Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Ja men för helvete... Jeg har som sagt tweaka totalt 35 timer, og jeg HAR tweaka mye på relativt høyt volum. Låter det bra? Nei... Og igjen, Axen låter like fett på alle volum uten 35 timers tweaking.

Det er som han på Line 6 forumet jeg refererte til. Han hadde en Helix som låt steike fett, så gikk den til helvete og han fikk en ny som låt søppel, end of story. Det skal ikke være SÅ vanskelig å få den til å låte bra... :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg mistenker at den er defekt kan jeg jo selvfølgelig ikke det... Har tatt kontakt med 4Sound og skal innom der i morgen, og henvise til den tråden. Skal også nevne at jeg har fulgt alle rådene han fra Line 6 har gitt uten nytte. De er som regel veldig greie der så tror ikke det blir et stort problem egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis USB låter bra og fx return låter bra, så bør det være en eller annen obskøn innstilling du ikke har funnet. Har lest noe om PA mode, har du testet det?

PA mode, hva er det? :P

Jeg må forresten også nevne at langt i fra alle preamp-modellene låt like bra på fx return, JCM800, ENGL Fireball og Überschall låt ganske fizzy og harsh, ganske lignende sånn det er på monitoren. Bogner Shiva derimot låt episk på fx return, men den låter ikke noe bedre enn de andre gjennom monitor. Helt rart dette her...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan tenke meg at den låter küng til 70-talls rock, men så spiller jeg noget mer heavy musikk enn det... :P

Har du noen tips og triks til meg da? ;) Er jo ikke noe som hadde vært bedre enn å få den til og slippe å selge den!

Har nok desvere ingen flere tips enn det du har forsøkt. Eneste måtte være at du fikk prøve min til sammenligning. Tror ikke jeg bor så langt vekke. Du får høre med 4sound hva de sier. Mulig de har en demo-modell du kan låne der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Amplifire.

Plug in and rock out :)

Et par stk jeg stoler på når det gjelder lyd som har hatt og testet Helix sier at den fortsatt har noe av Line6 signaturen som går deg

mer og mer på nervene jo lengre du bruker den.

Skal fortsatt testes men har ikke noe hastverk da det nok blir et Fractalbrett før den uansett, det vet jeg jo hvordan låter.

Håper Line 6 kommer med noen saftige updates, Helix er jo et ungt produkt enda så det bør kunne utvikles og forbedres videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Amplifire.

Plug in and rock out :)

Et par stk jeg stoler på når det gjelder lyd som har hatt og testet Helix sier at den fortsatt har noe av Line6 signaturen som går deg

mer og mer på nervene jo lengre du bruker den.

Skal fortsatt testes men har ikke noe hastverk da det nok blir et Fractalbrett før den uansett, det vet jeg jo hvordan låter.

Håper Line 6 kommer med noen saftige updates, Helix er jo et ungt produkt enda så det bør kunne utvikles og forbedres videre.

.......og "line6 signaturlyden" låter fizzy og harsh og fører til at jeg må besøke en psykolog. Unskyld meg men vet ikke om jeg skal le eller grine Best jeg gir den vekk til første og beste forbipasserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.