Web Analytics
Jump to content

Jordingsstøy-Nok en gang

Share

Recommended Posts

Da er det samme gamle leksa.... Jeg skal koble opp en telecaster, men samme faen hva jeg gjør så er den utrolig støyete. Det forsvinner når jeg tar på hardware, jo hardere jeg trykker på feks knottene, jo mer forsvinner det. Det er bare på den ene telecasteren, ikke på den andre. Har skiftet alle ledningene, pottene, og switcen, men  det hjelper ikke. Prøvde nå med ny jording fra bridge, men det hjalp heller ikke. Kan det være jack- inngangen eller er det rett og slett pickupene? 

Hei El_Roffo. Det er støy i alle (3) posisjoner ja, de er jordet på volum pot baksiden, og en ledning med jording fra bridge, også på volumpoten. Jeg oppdaget at jeg hadde glemt å jorde den ene lugen fra volumpoten, når jeg gjorde det så ble det betydelig bedre, tror det var det som er feilen. Nå er det et eller annet som tar borti, slik at alt blir stille. Tror ikke lodding er min sterke side nei. Men jordingsproblemet er i allefall borte.?

At jeg overså det jordingspunktet,,, jaja, får skylde på at jeg satt og leste diverse koblingsskjema for forskjellige måter å koble på. Bla a noen som jorder både volum og tone poten med en ledning imellom, og noen som bare vrir lugen opp og lodder fast i toppen, som var tilfellet her. Utrolig mange forskjellige koblingsskjemaer ute og går.

• Like 1