Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Finner ikke noen amp packs til Pod HD på nettet jeg hvertfall, men ålreit.. Ja jeg satser jo på at de kjører den modellen på Helix, og jeg kan egentlig ikke forstå noe annet når den koster 3 ganger så mye som det forrige flaggskipet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har blitt så lang at jeg ikke orker å pløye igjennom den for å se etter det, men etter at slike überavanderte preamp/multieffects etter mange år kunne n'synces opp mot et redigeringsprogram så er det vel ikke så mange som sitter og knoter og skrur på selve uniten, eller?

Jeg har prøvd begge deler og det å sitte og skru lyd med Axe-edit går som en lek. Det å skru lyd gjør man jo FØR man stiller på øving/gig (altså med en slik digital effektprosessor). Kan ikke tenke meg at Helixen er noe enklere å skru på enn Axe-FX, men den har helt klart estetisk sett penere menyer og slikt, men om det tar mye prosessorkraft er det jo veldig uheldig....

Det skal vel uansett være mye kraftigere greier enn POD HD, så muligheten til å kjøre dual-amp MED effekter bør være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klart å koble min Axe FX til macen da den ikke har USB og ingen lydkort har klart biffen heller, så jeg har måttet lage alle presets fra bunnen av på selve boksen. Det gikk forsåvidt greit, litt knotete men det er jo logiske og lettfattelige menyer. Pod HD f eks er fullstendig håpløs å skru direkte på boksen, men den har heldigvis USB. Hadde jeg vært på en gig og jeg måtte justere noe på en slik Pod uten pc hadde jeg vært ganske fucked..

Angående Helix så virker den såpass enkel å skru på boksen at jeg ikke ser helt behovet for å skru på pcen. Det vil jo vise seg når jeg faktisk får prøvd den, men jeg har lest så mye og sett så mange videoer at jeg tror nesten jeg vet hvordan den fungerer :P

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Axe'n din USB? Hæ?

Jeg syns ikke Axe er knotete å skru på, men det er bare at det tar ca 10 ganger så lang tid som å sitte med Axe-edit. Der er jo alt linet rent og pent opp, ikke ulikt hvordan det ser ut på displayet på Helix (som jo må spise en del prosessorkraft i forhold til hvordan det er gjort på Axe-FX).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager med Standard/Ultra var det et mareritt med oppdateringer.

De har bare MIDI og det var problemer med visse interface som ikke funket med de.

MIDI OX og andre krøkkete programmer som av og til funka...og av og til ikke...

Alle som har gått rett på Axe II skulle blitt tvinga til å gjøre updates på de en stund først for å vite hvordan det kunne være.

Tror dette kan sammenlignes med å ha opplevd krigen eller ikke, dagens ungdom har det for lett osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.