Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"De suger fordi det de spiller er sååå lett"


Hiroman

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gi meg heller en 90 år gammel dude som sitter og spiller klisjefylte bends hvert 30 sekund på en gammel planke og faktisk har noe å _fortelle_ enn en fyr som sitter og demonstrerer hvor utrolig mange timer han har sittet inne på rommet sitt og øvd skalaer. Og hey, hvis man lager noe klisjefylt som fenger mange mennesker og blir husket fremfor noe som bare er for de spesielt interesserte, gjerne for meg.

helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier det slik: "De suger fordi musikken deres går jeg lei etter andre gjennomlytting" stemmer det ganske godt med hvordan jeg ser på det.

Jeg synes Ramones er drittkjedelig. Jeg synes ikke de suger fordi de spiller enkel musikk, men fordi de spiller musikk jeg går lei fort.

Hahaha!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg heller en 90 år gammel dude som sitter og spiller klisjefylte bends hvert 30 sekund på en gammel planke

Høres ikke ut som spesielt bra musikk, men for all del, hvis du foretrekker uoriginal musikk der alle høres likedan ut så værsågod.

en fyr som sitter og demonstrerer hvor utrolig mange timer han har sittet inne på rommet sitt og øvd skalaer.

Hvis det er din definisjon av en gitarvirtuos så skjønner jeg litt hvorfor du misliker begrepet.

Og hey, hvis man lager noe klisjefylt som fenger mange mennesker og blir husket fremfor noe som bare er for de spesielt interesserte, gjerne for meg.

Britney Spears framfor Holdsworth... Greit, den er notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer vel musiker/gitarist debatten inn.

gir egentlig en lang f i hvor teknisk ting er.

høres det bra ut, så høres det bra ut.

trodde det var viktigere enn hvor manger noter i sekundet det er.

for å live opp ting her, så kan jeg si at jeg sammenligner shreddere (Oi, se så fort jeg kan spille denne skalaen! og se, en oktav opp! det fikk du ikke med deg! oi, oktav ned igjen.)

med sirkusklovner som sykler på enhjulssykler og sjonglerer samtidig.

er for all del imponerende, siden jeg ikke får det til, men jeg gidder ikke se på det hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge deler kan være like fett,jeg liker shred og jeg liker det som ikke er shred, steve vai eller joey ramone, hva som får deg til å ville skru volumet på maks og spille luft gitar skal du selv velge, det kan være minst like fett å spille noen enkle turbo riff som noen ekstreme vai strofer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se er det EN dude som synes at bra musikk er en fyr som holder på å runke igjel gitarhalsen, og resten ikke helt ser viktigheten av det for å lage god musikk.

Hvis du sikter til meg, så bør du nok lese litt nøyere. Eller kanskje du kan sitere det jeg skrev, istedenfor å ignorere det helt og dra egne ville konklusjoner.

Bare et forslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage noe enkelt og fint er allerede vanskelig!

Godt poeng. Hvis vi alle prøver å lage en fin melodi som kun består av halv- og fjerdedelsnoter så tror jeg de fleste av oss hadde hatt problemer. Hvordan lage noe genuint nytt som har gjenkjennelsesverdi, uten at det blir oppgulp av klisjeer? Vi burde hatt en fin konkurranse på det eller noe. Noe _konstruktivt_ istedet for meningsløse skyttergravsdiskusjoner.

Angående debatten:

Er dette virkelig noe å bruke tiden sin på å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.