Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Rack med diverse, stort fotbrett, og to monitorer?

Takke meg til en Deluxe Reverb hvis det skal være enkelt og lett.

Deluxe Reverb er verdens feteste amp. Uten tvil! Men, for meg som spiller i diskoband, lager progrock i stuen og gjerne drar noen Malmsteinlicks i ny og ne, dekker en DR dessverre ikke nok. Hadde jeg fremdeles spilt "bare" i bluesband, hadde saken vært noe annet.

Hjemme er en 2u rackunit og headphones alt jeg trenger, live kjører man rett i PA. Har tidligere klart meg veldig bra med en MidiMouse og en expressionpedal. Det er sykt mye lettere å dra rundt på enn to amper, to cab og et enormt pedalbrett. Tro meg, jeg har vært der :P

Dessuten er det sykt kjekt å ha "alle" lyder i verden rett fremfor seg.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den ut fra headphonesutgangen nei, skal prøve det senere i kveld. Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg har importert feil IRs (i følge manualen skal den ha 48khz, og jeg importerte 96khz) men da burde det ikke låte så fett med headset heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips her? Den låter så sinnsykt mye bedre gjennom headset enn gjennom monitoren... Bør jeg prøve å sette den på høykant eller noe? Føler rett og slett den låter fizzy og tynt sammenlignet med headset, helt snodig...

Les post nr 15393 her. Mulig det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det skal prøves! Høres jo ut som han hadde nøyaktig det samme problemet som meg, godt mulig det er løsningen :D

Ser også at Mono har en fin bag som passer, den er stivet av og fullstendig vanntett. Virker helt super men den var steike dyr, 2299,- i Norge og har enda ikke funnet noen som har den på lager... Den koster dog 169$ i USA så det kan faktisk være penger å spare hvis ikke frakten blir for dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det skal prøves! Høres jo ut som han hadde nøyaktig det samme problemet som meg, godt mulig det er løsningen :D

Litt usikker selv på løsningen hans, men kan kansje være et steg på vegen til en løsning.

Ellers er det verd å ta en titt her. Post nr 10 var nyttig for min del. (satser på det er greit å linke til "kolegaforum")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålreit, har innsett at jeg må gi slipp på Neumann U87 på high gain, som jeg har holdt meg fast til... :P

Shure SM57 får jeg ikke til å låte bra uansett hva jeg gjør, men SM7 + Royer 121 var helt sjef! Trengte egentlig ikke highpass filter heller følte jeg. Tror rett og slett jeg bare må tweake og eksperimentere. Den metoden til han første du linka til funka hvertfall ikke noe særlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålreit, har innsett at jeg må gi slipp på Neumann U87 på high gain, som jeg har holdt meg fast til... :P

Shure SM57 får jeg ikke til å låte bra uansett hva jeg gjør, men SM7 + Royer 121 var helt sjef! Trengte egentlig ikke highpass filter heller følte jeg. Tror rett og slett jeg bare må tweake og eksperimentere. Den metoden til han første du linka til funka hvertfall ikke noe særlig :lol:

Enig med deg. Kompressor føles ikke alltid rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet Helix i en kjapp time. Brukte fx return på Irt Studio til et 1936 cab og Beyer Dynamic Dt770 hodetelefoner.

Førsteinntrykket via amp er egentlig temmelig bra! På low gain låt samtlige veldig bra, men syns noe var litt off. Og det blir det jo selvfølgelig med cab emulering gjennom et faktisk cab. Når jeg slo dem av funket det fjell! Samtlige amper jeg kjørte i kabinettet låt svært, digg og riktig. :)

Gjennom hodetelefoner må man selvsagt ha cab aktivt. Her låt de fleste litt tynt og nasalt, noe som også er å forvente siden du egentlig hører lyden som om kabinettet er mikket opp. Litt skruing fikser dette fort. Det jeg sålangt er litt skuffet over er mangfoldet klang, delay og moduøasjon/pitch.

I kveld/i morgen skal Helix rett i lydkortet med to XLR-kabler. Skal også sette meg mer inn i presetbygging og IR. Til dere som har en: Må jeg slette fabrikkpresets for å få lagt inn egne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips som jeg brukte altfor lang tid på å følge er å hive inn high cut, som kan være hvorfor det låter tynt og nasalt i headset. Du kan hive inn en eq-blokk i hver preset eller du kan tweake den globale eq'en. Angående fabrikkpreseter, du kan trykke på preset-knoben så får du opp masse "setlists" som Line 6 kaller det, blant annet factory 1, factory 2, user 1 osv. I alle user-listene er det 128 tomme preseter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.