Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Vel, noen oppdateringer har vi fått, tror vi er på versjon 1.12. Siste var vel stort sett bug-fix. Den var litt ustabil i starten, men nå virker det som alt fungerer uten problemer. Var også noen som hadde trøbbel sammen med en eller annen versjon av Mac, men nå er også det ordnet opp i. Den største nyheten er vel Helix editor som gjør stort sett det samme som man gjør direkte på Helixen, men med visualisering av amper, cab og effektbokser. Ganske kjekk egentlig.

Ellers har jeg i grunnen vært fornøyd med lyd og brukervennlighet fra dag 1. Siste nytt i heimen er en Atomic CLR wedge som fungerer kjempefint i sammen.

Et par screenshot fra Helix Editor:

 

Skjermbilde 2016-05-14 kl. 10.40.35.png

Skjermbilde 2016-05-14 kl. 10.41.18.png

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Konge! @Blix del gjerne dine erfaringer med LT'en når du får den.

Kan sikkert også nevne at bruken min er hovedsakelig i Hi-Gain landskapet. Brukt div 5150/6505 heads/comboer over årene, men har ikke fått så voldsomt nytte av de nå som jeg bor i en liten leilighet. Da har alternativet vært div Amp-Plugins (LePou, Amplitube, osv) til øvingsbruk. Vært sånn semi fornøyd med det, så snuser på en digital løsning som først og fremst låter bra, men som også er intuitiv å bruke. 

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 6 dager med Helix LT men er strålende fornøyd så langt. Mye å sette seg inn i, men det er bare moro.

Utrolig greit med Helix editor så man slipper å sitte å knotte på enheten.

Låter knall så langt, for hi-gain er låter det flott av modellene av SLO, 5150, Archon og Mesa Mk4, har ikke rukket å gå i dybden på alle modellene enda. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt veldig fornøyd. Både med lyden og ikke minst den utrolig enkle brukergrensesnittet. Oppdateringer kommer fra tid til annen. Her eid den siden den kom på markedet. Nå er også Variax fult ut integrert med Helixen, noe som er veldig kult.

Hadde planer en gang å prøve både Kemper og Axe-fx men det er skrinlagt for lenge siden. Trenger ikke for Helix dekker alle mine lydmessige behov på den digitale siden.

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Usikker på om jeg skulle starte ny tråd eller gi denne litt førstehjelp... Fant ingen annen ren Helix tråd... men... mens vi venter på 2.8...

Kjøpte nettopp amp pack fra Rhett Shull og Marshall Jubilee amp pack fra ML Sound Lab.

Jubilee amp pack var bra, men trenger litt ekstra. Det er egentlig snakk om tørre ampen... men veldig «Jubilee-ish», hvilket er en første for meg. Selv Kemper sine Jubilee profiler jeg har vært borti har vært litt sånn... blæh... selv de kjøpte. Men ML Sound Lab sine låt bra altså...

Rhett Shell sin amp pack... den er wow... meeeget fornøyd jeg kjøpte den 😃

Fikk dessverre litt lite tid med de i går kveld da jeg er bortreist nå, men førsteinntrykk på begge var bra nok til at jeg synes tipsing var på sin plass...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.