Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"De suger fordi det de spiller er sååå lett"


Hiroman

Anbefalte innlegg

i frykt for å provosere, så kan man jo si at det er imponerende hvis noen slår hodet sitt i et tomt oljefat 5000 ganger på rad, men det betyr ikke at du vil ha cdn med lyden i cdspilleren?

bare for å sette ting i perspektiv, så betyr ikke dette at shredding nødvendigvis er støy, men at bare fordi noe er imponerende så betyr det ikke at det er det mest vakre som kan massere trommehinnene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

synes egentlig ike angelo er så god som alle skal ha det til jeg da :? han kan spille fort ja... men det er ikke så mye som er så vanskelig der..hvis du tenker på hvordan du skal plassere fingrene.... :mrgreen:

Å spille like rent som Michael Angelo er ekstremt vanskelig' date=' jeg har ikke hørt mange som presterer noe lignende.[/quote']

Han spiller faktisk ikke så rent som mange tror, det er heller en kombinasjon av gitarlyden og en veldig aggressiv plekter-attack som får det til å høres slik ut. Særlig sweepingen hans er ikke så ren, selv om det er langt ifra dårlig. Han spiller ikke noe mer nøyaktig enn f. eks Petrucci.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes egentlig ike angelo er så god som alle skal ha det til jeg da :? han kan spille fort ja... men det er ikke så mye som er så vanskelig der..hvis du tenker på hvordan du skal plassere fingrene.... :mrgreen:

Å spille like rent som Michael Angelo er ekstremt vanskelig' date=' jeg har ikke hørt mange som presterer noe lignende.[/quote']

Han spiller faktisk ikke så rent som mange tror, det er heller en kombinasjon av gitarlyden og en veldig aggressiv plekter-attack som får det til å høres slik ut. Særlig sweepingen hans er ikke så ren, selv om det er langt ifra dårlig. Han spiller ikke noe mer nøyaktig enn f. eks Petrucci.

petrucci spiller ikke ureint DA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i frykt for å provosere' date=' så kan man jo si at det er imponerende hvis noen slår hodet sitt i et tomt oljefat 5000 ganger på rad, men det betyr ikke at du vil ha cdn med lyden i cdspilleren?

bare for å sette ting i perspektiv, så betyr ikke dette at shredding nødvendigvis er støy, men at bare fordi noe er imponerende så betyr det ikke at det er det mest vakre som kan massere trommehinnene..[/quote']

du stter det litt på kanten men du har litt rett.

det er ikke alltid det mest inponerende greiene som er best.

f.eks. Michael Angelo er noe av det værste jeg hører. eller baigians mind,

noe så utrolig jalla! men det er da min mening, ikke nødvendigvis andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som ødelleger mest er når han gjør dette.....

000000000400000000000300000002

0000000203040 hvis dere skønner:P han tar hånda oppå og vanlig:P

når han tar hånda over halsen ja? haha. jeg synes det er überfett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lejs, ja, den høres faktisk ut som åpne strenger som er guffna litt til.

For å svare på spørsmålet som ble stilt i første post, så er svaret nei. Ser ikke ned på de som velger å spille "enkel" musikk. Det er minst like gyldig som mer kompleks musikk, og ihvertfall om dette gjelder mer enn mainstream rockeband vs. Steve Vai. Franz Ferdinand har jeg hørt to sanger av og jeg syntes det er kult. Hadde jeg hatt talentet, så ville jeg også skrevet en sang som The Dark Of The Matinée.

Den enkle musikken er enkel på notearket, men man kan jo spørre seg hva som er egentlig er enkelt når låtskriveren Donald Fagen kan gå 10 år før han føler seg klar for å lage en ny plate... og Dream Theater derimot... skriver et album på 3 uker. Ofte er det større fokus i låtskriver-basert musikk på hvilke noter som skal og ikke skal være med. Det er mange her som kanskje ville syntes at Steely Dan sin musikk er enkel, men er det ikke pussig at det måtte seks-syv gitarister til før de fikk godkjent en enkel bluesy solo til sangen Josie?

Og jeg ville forresten gjerne spilt enkel mainstream musikk for å tjene fett med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiller faktisk ikke så rent som mange tror, det er heller en kombinasjon av gitarlyden og en veldig aggressiv plekter-attack som får det til å høres slik ut. Særlig sweepingen hans er ikke så ren, selv om det er langt ifra dårlig. Han spiller ikke noe mer nøyaktig enn f. eks Petrucci.

Jeg tenker mest på alternate picking, der han har mekanisk presisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.