Gå til innhold

Alfi27

Medlem
  • Innholdsteller

    2 844
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    15

Alfi27 vant dagen sist Oktober 8

Alfi27 hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

813 Excellent

1 følger

Om Alfi27

  • Rang
    We dem O'boy
  • Bursdag August 27

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Liverpool

Nylige profilbesøk

10 402 profilvisninger
  1. Selv om bridgepickupen var en av de tøffeste Tele-esque tonene jeg har hørt, så ble den litt vel skranglete for heftigere rockegreier. Så da måtte det bli en Thornbucker+, og det låt ikke feil for å si det slik! Tok vekk skranglekarakteren uten å ta vekk noe klarhet, og med tiden blir det nok en 5-veis switch med div splittemuligheter osv. 👌🏽
  2. Kult! Ja den låter sykt bra med IR, og slipper loadbox som er et stort pluss. Det er kanskje et long shot, men det hadde vært superkult om de utvida konseptet til litt i samme gata som de Synergy-modulene. Ikke at du kjøper moduler til den, men at f eks Friedman er med og designer en variant basert på hans amper osv. Kan nok fort risikere å gå ut over hans egen business, så spørs vel om vi får se det noen gang 🤔
  3. Heyhey, Da Kemper Stagen jeg kjøpte gikk ad undas (kunne ikke spille på den i mer enn 15 min sammenhengende uten at den krasja), så benytta jeg muligheten til å teste ut en dings jeg har vært nysgjerrig på veldig lenge: BluGuitar Amp1! Har ikke sett så altfor mye snakk om den her på forumet, mulig at det var litt den perioden jeg var relativt inaktiv, men ikke så mye den siste tiden i hvertfall. Det er da en 100w 4-kanals amp med innebygd boost og reverb, som veier 1,2 kg og får plass i frontlommen på gigbagen din. Jeg kan bekrefte at det ikke er 100 ponni-watt, kobla den til en 2x12 Orange combo med V30 og på 5-6 rista den nesten i stykker trommesettet ved siden av... Siden powerampen ikke krever load, så kan faktisk 8 ohm utgangen kobles rett i lydkort også (anbefales dog å ha en pad-funksjon som demper en del db) uten at ampen kan ta skade av det, som også ble bekreftet av Bluguitar support. Men som vi alle vet, ingenting av dette betyr noe hvis den ikke låter bra. Så det jeg syns er det sykeste av alt, er at classic-modusen låter og oppfører seg mer eller mindre eksakt som en JCM800... Den har dog mer bunn og tåler dårligere å ha gain høyt, så etter min smak må den holdes rundt 5 slik at bright capen holder det tight nok. Mer gain fikses dog lett med en pedal i front (da jeg ikke er megafan av den innebygde boosten), og den tar boost/OD-pedaler like bra som en 800 også. Selv om jeg foretrekker å ha alt i én boks, så snakker vi fortsatt en pakke på under 1,5 kg med pedal... Har hatt den en liten uke, så vil påstå at den verste honeymoon-fasen har gitt seg. Skal se om jeg får mekka et lite klipp når jeg får tid også
  4. I PAF gata går mitt hode umiddelbart til Suhr Thornbuckers, som er et veldig godt valg for det meste med mindre du har veldig spesifikke ønsker og/eller er fast bestemt på å svi av godt med cash. Som jeg har skrevet før i en annen tråd, jeg A/B testa et sett med Bare Knuckle Mules med et sett Thornbuckers i samme gitaren, og bridge pickupene låt helt identiske. TB neck var skarpere og klarere enn Mule neck (litt mindre vintage kanskje), som er typiske Alnico 4 vs 5 karakteristikker; men utenom det, veldig like de også. Et annet spørsmål er jo om du syns gitaren låter veldig mørkt eller bright, om det er noen spesielle frekvenser du ønsker å dempe eller fremheve? Vil du at pickupen(e) skal kjøre ampen hardt, eller skal amp eller evt pedaler ta seg av de tunge løftene?
