Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MXR pedaler ?


Tommern

Anbefalte innlegg

Håper da at denne posten ikke fører til avsporing, men jeg har sett noen som har funnet ut av rekkefølge og så videre, og er sikre på at ting ikke skal byttes ut, har valgt å åpne boksene, og så lodde kabler rett på hunpluggene. Man lodder altså inne i pedalen, på loddeørene, trer den skjermede kabelen gjennom hunpluggen inn i den neste pedalen, og lodder den fast.

Sier ikke dette er noe for alle, men det er en løsning som er reversibel, og som medfører at man sparer plass. Koster jo "ingenting" hvis man kan svinge loddebolten.

Bare nevner det.

Ikke dumt det der, om man er tilfreds med de boksene man har. Eneste problemet kan være dersom det oppstår en feil i én pedal, og hele brettet dør... Det fixer man liksom ikke onstage....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt det der, om man er tilfreds med de boksene man har. Eneste problemet kan være dersom det oppstår en feil i én pedal, og hele brettet dør... Det fixer man liksom ikke onstage....

Backup til under tusenlappen:

http://www.zoom.co.jp/products/g1on

(Nei, jeg kødder ikke. Ikke så mye, ihvertfall. Selv om det er plast, så er lydkretsene i disse Zoom-produktene like bra som G3 osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backup til under tusenlappen:

http://www.zoom.co.jp/products/g1on

(Nei, jeg kødder ikke. Ikke så mye, ihvertfall. Selv om det er plast, så er lydkretsene i disse Zoom-produktene like bra som G3 osv.)

:D Funker sikkert helt bra :) Greia med å snart fylle 63, er for min del at jeg faktisk blir i direkte dårlig humør når jeg konfronteres med slike digitale displayer :D Derfor røyk det ut en Tc Nova System her om dagen, til nye eier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg spørre hvor mange mm de Hosa-kablene bygger ut fra pedalen?

Fant de på nett, men det er ikke oppgitt noen fysiske mål på dem.

Vet du om de er å få kjøpt noe sted i Norge?

De bygger ca 8mm. Kjøpt på 4Sound, husker ikke modellnavnet :)

Edit: kjapp googling sier at de heter IRG-100.5

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moog sin minifooger-serie er jo smalere enn T-Rex og de har pluggene på toppen. Men de har nok ikke alt du ser etter av effekter, men delay, trem, chorus og boost fikser de. :)

Skal sjekke ut :) Er litt i gang, har kjøpt en Mooer Green Mile OD, og en MXR Boost / Line Driver.

Så får vi se hva som dukker opp etterhvert, til et luftigere brett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at T-Rex har kommet med noen pedaler av 'standard' størrelse, med in/ut på toppen. Kunne det vært noe?

F.eks denne, og Gitarhuset har flere av den typen. http://gitarhuset.no/Produkter/Effekter/Stompboxes/T-Rex/T-REX-Vulture-Distortion-effektpedal-Distortion-with-low-and-fat-boost10091-p0000010056

Ja, har sett det. Ser ikke dumt ut. Prøvde Tonebugs før jeg gikk for fullsize, men de var så kleine i dårlig scenelys, med forkrommede knotter uten kyllingnebb, og reflekser som gjorde det umulig for en langsynt senior å se innstillingene.... :D

Men de nye mellomstore ser jo lovende ut, med tydelige svarte markeringer på hvit plastknott..... Må sjekke ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.