Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Selv ved postordrekjøp er det vel litt drøyt å bruke angrefristen når den er brukt fem timer hver dag i en uke, og trolig ikke "som ny".

Synes jeg, men det spiller jo ingen trille i dette tilfellet.

Er ikke enig i dét. Returnerte varer skal ikke pakkes i emballasjen og selges som nye, men som B-varer. Man kan mene mangt om dét, men det er nå engang the cost of doing business, i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også oppdaget at den låter mye bedre, omtrent som i headsettet når jeg kjører monitoren på lavt volum (typ ikke høyere enn snakke-samtale volum), men med en gang jeg cranker den litt opp låter den omtrent som en Pod HD... Skjønner ingenting, gjorde det samme med Axen og den låt veldig likt uansett hvor høyt jeg spilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også oppdaget at den låter mye bedre, omtrent som i headsettet når jeg kjører monitoren på lavt volum (typ ikke høyere enn snakke-samtale volum), men med en gang jeg cranker den litt opp låter den omtrent som en Pod HD... Skjønner ingenting, gjorde det samme med Axen og den låt veldig likt uansett hvor høyt jeg spilte.

Prøvd den med en annen monitor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også oppdaget at den låter mye bedre, omtrent som i headsettet når jeg kjører monitoren på lavt volum (typ ikke høyere enn snakke-samtale volum), men med en gang jeg cranker den litt opp låter den omtrent som en Pod HD... Skjønner ingenting, gjorde det samme med Axen og den låt veldig likt uansett hvor høyt jeg spilte.

Det var jo ergelig at du ikke fikk den til. Min låter meget bra på høyt volum i PA (spiller 70talls-rock), men man kan lett skru seg vekk også. Har hatt min i vel 3-4uker, og finner stadig nye tips og triks.

Opplever som deg at den er meget bra på hodetelefon, noe jeg også bruker mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd den med en annen monitor?

Jeg har dessverre ikke noen annen monitor å prøve den på. Har kun et PA-anlegg, et ganske gammelt H&K Lucas som låter bra, men er på ingen måte FRFR for å si det sånn. Helixen fikk litt mer bunn gjennom anlegget, men så har det dedikert sub så det er ikke så rart. Låt også litt muffled, mye mindre high end.

Det var jo ergelig at du ikke fikk den til. Min låter meget bra på høyt volum i PA (spiller 70talls-rock), men man kan lett skru seg vekk også. Har hatt min i vel 3-4uker, og finner stadig nye tips og triks.

Opplever som deg at den er meget bra på hodetelefon, noe jeg også bruker mye.

Ja, jeg kan tenke meg at den låter küng til 70-talls rock, men så spiller jeg noget mer heavy musikk enn det... :P

Har du noen tips og triks til meg da? ;) Er jo ikke noe som hadde vært bedre enn å få den til og slippe å selge den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir forsåvidt mening og er logisk, men det forklarer ikke hvorfor Helixen er så sinnsykt mye mer sensitiv på volum enn Axen... Håper noen andre får den bedre til enn meg.

EDIT: fant en tråd her på Line 6 forumet. Han måtte sende sin første tilbake pga problem med oppdatering av firmware, og sier som så:

My original unit sounded great. Patches sounded big and real. On my new one, EVERYTHING sounds like the first Zoom multi Fx pedal I ever owned. Everything except the cleans sound super fizzy and plastic. I've tried rolling off highs, changing mics and placement, but nothing is working. I've used it on a few gigs and it's just awful.
Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir forsåvidt mening og er logisk, men det forklarer ikke hvorfor Helixen er så sinnsykt mye mer sensitiv på volum enn Axen... Håper noen andre får den bedre til enn meg.

EDIT: fant en tråd her på Line 6 forumet. Han måtte sende sin første tilbake pga problem med oppdatering av firmware, og sier som så:

http://ehomerecordingstudio.com/fletcher-munson-curve/

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IRs gjør nok lydene bedre, men når det låter så jævlig som min gjør gjennom monitor er det ingen IR i verden som kan redde den.. Det er nok noe fundamentalt galt som han fyren i den tråden jeg henviste til, for de kabinettene som er stock skal ikke være SÅ krise. Skal definitivt prøve ut Ownhammer når/hvis jeg får alt på G med Helixen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.