Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Har nok desvere ingen flere tips enn det du har forsøkt. Eneste måtte være at du fikk prøve min til sammenligning. Tror ikke jeg bor så langt vekke. Du får høre med 4sound hva de sier. Mulig de har en demo-modell du kan låne der også?

Har bedt han jeg kjøpte den av fra 4Sound ringe meg. De har ikke flere inne og tviler sterkt på at de klarer å skaffe, Thomann f eks får ikke inn før neste år... Selv om jeg sikkert ikke kan "kreve" det så skal jeg prøve meg på å heve kjøpet hvis de ikke kan skaffe innen rimelig tid, da jeg har behov for noe som fungerer og låter bra og jeg kan ikke vente til neste år...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En noget partisk svar om Line 6 fra Debris, men som en som sitter mellom barken og veden for øyeblikket og prøver å bestemme meg for en digital løsning, så forstår jeg utsagnet likevel. Men! Jeg har ikke erfaring med Kemper og det lille jeg brukte Axe fx for 6 år siden kan ikke kalles erfaring heller. Så i mine øyne låter Helix veldig bra!

Jeg sitter likevel med følelsen av at noe mangler når enheten koster 15k. Det er et 100% subjektivt utsagn og det gjelder for det meste hi gain tilbudet i Helix. Amplifire hadde vært moro å teste nå også, men når nærmeste dealer er Andertons er det ikke så lett. Spent på å høre hva Alfi finner ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedt han jeg kjøpte den av fra 4Sound ringe meg. De har ikke flere inne og tviler sterkt på at de klarer å skaffe, Thomann f eks får ikke inn før neste år... Selv om jeg sikkert ikke kan "kreve" det så skal jeg prøve meg på å heve kjøpet hvis de ikke kan skaffe innen rimelig tid, da jeg har behov for noe som fungerer og låter bra og jeg kan ikke vente til neste år...

Da bør du nok klare å heve kjøpet. De får solgt den igjen uansett. Den eneste enheten som finnes i Norge nå fra 4sound som ikke er solgt ligger på studiorommet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En noget partisk svar om Line 6 fra Debris, men som en som sitter mellom barken og veden for øyeblikket og prøver å bestemme meg for en digital løsning, så forstår jeg utsagnet likevel. Men! Jeg har ikke erfaring med Kemper og det lille jeg brukte Axe fx for 6 år siden kan ikke kalles erfaring heller. Så i mine øyne låter Helix veldig bra!

Jeg sitter likevel med følelsen av at noe mangler når enheten koster 15k. Det er et 100% subjektivt utsagn og det gjelder for det meste hi gain tilbudet i Helix. Amplifire hadde vært moro å teste nå også, men når nærmeste dealer er Andertons er det ikke så lett. Spent på å høre hva Alfi finner ut av :)

Jeg mener fortsatt at Helix er et genialt produkt som er latterlig enkelt å bruke, ingen tvil om det. Har lest og researcha mer enn mitt eget beste det siste døgnet, og jeg har registrert minst 10 stykker som bruker Helix med samme monitoren som meg. De er svært fornøyde og beskriver det som "plug and play"... Nå vet jeg dog ikke hva slags musikk de spiller. Har også lest noen som mener at å sette riktig input impedans er svært viktig og essensielt for lyden, jeg hører ca 0 forskjell på 1k og auto for å være ærlig. Det kan også tyde på at det er noe skanky greier på gang i min Helix. Om 4Sound kan skaffe et Kemper-rack vesentlig fortere enn Helix vurderer jeg sterkt å gå for det heller, men nå aner jeg ikke hvordan policyen deres er på slike tilfeller som dette.

Angående Amplifire så er jeg litt skeptisk, har ikke hørt så veldig overbevisende highgain-demoer og den blir fort veldig simpel med sine tre switcher...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En noget partisk svar om Line 6 fra Debris, men som en som sitter mellom barken og veden for øyeblikket og prøver å bestemme meg for en digital løsning, så forstår jeg utsagnet likevel. Men! Jeg har ikke erfaring med Kemper og det lille jeg brukte Axe fx for 6 år siden kan ikke kalles erfaring heller. Så i mine øyne låter Helix veldig bra!

Jeg sitter likevel med følelsen av at noe mangler når enheten koster 15k. Det er et 100% subjektivt utsagn og det gjelder for det meste hi gain tilbudet i Helix. Amplifire hadde vært moro å teste nå også, men når nærmeste dealer er Andertons er det ikke så lett. Spent på å høre hva Alfi finner ut av :)

Jeg kjenner en som vet om en som har hørt den, det er helt sant.............

