Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MXR pedaler ?


Tommern

Anbefalte innlegg

Så er'e på'n igjen.....

Har et brett fullt av T-Rex pedaler. Fornøyd med de. Men de er store. Derfor har jeg lenge tenkt at jeg kanskje skulle finne en annen serie, med pedaler av litt mindre størrelse. Er sånn skrudd sammen at jeg må ha det litt strømlinjeforma, orker akke pedalbrett som ser ut som St.Hans-bål.... :P

Så da har jeg kikka på bl.a. Mooer.

Men nå sveipa jeg innom MXR MC401 i forbindelse med at jeg ser etter booster til akkerten min. Og MXR, som jeg egentlig aldri har satt meg noe inn i, ser jo ut som enkle solide pedaler.

Noen som har erfaringer og kvalifiserte tanker om hvor bra MXR er generelt sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MXR har veldig mye brød og melk pedaler. God kvalitet til en helt ok pris. Veldig "safe" klassiske lyder hvis du er ute etter det.

Dunlop (MXR) produserer og Way Huge pedalene og de har jeg mye mer sansen for. Boutique lyder masseprodusert med ditto lave priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyhøy OCD-faktor om du bare må ha alle pedaler av samme merke. :P

MXR er knall det , men kunne personlig ikke hat et brett med bare pedaler fra de, de har ingen delay jeg liker.

Jeg har en Phase 90 '74 reissue og en EVH Flanger, helt sjef begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøver ikke ha samme logo på alle pedalene. Men jeg svermer litt for sånn omtrent samme shape and size. Blir litt ryddigere på den måten.

Kall meg gjerne pedantisk, detalj-orientrert / -fixert, ok. OCD er noe annet.....

Problemet med T-Rex er at det er svæære pedaler er jo at så fort man skal ha enda en, så blir brettet for lite, igjen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalbrett med pedaler kun fra ett merke? Ganske spesielt... men jeg skjønner hva du mener.

For meg er det litt mer motsatt. TC Electronics og Wampler har f.eks. masse godt snacks som jeg godt kunne ha slått meg til ro med... men dersom det blir noe ensformig (eller tosformig) med tanke på merkerepresentasjon på brettet så føles det som jeg ikke har tenkte ting godt nok gjennom... så... sikkert like spesielt...

Men Wampler har også masse snacks altså, som låter dig... og Mad Professor...

Edit: Ok... fikk ikke med meg siste svaret der før jeg postet... men er det shape and size som gjelder, så Wampler, TC Electronics, Mad Professor og MXR... da bør det gå greit å finne det en trenger...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøver ikke ha samme logo på alle pedalene. Men jeg svermer litt for sånn omtrent samme shape and size. Blir litt ryddigere på den måten.

Kall meg gjerne pedantisk, detalj-orientrert / -fixert, ok. OCD er noe annet.....

Problemet med T-Rex er at det er svæære pedaler er jo at så fort man skal ha enda en, så blir brettet for lite, igjen.... ;)

Ah good, var ikke så ille da. Da er jo utvalget enormt om du vil går for pedaler i samme størrelse som MXR. :)

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad Professor sine pedaler er av samme størrelse som MXR, ville sett litt på de. Har selv Deep Blue Delay og Little Green Wonder, kunne ikke blitt mer fornøyd! Hadde også Forest Green Compressor, likte den bedre enn MXR Dynacomp, men bruker så lite kompressor at den ble solgt....

Og mens jeg er her, samme format, billig og fantastisk bra boost / OD, Elektro Harmonix Soul Food! (Klon-klone)

Endret av askret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.