  5. Halla gutta, Endelig slipper jeg å være alene på valentinsdagen i overskuelig fremtid... Ha-ha. Denne her har en liten backstory, ikke om selve gitaren men hvordan den endte opp i mitt eie. Feel free til å bare hoppe til bildene hvis du ikke gidder å lese avhandlingen 😝 Den var til salgs ca 5 km fra hvor jeg bor i Liverpool, og jeg tok turen bort sist tirsdag for å teste ut og egentlig primært avgjøre om den var verdt prisen over Sterling-modellen som jeg testa dagen før hos Dawsons. Fyren hadde kun en liten Princeton Reverb og en Timmy-pedal, som jeg tror er så langt i fra min "rig of choice" som du kommer, og med et glorifisert minne av Sterlingen (som var mitt første møte med denne modellen) så slet jeg med å rettferdiggjøre trippel pris for "fullversjonen". Samme kvelden bestilte jeg en Sterling JV60 fra en sjappe litt utenfor Birmingham, som hadde en mint condition til salgs for en godt £100 mindre enn nypris. Veldig bra kundeservice, og han sendte til og med en video der han gikk over at alt funka som det skulle osv. Da den endelig kom sist fredag så var den feiende flott, like lett som MM'en og god å spille på. Den hadde dog mye klirr, neck pickupen var skjev og strengene lina ikke helt opp med verken bridge pickupen eller halsen. Etter mye om og men om jeg skulle prøve å leve med disse tingene, så oppdaga jeg at halsen satt skjevt i halslommen... Det var betydelig mer treverk synlig over kroppen på bass-siden enn diskant-siden, og det var dråpen som gjorde at jeg bestemte meg for å prøve å få den returnert, eller evt selge den. Selger viste ikke like god service i denne situasjonen, og Reverb.com vurderte saken i hans favør også; så den havnet ut for salg (som den er enda)... Moralen i historien er at det straffer seg når man ikke følger sitt eget motto: buy nice or buy twice 😉 Flammen på halsen er noget utfordrende å fange på bilde, da selve spilleoverflaten har fått MM sin berømte våpenolje og voks-behandling (som forøvrig er helt fantastisk å spille på), men den er nå greit synlig hvertfall 😎
  6. Selger en strøken Suhr Reactive Load da den ikke blir så mye brukt. Helt fantastisk boks som gjør det mulig å cranke ampene dine og få nydelig poweramp-vreng, uten å drepe katten til naboen. Den fungerer 100% som den skal, men LED-lyset som skal indikere input fra ampen er litt temperamentsfullt. I følge John Suhr er dette et veldig vanlig fenomen, og påvirker ikke funksjonaliteten overhodet. Forumpris er 2500,- og dingsen befinner seg utenfor Bryne. Kan fint sendes i Posten, og ingen bytter er av interesse.
  7. Nå vet jeg ikke hva Gibson utstyrer disse printkortene med, men de har nå brukt 300k volumpots i mange år nå, av en eller annen grunn. Skulle nesten trodd at de hadde en "under bordet" avtale med Seymour Duncan eller noe... I hvertfall, så er det nok heller det du hører enn forskjellen på print og "point to point"; om man kan kalle det dét. Amp-maker George Metropoulos har uttalt at han måtte "legge til" signaltapet som oppstår med turret board kretskort, da han designa sin Metro Plex rundt printkort... Apopos the Mule, så går det nesten ikke an å gå feil med de i verken LP eller SG, MEN: bromodellen av Suhr Thornbucker låter 99% identisk, og koster betraktelig mindre. Halsmodellen er litt skarpere og scooped pga Alnico V vs IV, men med mindre du *må* ha Alnico IV i neck så vil jeg påstå at det ikke er verdt det ekstra utlegget. Og beholder du de originale er det jo ikke snakk om noe utlegg i det hele tatt
  8. Våget meg på Tonerider for første gang for et par dager siden, en Rebel 90 (humbucker sized P90), og den overgikk alle forventninger! Noe av det som overrasket meg mest var det lave støynivået, siden P90 vanligvis er den mest støyete singlecoilen pga saftig output og ingen støykansellering (mulig at den er bedre skjermet der enn i et plastikk-cover). I forhold til lyden så er det meget imponerende hvordan den holder de lave strengene krystallklare og ganske twangy (den sitter tross alt i en Telecaster), mens den samtidig feiter opp de høye strengene betraktelig. Har kun Suhr og Bare Knuckle pickups i de andre gitarene mine, og det var i grunn ikke noe merkbar nedgradering med denne syns jeg! Suhr og spesielt BK har dog en fordel med betraktelig større utvalg, men er du ute etter en mer klassisk type pickup så er Tonerider på ingen måte et dårlig valg.
