Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en Axe FX Standard nå, men jeg er så lat på amp-skruinga og den er så advansert att jeg vurderer å selge, for å heller kjøpe en Suhr Badger :P

Jeg er enig, og tenker på noe i gata 65 amps, men jeg bruker så ofte både jazzamper, metallamper, marshall-style amper, fenderamper, dumble-amper osv. Så jeg tenker jeg kommer ikke til å bli fornøyd med en amp med EN lyd... Spørs om jeg må kjøpe meg en amp i tilegg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

PEAVEY TRIUMPH 60

Jeg har alltid hatt peavey triumph som hovedamp. Dette mye fordi det var den første jeg fikk og fordi de er latterlig billige i forhold til hva de er. Jeg har nå totalt 4, 3 comboer og en topp. Den ene comboen er ute av drift men er kjekk å ha som kabinett eller deler.

Som navnet tilsier så er dette en klasse AB 60w røramp med push pull trinn over 2 kraftrør og 5 preamprør. FOrsterkeren har den beste clean lyden men vrengkanalene er litt vel 80-talls. En annen karakteristikk er at den spiller SINNSYKT høyt med sin kraft, basskutt og kortslående elment. Det er et par mods man burde gjøre på denne for å få det fulle potensialet, men det er frivillig så klart. Men det går i å kutte ut funksjonen av den innebuygde GATE funksjonen preampen hadde.

TIl sammen har jeg vel betalt 3400kr for alt sammnen, og det er de så verdt.

09092009079.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, gralla! Fik akkurat min MadAmp A15 MKii Delux til å virke. Fantastisk flott liten amp.

Ikke like mye trøkk i den som i JVM'en min men den har finere cleans og litt mer oldschool crunch enn JVM. Akkurat hva jeg trengte :P

Og powerampen vrenger myye tidligere. Digg å kunne crænke den hjemme uten at ørene begynner å blø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt Laboga nr.2 :) Ble alligator class A denne gangen, og jeg gleder meg som en liten unge! At ikke flere bruker Laboga skjønner jeg ikke. Beste jeg noensinne har hørt!

Hvor mye har du hørt da? Hvordan er den sammenlignet med CAA OD100, Bogner XTC, Soldano SLO100, Friedman og andre hi-end krem amper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du hørt da? Hvordan er den sammenlignet med CAA OD100, Bogner XTC, Soldano SLO100, Friedman og andre hi-end krem amper?

Hahaha, godt poeng :) jeg har bare prøvd soldanoen av de du nevnte her, så jeg har selvsagt ikke det største referansepunktet. Labogaen er litt luftigere i lyden enn slo100, men nå er det mange år siden jeg prøvde den da. Har ikke a/b-testet med no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg:

Egnater ie4 Preamp med 7stk JJ high gain rør delt på sine 2 sider. Skikkelig seperate 4 kanaler som bruker de 14 sidene.

Kanal 1 er Clean med også Bright switch. Ypperlig til Klassisk gitar, Micheal Landau etc. Fender Retroverb etc sound

Kanal 2 er Rock and Roll. JCM 800

Kanal 3 er Hot Rodda JCM 800

Kanal 4 er Extreme Hot Rodda JCM 800/2000. (Dimebag og Steve Vai tight distorion lyd)

Til hjemmebruk vil kresne si at den mangler bass brutalitet som Diezel vh4 har. Men som GLUKE sier og andre proffe kan denne taes rett i studio og spille inn med bandet uten å justere på bass etc.

VHT Power Amp 2/50/2 www.Fryette.com

JJ KT77 (mix mellom 6lc og El34) ene siden og Svetlana eller noe russisk NOS EL34 på andre.

JJ 2x7au12 og 2x12ax7

Til Cabinett har jeg nå Mesa Black Shadow med 2x HC12 oppe og nede MC90 elementer. Delt horisentalt for KT77/EL34.

Sammen låter dette knall på de seperate kanal 3 og 4. (Steve Vai, Luke, Dimebag, Petrucci)

Bruce Egnater har jobbet med Carvin og Randall. (Steve Vai og Dimebags distiorion smaken).

X amp:

Hughes&Kettner Tube100 hadde ikke nok Gain/Distorion for min kresne smak. Diezel VH4 er det neste jeg ville prøvd som er ganske lik Egnater ie4 bare med mer brutal styrke om jeg skulle tatt ett nytt steg i en annen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.