Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"De suger fordi det de spiller er sååå lett"


Hiroman

Anbefalte innlegg

Og hey, hvis man lager noe klisjefylt som fenger mange mennesker og blir husket fremfor noe som bare er for de spesielt interesserte, gjerne for meg.

Så det er bra musikk hvis mange mennesker liker det? Ole Ivars spiller for fulle saler rundt omkring i distriktene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og Yngwie er knall fordi han har øvd så veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig mange timer? Det er igrunn det de gutta stiller opp med. Og igrunn blir det litt som kroppsbygning, de fleste synes det er stygt mens de som holder på med det selv synes er ekstremt overdimensjonert kropp er fantastiske greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Yngwie er knall fordi han har øvd så veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig mange timer? Det er igrunn det de gutta stiller opp med. Og igrunn blir det litt som kroppsbygning, de fleste synes det er stygt mens de som holder på med det selv synes er ekstremt overdimensjonert kropp er fantastiske greier.

Kloke ord. Som nevnt, så er gitarrunking en dødssynd om du ønsker å imponere "umusikalske" folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Yngwie er knall fordi han har øvd så veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig mange timer? Det er igrunn det de gutta stiller opp med. Og igrunn blir det litt som kroppsbygning, de fleste synes det er stygt mens de som holder på med det selv synes er ekstremt overdimensjonert kropp er fantastiske greier.

Du liker åpenbart ikke å svare direkte på andres innlegg, så det blir litt vanskelig å skjønne hva du egentlig sikter til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig noe å bruke tiden sin på å diskutere?

Nope!

Så dere relaterer ikke til musikk? Ikke opplevd noe i livet man knytter til musikk og dermed får en følesesmessig tilknytning til musikken?

"wooow! han spiller en frygian gazoozel i 16/8 i 200bmp, wooooooow!", virker som en dønn kjip måte å lage musikk på. Om jeg hadde gitt ut musikk og fått feedback fra folk som knyttet seg til musikken min og sagt at musikken min har betydd mye for dem, så er det et mye større musikalsk mål for meg enn at en teori fantast lurer på hvilke skalaer jeg spiller i hvilken mode osv. Skal man kun fokusere på å være teknisk, stadig finne på noe nytt som låter sært og være suuperteknisk, så fatter ikke jeg hvor moroa blir av. Men nå har det vel heller vært et veldig mindre tall for den siden i denne diskusjonen.

Så da var den over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope!

Så dere relaterer ikke til musikk? Ikke opplevd noe i livet man knytter til musikk og dermed får en følesesmessig tilknytning til musikken?

"wooow! han spiller en frygian gazoozel i 16/8 i 200bmp, wooooooow!", virker som en dønn kjip måte å lage musikk på. Om jeg hadde gitt ut musikk og fått feedback fra folk som knyttet seg til musikken min og sagt at musikken min har betydd mye for dem, så er det et mye større musikalsk mål for meg enn at en teori fantast lurer på hvilke skalaer jeg spiller i hvilken mode osv. Skal man kun fokusere på å være teknisk, stadig finne på noe nytt som låter sært og være suuperteknisk, så fatter ikke jeg hvor moroa blir av. Men nå har det vel heller vært et veldig mindre tall for den siden i denne diskusjonen.

Så da var den over.

Enda en gang prater du kun masse dritt om ting du ikke skjønner deg på. Du slenger ut en masse kommentarer uten å svare på de tilbakemeldingende du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope!

Så dere relaterer ikke til musikk? Ikke opplevd noe i livet man knytter til musikk og dermed får en følesesmessig tilknytning til musikken?

"wooow! han spiller en frygian gazoozel i 16/8 i 200bmp, wooooooow!", virker som en dønn kjip måte å lage musikk på. Om jeg hadde gitt ut musikk og fått feedback fra folk som knyttet seg til musikken min og sagt at musikken min har betydd mye for dem, så er det et mye større musikalsk mål for meg enn at en teori fantast lurer på hvilke skalaer jeg spiller i hvilken mode osv. Skal man kun fokusere på å være teknisk, stadig finne på noe nytt som låter sært og være suuperteknisk, så fatter ikke jeg hvor moroa blir av. Men nå har det vel heller vært et veldig mindre tall for den siden i denne diskusjonen.

Så da var den over.

Har det falt deg inn at det går an å ha god teknikk, kunne masse teori, og velge å bruke det kun når det er nødvendig?

Innleggene dine får deg til å fremstå som en komplett idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your daddy, brother, lover and your little boy (Var det ikke det den het?) av Mr. Big er vel ikke akkurat lett...? Introen synes i alle fall jeg er vrien. Om man, ved å arrangere musikken litt annerledes enn strait 4/4 kan får en middelmådig låt til å høres kulere ut, er vel det helt ypperlig? Soundgarden var jo et band som gjorde dette, og klarte jo å nå ut til massene, i alle fall for en periode.

Jeg er forøvrig HELT enig med aiwass i at om man kan instrumentet sitt, låter "enklere" ting mye finere enn om man er på grensen hele tiden. Alt dette er dog smak og behag, og nytter ikke å diskutere, i alle fall ikke for å inngå enighet :D

Og så må det man spiller passe til genren man spiller. Å rive kjappsoloer med masse vreng og delay i en Dave Matthews-låt er bad taste. Men 7/8-dels takt og litt avanserte akkorder i samme låt vil kunne passe meget bra, og det må jo kunne defineres som litt teknisk/vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn er det smak som avgjør.

så at vi blir enige skjer sannsynligvis aldri.

Men hva så? er ikke musikalsk mangfold fint? hvis alle hadde likt det samme

så hadde det vel ikke vært så interessant med musikk vel?

det jeg prøver og si er:

denne tråden begynner og bli temelig meningsløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man ikke teknikk for å forbedre tonen i gitaren?

Teknikken bør ikke være en begrensning. Det i seg selv bør være et så godt argument at alle som ikke vil øve hastighets-teknikk - pga fordommer - tenker seg om.

Alle kan fritt høre på hva de vil. Og spille det de vil, forutsatt god nok teknikk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva så? er ikke musikalsk mangfold fint?

denne tråden begynner og bli temelig meningsløs.

Jeg syns kanskje det er litt selvmotsigende, for om mangfold er fint, hvofor ikke diskutere det på et sivilisert nivå? Og da er ikke tråden helt meningsløs. Om ale sitter på hver sin tue og slenger drit, blir den ganske meningsløs, dog. Jeg skal være enig i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje det er litt selvmotsigende, for om mangfold er fint, hvofor ikke diskutere det på et sivilisert nivå? Og da er ikke tråden helt meningsløs. Om ale sitter på hver sin tue og slenger drit, blir den ganske meningsløs, dog. Jeg skal være enig i det :)

jeg er enig med deg, sivilisert diskusjon er interessangt og bra.

men jeg synes denne tråden har vært litt preget av drittkasting om musikk smak og lig.

og da blir det ganske meningsløst og fortsette diskusjonen.

til The Euphor:

teknikk er ikke bare å spille fort. Men jeg er enig i at man er ikke ordentlig gitarist nåt man bare kan tre sure grep, teknikk er vesntlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man ikke teknikk for å forbedre tonen i gitaren?

Har merket dette spesielt på klassisk gitar, og det blit veldig tydelig når jeg gjør opptak, hvor teknisk presis jeg må være for å kontrollere tone og dynamikk, og hvor mye det er å hente i retning av vakker tone med et bra anslag og presis fingersetting. Dersom jeg slurver med dette, så opplever jeg at jeg ikke får uttrykt det jeg føler, og da går jo liksom hele greia ad undas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.