  9. Halla, Jeg er nå i full gang med å modde livskiten utav Jet City JCA20en min, og selv om den ikke er 100% ferdig så er det siste punktet på lista å gjøre noe med at den er såpass stor og tung til å være 20w. Selve chassiset er ikke så tungt, selv om det er svært til å være 20w (større enn chassiset på 50w JMPen), så jeg tenker at et stålbur av typen "lunchbox" kunne vært helt sjef. Hvorvidt det er lignende Tiny Terror, Victory Sheriff 22, Bogner Atma etc er i grunn fullstendig likegyldig, men jeg greier ikke å finne noen som lager slikt... Trenger definitivt ikke å være noen som spesialiserer seg på akkurat slikt, for det tror jeg ikke eksisterer. Fint hvis det er i Rogaland så de kan ta en titt på chassiset, men regner med at det går greit å ta mål også.
  10. Interessant, jeg er glad i å mekke men når det kommer til alt som har med bånd å gjøre så melder jeg meg ut (foreløpig). Ja nei jeg må nok prøve ut en før jeg evt slår til, kan jo alltids bestille på nettet og evt returnere, men da er terskelen betydelig større for å returnere den kontra å henge den opp igjen på stativet i gitarsjappa 😝
  11. Hei og hopp, Fikk en splitter ny Fender Player Jaguar bass i posten i går som overgikk mine forventninger på mange områder, men kanskje spesielt vekt. Stor og solid sak, men kan ikke ha veid mer enn Les Paulene mine (som er rundt 4 kg). Alt i alt et knall instrument, så jeg snuser nå litt på Stratene i samme serie (kanskje aller mest HSS med standard trem) og lurer på om noen har testa ut noen? Lurer spesielt på om de generelt bruker lett treverk eller om jeg bare var heldig, og også hvordan halsene er. Har hørt snakk om at de er ganske like American Professional-halsene, men de har ikke samme betegnelsen så vet ikke om det stemmer. Takker for svar på forhånd
  12. Dette er i grunn de fleste dagers amp for min del, Marshall JMP 50w fra 1972. Etter å ha testa ut mye rart av kretser i den så har jeg nå landa på Fortin Meshuggah, som er en rimelig standard Jose krets med noen tweaks (langt i fra så metal som navnet tilsier) 😁
  13. Hvis vi snakker *veldig* lenge så kan elektrolytiske kondensatorer tørke ut og skape problemer, men rørbytte og biasjustering er mest sannsynlig alt som trengs!
  14. Ang lodding: Anbefaler å ta en liten bit med ledning mellom terminalen på potmeteret som skal jordes og baksiden/jord, da jeg har opplevd hvertfall to ganger at det løsner igjen når du bare bøyer den. Dette er standard praksis på amper, da det er litt mer krise hvis den kontakten ryker 😂
  15. Skjønner tankegangen rundt at det føles litt "kjipt" at de mer eller mindre har skvist lunchboxen sammen med en remote, men for å se det fra et annet perspektiv: hva skulle de ha gjort annerledes, helt konkret? Axe FX Ultra og II ser ikke forferdelig ulike ut, samme kjernelayout og skjerm osv. Listen over proffer som bytter ut røramper for Kemper på turné bare vokser og vokser, og selskapet hadde vært direkte dumme hvis de ikke hørte på evt kritikk fra disse. Kemper står også bak et keyboard med navn Virus som ble sluppet en gang på 90-tallet, og de slipper fortsatt oppdateringer til det. Det er en helt annen businessmodell enn Fractal, hvor jeg helt ærlig hadde vært skeptisk til å kjøpe noe som var sluppet et år eller to tidligere i frykt for at de skal bytte det ut med noe nytt (eksempel: AX8 mot FM3). Ang effektene, dette er ikke noe jeg vet men jeg antar at alle Kemper-boksene har prosessorkraft nok til å klare mer enn det de er utstyrt med nå. Så akkurat det har nok ikke så mye med hardwaren å gjøre, men softwaren. Sikkert ikke like mye hestekrefter som FXIII, men så er det en helt annen maskin i en helt annen prisklasse.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.