Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson vs Epiphone med samme elektronikk


space

Anbefalte innlegg

Et av problemene er jo at en vet at det er en Epiphone, og derfor kan en aldri bli 100% fornøyd. Samt, kan jeg stå på scenen med noe annet enn en Fender eller en Gibson? Mister "kred i miljøet" :)

Ikke nødvendigvis. Gitaren var en Epiphone modell som ikke er å få som Gibson.

Har hatt et par av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headstocken er fullstendig dealbreaker for meg, det er det eneste jeg gidder å komme med :D

Den var vel slik da Gibson kjøpte dem i 1957, så det er vel cool?

Uansett er det litt meningsløst å diskutere hvilke gitarer som er "best". Det er en grunn til at Epi er billigere, og det er ikke bare at de er produsert i Korea. De fleste skjønner at man må kutte kostnader i alle ledd... De dyreste Epi'ene kan dog være like dyre eller dyrere enn de billigste Gibsons, men da snakker vi om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en Maya japanskprodusert LP på Finn nå, og da får du med en stratkopi også til totalt 900 spenn og koffert. Såvidt jeg kan se er det setneckmodellen, og den er nok minst like bra som en Epi. Den er litt sliten og må kompletteres med deksler, men jeg syns det er tøft med litt slitne gitarer. :D

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=41092480&searchQuery=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte! Ble litt vanskelig med frakten, og nå står den som solgt på finn. Tydeligvis en del som leser dette forumet. Jeg var første som hadde kontaktet henne (dagen gitaren ble nevnt her i tråden), men det var da flere interesserte som hadde meldt seg etter meg.

Nå er det vel en her inne som har gjort en god deal.

Jaja, får lete videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært et par tjekkere her på forumet gjennom tidene. Forsvinner fort, de! Det lå en japansk Burny på finn til 2k for litt siden, akkrat den måneden jeg ikke hadde peng!

Hvor mye kan man forvente å få for en 8 år gammel koreansk Epi nå til dags? Er det vits å selge..? :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.