Gå til innhold

Alfi27

Medlem
  • Innholdsteller

    2 875
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    16

Alfi27 vant dagen sist Oktober 23

Alfi27 hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

862 Excellent

1 følger

Om Alfi27

  • Rang
    We dem O'boy
  • Bursdag August 27

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Liverpool

Nylige profilbesøk

10 470 profilvisninger
  1. Her er alle Japse-Paulo'ene som har vært innom hos meg; fra topp til bunn er ESP Eclipse (Full thickness), Burny RLC-55 (godt mulig at det er feil betegnelse/nr), og to stk Epiphone LQ. Jeg syns alle var/er helt utrolig bra, og holdt betraktelig jevnere høy kvalitet enn Gibson CS gitarer jeg har hatt innom. Ikke at de slår absolutt alle Gibson CS LP'er, men flere av de. Skriver litt mer utfyllende under hvert bilde også ESP'en er ikke akkurat noe vintage LP; med store bånd, relativt slank hals og ørlite grann annerledes form. Med EMG Het set låt den ikke noe særlig vintage heller, men kanskje den beste rendyrka metalgitaren jeg har hatt lydmessig i hvertfall. Vekt var på rundt 4.4kg. Burnyen tror jeg ikke kom med originale pickups, men mesteparten av minnet mitt om den er uansett fra etter den fikk et sett med Bare Knuckle Rebel Yell. Ganske naturlig mørk gitar (lydmessig), og også usedvanlig mørkt palisander-gripebrett som enkelt kan forveksles med ibenholt på avstand. Stort pluss i boka med korrekt diamant på headstocken. Vekt husker jeg ikke helt klart, men tror det var rundt 4.2kg. LQene fikk jeg i fjor, den sorte måtte dessverre selges nylig men har enda goldtopen. Goldtopen har litt tykkere hals, låter litt brightere (veldig "tele on steroids") og har litt lysere gripebrett (dog fortsatt ganske så mørkt). Ellers er de så like som to gitarer kan være, og det ble nesten litt loddtrekning om hvilken som skulle gå. Det eneste negative jeg har å si om disse er at de originale pickupene er helt forferdelig dårlige, har faktisk aldri hørt så stor forskjell i en gitar noen gang etter skifte av pickups. GT har for øyeblikket en BK Black Dog i bridge og Suhr TB i neck, som låter sjef. Begge veier rett under 4 kg.
  2. Ikke en direkte Strat-kopi, men Music Man Cutlass RS har roasted maple-hals, og en helt fantastisk én atpåtil (både utseendemessig og feel-messig). Trussrod justeres også ved kropp-siden av halsen med et hjul Ellers har du jo Xotic, og noen få Suhr som dukker opp innimellom. Har faktisk vært på utkikk etter det du beskriver selv, og selv om Cutlass er littegrann spesi så tikker den alle boksene og min Music Man Valentine har den beste halsen jeg har prøvd ever...
  3. Ikke min, bare vært innom på reperasjon denne uka; en håndbygget Vox AC30-klone fra FAD! Har ikke noen cabs med Alnico Blue dessverre, men selv gjennom 4x12 med Greenbacks låter den veldig forskjellig fra Marshallene. Fyr opp volum på top boost-kanalen mellom 6 og 10 med en Tele (eller hvilken som helst gitar i grunn), og man greier nesten ikke stoppe å spille...
  4. Har selv to Les Pauler, helt identiske til og med bortsett fra finish... Det spørs i grunn litt på hvordan gitarstallen din ellers ser ut, om de to LP'ene er de eneste du har og du savner litt bredere mangfold/spekter, så hadde jeg nok kanskje vurdert å selge den ene. Alt i alt er det dog bare du selv som kan avgjøre om det er for mange eller ikke
  5. Slengte i et sett med Bare Knuckle VHII i Music Man Valentine, så fikk Telen Valentine-pickupsa. Bridge er en HB sized Tele singlecoil og neck er en slags PAF type humbucker. Låt bedre i denne enn Valentine, og helt utrolig bra balanse mellom de! Den ultimate "moderne Tele" etter min mening 😎 PS: trykk innpå bildet for å få maks oppløsning, var litt uskarpt i innlegget
  6. Åja, ja det var OWM jeg mente der ja. Det kan forsåvidt være mange ting, alt i fra filter kondensatorer til bias kondensatorer, utgangstrafo eller bare rør. Hvis den aldri har vært på service kan det være verdt å få det gjort relativt kjapt, utgangstrafoen i min røk kort tid etter jeg fikk den mest sannsynlig pga dårlige utgangsrør... Den manglet dog noen sikkerhetskomponenter som antakeligvis kunne forhindret det, som heldigvis er installert nå. Og er du interessert i å teste ut noen mods er det bare å slå på PM
  7. Greide ikke helt å finne igjen posten der jeg skrev det, men jeg er 99% sikker på at jeg mente "one wire mod", eller Randy Rhoads-modden som den også er kjent som. Det er da å ta en helt stock Plexi-krets, flytte en eksisterende ledning til jord og legge til en ny ledning som seriekobler gain stagene (når du jumper en Plexi med patch kabel på inputene kjører du kanalene/gain stagene i parallell). Veldig enkelt forklart blir det som en innebygd boostpedal i front av bright-kanalen! Hvis du søker opp Michael R/T på Youtube så har han sikkert 50 videoer med "R/T-modden" sin i diverse amper, som er en tweaket one wire mod. Han har avslørt noen av tweakene, men godt mulig at han har noen flere triks i ermet 😝
