Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson vs Epiphone med samme elektronikk


space

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt på koreansk Epi lenge og har prøvd Gibson i 30k prisklasse..

For meg så er det lydmessig ikke så jævlig stor forskjell, men Gibson føles selvsagt mer eksklusivt og rett i hendene, noe man til prisen bør forvente..

Når jeg sammenliget Epi LP og Gibson LP, så føles Epiphone mer "plastikk" i hendene og det gjennspeiler seg litt i lyden. Men til prisen så er koreanske Epier helt kurrante gitarer, mye bedre enn mye annet på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte, også ligger det en ute for 2000 kr... Det sier litt om hvor tørt bruktmarkedet er

Ja, det er åpenbart skikkelig tørke på bruktsalgfronten. Har selv en tilsvarende Epi som RalphD solgte, og det kunne ikke falle meg inn å selge den for to tusen spenn! Til det er den en alt for bra gitar, med betydelig høyere bruksverdi enn det markedet er villig til å gi pr. nå.

Spør du meg er den gitaren på Finn.no et no-brainer-kjøp, og oppfordringen til «løp og kjøp» er absolutt verd å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har selger priset seg lavt på den Fender Mexico Telen hun også har til salgs. 1800 kroner er en del lavere enn hva slike gitarer vanligvis begynner på. Hadde prutet den ned i 1500 kroner og kjøpt den selv hadde det ikke vært for at jeg ikke tåler sunburst :P

Edit: Gjør et unntak for Yamaha SGene i sunburst. De ser bra ut uansett!

Endret av E5150
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2stk Tsjekkere og har solgt 2....det er gode gitarer. Reparatør-guru Gudmestad merket seg og nevnte noe om kvaliteten på de to jeg har hatt inne...spesielt den ene som veier 1kilo mindre enn den andre.

Om du ikke får tak i den overnevnte så er finnes det en Tsjekker til på Finn, men han skal selge den med amp. Kanskje han kan overtales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asia-epi er søppel i mine hender. Jeg finner halsene direkte vonde å spille på, de funker ikke for meg i det hele tatt. Tsjekkisk epi har en helt annen kvalitetsfølelse, og dette er gitarer fullt på høyde med Gibson Studio, og en slik med ordentlig elektronikk er en meget bra player!

Ellers er Gibson Studio også veldig gode playere, og vel verdt pengene så lenge man ikke får en mandagsgitar.

Så ja. Kan ikke sette fingeren på hva det er, men som sagt. Asia-epi klarer jeg ikke, mens tsjekkiske og Gibson Studio er finfine gitarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har selger priset seg lavt på den Fender Mexico Telen hun også har til salgs. 1800 kroner er en del lavere enn hva slike gitarer vanligvis begynner på. Hadde prutet den ned i 1500 kroner og kjøpt den selv hadde det ikke vært for at jeg ikke tåler sunburst :P

Edit: Gjør et unntak for Yamaha SGene i sunburst. De ser bra ut uansett!

Ja, dette er vel bruktmarkedet i et nøtteskall akkurat nå! Uansett hvor billig noe legges ut for så MÅ man prute, og vil ikke betale ønsket pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies så er jeg elendig på pruting og betaler stort sett alltid det selger skal ha, og gjerne litt mer fordi jeg bestandig blir snytt på portoen. Kommentaren over er derfor bare en konsekvens av at jeg er tøff i trynet på nett, men skikkelig pusekatt i praksis :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av problemene er jo at en vet at det er en Epiphone, og derfor kan en aldri bli 100% fornøyd. Samt, kan jeg stå på scenen med noe annet enn en Fender eller en Gibson? Mister "kred i miljøet" :)

Tja, råtøft om den med Epi'en spiller reva av merkehorene ^_^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.