Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Helix


wiggum

Anbefalte innlegg

Lokmund: hvorvidt rå eller polert lyd er riktig på et opptak avhenger av flere ting. Personlig smak. Og bruksområde for lydsporet.

IRT Studio kan låte helt suverent:

https://youtu.be/NcF-QBHK4Ns

Man bør uansett gjøre et direkte tørt opptak rett i lydkort og deretter reampe eller rendre (applisere endringer) i DAW.

Hvorvidt en Helix kan eller bør erstatte lydkort/software/reamp tools kan jo diskuteres.. Det er jo også et spørsmål om hva man ønsker å oppnå.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram de formstøpte in ear monitorene nå, som har relativt flat respons og rekkevide på 20hz-17khz. Hører mye mer av det plastikk-preget i de enn i Audio Technica-headsettet. Venter på at de skal ringe fra 4Sound...

EDIT: har nå snakka med de, og det er ikke noe stress å returnere den. Dæven for en service ass, tommel opp!

Endret av Alfi27
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei det er ikke helt utenkelig :D

Er kun Oslo Schou Plass som hadde den inne i Norge så den blir sendt derfra, så med litt griseflaks får de den av gårde i dag og er her i morgen!

Bare å glede seg :) Anbefaler profilpakkene til Deadlight Studio og Stymphalian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei det er ikke helt utenkelig :D

Er kun Oslo Schou Plass som hadde den inne i Norge så den blir sendt derfra, så med litt griseflaks får de den av gårde i dag og er her i morgen!

Du får ha lykke til med Kemper! Den ser veldig spennende ut! Jeg er glad i "gammel-lyd", og tenk å kunne ha et knippe med nøyaktige kopier av gamle Plexier og BF-Fendere i en hendig liten Kemper-toaster. Ikke umulig at jeg vil ha en selv på litt sikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å glede seg :) Anbefaler profilpakkene til Deadlight Studio og Stymphalian :)

Tusen takk for tips! Skal definitivt prøve det ut :D

Du får ha lykke til med Kemper! Den ser veldig spennende ut! Jeg er glad i "gammel-lyd", og tenk å kunne ha et knippe med nøyaktige kopier av gamle Plexier og BF-Fendere i en hendig liten Kemper-toaster. Ikke umulig at jeg vil ha en selv på litt sikt

Ja er veldig spent selv! Nå er det ingen vei tilbake, får ikke bytta den så satser på at det er good shit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spilt på Helix men har testet Kemper ved flere anledninger og likte opplegget svært godt. Forsterkerlydene var overbevisende og jeg syntes også at klang/effektdelen var smakfullt sammensatt.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Men har den standby switch? :-)

http://www.guitarworld.com/now-thats-turn-lost-art-standby-switch

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......og "line6 signaturlyden" låter fizzy og harsh og fører til at jeg må besøke en psykolog. Unskyld meg men vet ikke om jeg skal le eller grine Best jeg gir den vekk til første og beste forbipasserende.

Ja er nok best det...

Spill på hva du vil og vær happy.

Er du fornøyd med den spiller ikke andres mening noen rolle, det er nettopp det det er: Meninger på et gitarforum, ikke noe å ta så på vei for.

En av personene jeg snakker om spiller inn gitar i et hi-end studio og kan gitarlyd og påstod at denne "Line 6 signaturen" fortsatt er til stede i Helix..Sue me!

En noget partisk svar om Line 6 fra Debris, men som en som sitter mellom barken og veden for øyeblikket og prøver å bestemme meg for en digital løsning, så forstår jeg utsagnet likevel. Men! Jeg har ikke erfaring med Kemper og det lille jeg brukte Axe fx for 6 år siden kan ikke kalles erfaring heller. Så i mine øyne låter Helix veldig bra!

Jeg sitter likevel med følelsen av at noe mangler når enheten koster 15k. Det er et 100% subjektivt utsagn og det gjelder for det meste hi gain tilbudet i Helix. Amplifire hadde vært moro å teste nå også, men når nærmeste dealer er Andertons er det ikke så lett. Spent på å høre hva Alfi finner ut av :)

Finnes faktisk ikke "partisk".

Er bare på jakt etter den løsningen som låter best.

Hadde jeg vært det hadde jeg jo ikke kjøpt Amplifire eller Kemper.