Joda, vi er på et gitarforum, og da er jo det også lov,selfølgelig

..og foresten, kjøp Axe, det er best, hands down ?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som vet om en som har hørt den, det er helt sant.............

Joda, vi er på et gitarforum, og da er jo det også lov,selfølgelig

..og foresten, kjøp Axe, det er best, hands down

Viktig å ta utsagn fra folk som ikke har testet den ut personlig med en stor klype salt, spesielt folk som eier Axe fra før ;)

Er veldig mange som er fornøyde med Helix har jeg sett, virker som det er mesteparten faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund sitter jeg og spiller gjennom FX return på IRT studio til mitt sletne 1936 jcm900 kabinett. Har laget et preset med 5150 (PV Panama) og ett med Dual Rec (Cali Rectifire) og disse låter kuler og krutt her! Det blir dog det samme for min del når jeg spiller i headsett og til lydkort via 2 XRL som Alfi har nevnt. Det er noe som ikke stemmer. Så nå skal jeg kjøre amp uten cab fra Helix inn i Cubase og prøve diverse IRs jeg har, så får jeg se om det låter balls to the balls eller om LePou sin Lecto låter så og si likt. I så fall skjønner jeg lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortsatt det høres ut som om Fletcher Munson fenomen er relevant når det gjelder lyder som låter fint på headset men ikke på monitor og omvendt (på høyere volume får man scooped mids og omvendt).

Evt må du sjekke nivået på IR kjøpt fra tredjeparts tilbyder da disse ligger 18db over kabinettene i Helix.

Sett impedanse til auto i global settings.

Ser på diverse andre forum at brukeropplevelsene med Helix grovt sett deler seg i to kategorier; en gruppe er svært fornøyd, en annen skrur seg blå et par uker før de returnerer eller selger produktet og oppgraderer eller returnerer til Fractal.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund sitter jeg og spiller gjennom FX return på IRT studio til mitt sletne 1936 jcm900 kabinett. Har laget et preset med 5150 (PV Panama) og ett med Dual Rec (Cali Rectifire) og disse låter kuler og krutt her! Det blir dog det samme for min del når jeg spiller i headsett og til lydkort via 2 XRL som Alfi har nevnt. Det er noe som ikke stemmer. Så nå skal jeg kjøre amp uten cab fra Helix inn i Cubase og prøve diverse IRs jeg har, så får jeg se om det låter balls to the balls eller om LePou sin Lecto låter så og si likt. I så fall skjønner jeg lite.

XRLtil lydkort burde jo funke bra det, men hvorfor ikke bruke usb direkte til pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortsatt det høres ut som om Fletcher Munson fenomen er relevant når det gjelder lyder som låter fint på headset men ikke på monitor og omvendt (på høyere volume får man scooped mids og omvendt).

Evt må du sjekke nivået på IR kjøpt fra tredjeparts tilbyder da disse ligger 18db over kabinettene i Helix.

Sett impedanse til auto i global settings.

Ser på diverse andre forum at brukeropplevelsene med Helix grovt sett deler seg i to kategorier; en gruppe er svært fornøyd, en annen skrur seg blå et par uker før de returnerer eller selger produktet og oppgraderer eller returnerer til Fractal.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Hovedproblemet er, som jeg har sagt sikkert fem ganger, at det låter "plastikk", digitalt og urealistisk. Det fenomenet du nevner merker jeg jo på rørampen også når jeg guffer den opp, men det låter fortsatt bra og ikke "plastikk".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for å si det litt stygt så får man fort kondomfølelsen med slike oppsett. Men da man lettere unngår kjønnssykdommer (tinnitus) når man prostituerer seg (spiller i cover/danseband) så tar man det ikke så tungt i enhver sammenheng.

Kort oppsummert er det vel fortsatt gode grunner til at turnerende gitarister tar seg bryet med å bruke røramper eller at det bygges opp større hybrid oppsett for å løse detaljproblemer (se riggen til Dweezil Zappa som referanse).

Man nærmer seg jo et punkt hvor digitale produkter blir komplette løsninger som vil erstatte tradisjonelle analoge signalkjeder. Men det er fortsatt flaskehalser.

Jeg har fått litt påpakning for å poste alt for mange innlegg så skal prøve å begrense ytringene heretter. Håper ingen føler seg for fornærmet av sammenlikningen ovenfor... :-)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.