  8. Har faktisk aldri tenkt på å eksperimentere med det, utenom en gang jeg prøvde 250pf siden det var en del av "oppskrifta". Har dog sett at Eddie sin legendariske Plexi har/hadde 560 pF, så må nok teste ut med en høyere verdi der ja 😉 Fikk testa ut fysaken omsider, glemte forresten å nevne at den også har Friedman style mastervolum og Plexi (5k) presence pot som avviker fra stock 800. Den låter helt utrolig sjef, blir ikke noen drastiske omkoblinger med det første i hvertfall! Gain boosten er helt genial, låter veldig naturlig og tar ikke bort noe av 800-karakteren.
  9. Greide ikke helt å la dette ligge, da jeg kom i mål med JMPen kunne den ikke lenger brukes som plattform for å teste ut kretser, så da måtte noe mer moddevennlig inn i 800en! Nesten ferdig, forventer å få den fyrt opp i kveld. Stock 800 krets når begge push pull-pots er inne, gain pull tar bort bright cap og master pull gir gain boost (fra 10k til 5k cathode på andre gain stage, og 0.68uF i parallell med 820R cathode på tredje stage).
  10. Det er veldig sjeldent jeg er så ekstatisk over en pedal at jeg syns det er bryet verdt å lage en NPD-tråd, men dette er altså en av de. Har gått gjennom en del pedaler for å prøve å oppnå Smashing Pumpkins sin syke "wall of sound" muff-tone (Siamese Dream), først en Tone Wicker Muff for 6-7 år siden som var megaskuff og så en JHS modda OP amp Muff i fjor som i grunn også var ganske skuff. Suhr Rufus (og Rufus Reloaded) kom betraktelig nærmere, men måtte dobbeltrackes med ampvreng for å kutte bra nok i miksen. Pedalen er håndlaget av en kar her i UK, og er en replika av en 78 OP amp Big Muff (med mid kontroll i stedet for tone bypass switch), satt i samme boks som en MXR Distortion II-krets. For £150 syns jeg den er et kupp, med tanke på hva du får! Mekka et lite klipp inn i cleankanalen på Bluguitar Amp1 ME, med Fender Straten utstyrt med samme Lace Sensor pickups som Corgan himself brukte på albumet 😁 https://www.dropbox.com/s/fhbrjr0nvbluwa3/Cherub Rock.wav?dl=0
  11. Hvis jeg får mulighet mens jeg er hjemme, så skal jeg fikse et sammenligningsklipp med en ekte 800 og Amp1 på høyt volum😎
  12. Jeg syns Kemper er bra greier, men den er helt 100% avhengig av superbra profiler og det er det ikke overflod av. De innebygde effektene er heller ikke noe å rope hurra for, spesielt harmonizeren er direkte dårlig. Så jeg fant ut at hvis jeg uansett må ha pedaler ved siden av, så er Amp1 en mye greiere løsning (om så bare som pedalplattform). Mine gamle 50w Marshaller trekker maks 175w, og spesielt JMPen yter nok 75w på full pupp så 40% stemmer nok bra ja. Har faktisk tenkt litt på å prøve å finne ut tech-siden av den ja, Amp1 powerampen sammen med en rørpreamp i én boks hadde vært helt ideelt og fortsatt relativt kompakt. Skal teste med Jet Cityen neste uke, kjøre send til return på Amp1. Bare synd at Blug visstnok har kjøpt opp det som er av "Nanotubes" 😝
  13. Litt tricky å svare på, for den har egentlig ikke mangel på gain. Det som er tingen er at når du har gain for høyt så blir det grøtete og ukontrollert bass (som dog kan funke til lead), og med for mye boost (både fra ekstern pedal eller innebygd) så blir det mye "artifacts" i tonen. Det er dog verdt å nevne at jeg ikke er en stor tilhenger av hotte pickups, holder meg stødig i PAF til hot PAF-land. Har troen på at rette pedalen (en som kan gi både litt db boost og samtidig vrenge signalet) kan gi nok ekstra juice, hvertfall for mitt bruk Forøvrig så er det kun reverben og switchinga som er digital, selve signalkjeden er faktisk helt analog. Så det er i grunn ikke en "simulator" i den forstand. Det står at den trekker opptil 150w, som jo er ganske mye til å være klasse D sluttrinn. Tror Boss Katana 100w trekker 75-80w eller noe, men mulig jeg husker feil. Det er i hvertfall ikke mangel på hestekrefter i praksis, som er ganske utrolig i en så liten dings
  14. I følge Thomas Blug er forskjellen at han har brukt enda mer tid på å A/B teste med røramper og fått den til å låte enda noen hakk mer autentisk, og tightere bunn osv. Rett og slett en "Amp1 2.0" på en måte. Foreløpig så er det bare en ting jeg ikke digger, selv om jeg skrev det motsatte i originalposten... Den tar ikke boostpedaler like bra som en røramp, og jeg sliter litt med å få nok gain ut av den uten at alt faller sammen. Vant dog en Ebay auksjon i dag med en Friedman BE-OD Deluxe, så får vi se hvordan det funker Ja den gjør det, det lille røret er mellom preampen og sluttrinnet (litt som fasevender-røret i en røramp) så den brekker opp mer jo høyere du spiller. Med MIDI får du tilgang til et power soak, men har ikke noen MIDI-kontroller dessverre så får ikke testa det. Skal dra den med meg hjem neste fredag og teste den på 4x12-kabinettene, da skal nanorøret få kjøres hardt 😎
  15. Kommer nok til å brenne lydkortet hvis jeg kjører masteren på fullt, men jeg syns den låter veldig 800 med Les Paul. Skal få mekket et klipp når jeg får bridge pickupen tilbake fra potting 👌🏽
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.