Har faktisk hatt alle generasjoner av Pod siden første generasjon og er alltid int når det kommer en ny.

Grunnen til at jeg lovpriser Axe er at den i mine ører er den helt klart beste boksen når det gjelder modellering og effekter i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er nok best det...

Spill på hva du vil og vær happy.

Grunnen til at jeg lovpriser Axe er at den i mine ører er den helt klart beste boksen når det gjelder modellering og effekter i ett.

Er faktisk helt sikker på at jeg har fått med meg at du liker axe. Det er flott?

For min del skal jeg kose meg med den siste versjonen av Pod ?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er nok best det...

Spill på hva du vil og vær happy.

Er du fornøyd med den spiller ikke andres mening noen rolle, det er nettopp det det er: Meninger på et gitarforum, ikke noe å ta så på vei for.

En av personene jeg snakker om spiller inn gitar i et hi-end studio og kan gitarlyd og påstod at denne "Line 6 signaturen" fortsatt er til stede i Helix..Sue me!

Finnes faktisk ikke "partisk".

Er bare på jakt etter den løsningen som låter best.

Hadde jeg vært det hadde jeg jo ikke kjøpt Amplifire eller Kemper.

Har faktisk hatt alle generasjoner av Pod siden første generasjon og er alltid int når det kommer en ny.

Grunnen til at jeg lovpriser Axe er at den i mine ører er den helt klart beste boksen når det gjelder modellering og effekter i ett.

Enig i mye av det du skriver, men ikke kom her og si at en del (ganske mange) folk, spesielt på Fractal-forumet ikke er partiske... Sikkert noen på Line 6 og Kemper-forumene osv også, men etter det jeg har lest er det en annen type fanboyism på Fractal sitt forum, minner litt om Apple. Det kan være fordi folk bruker masse masse penger på et produkt (Axe/Macbook Pro f eks) og de blir hellig overbevist over at det er best i verden, fordi de ikke har råd til at det ikke er det, eller av en eller annen, annen grunn, er hellig overbevist om det. Ikke vet jeg. Var uansett en kar der som skrev at han syns Helix låt bra, og ble skikkelig flama etterpå (av folk som ikke har prøvd og antakeligvis aldri har tenkt å prøve Helix). Har også hørt historier om at Cliff sletter poster som går i mot Axe og imperiet hans, men det kan forsåvidt være rene rykter for alt jeg vet. Det vet kanskje Debris litt mer om enn meg(?)

EDIT: innså nå at du kanskje mente at du selv ikke finnes partisk, i så fall kan du og alle se bort fra dette avsnittet :P

Tilbake til topic: Jeg tror ikke jeg kan uttale meg om hvordan Helix egentlig låter, for jeg er 99% sikker på at det var et eller annet galt med den jeg hadde. Låt ikke stort bedre enn Pod HD'en jeg hadde, og sånn vet jeg at det ikke skal være. Skulle likt å prøvd 900sl sin eller et annet eksemplar. Uansett lyd, så håper jeg at Helix åpner opp øynene for flere produsenter hvordan et UI faktisk skal se ut i 2015. Det er ikke til å stikke under en stol at Kemper ser ut som et instrument NASA kunne brukt på 70-80 tallet, og Axe FX og AX-8 ser i beste fall ut som noe fra 90-tallet.

Bottom line: Har du funnet noe som funker for deg og du syns det er sjef, så gi faen i hva andre syns om det! Dimebag sverget til transistoramper, fordi han syntes det låt best og ga faen i hva andre syntes. Debris syns Axe funker best for han, kjempefint. 900sl er fornøyd med Helix, helt konge. Jeg for min del har ikke funnet helt hva som funker best for meg, men jeg tror og håper at Kemper er "the end of the road". Jeg ville aller helst hatt et gulvbrett uten å styre med rack, men jeg skaffer meg en fin rack-bag så skal det nok gå helt fint. :)

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av gulvbrett kan vel også ISP Theta Pro DSP vurderes som alternativ til Helix. Det er vel en slags videreføring av Rocktron-konseptet (Chameleon, Prophecy etc).

DV Multiamp er vel også en seriøs utfordrer i rack-seksjonen.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

http://www.guitarplayer.com/gear/1012/isp-announces-theta-pro-dsp-units-are-shipping-now/54169

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.