Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MXR pedaler ?


Tommern

Anbefalte innlegg

MXR har også tilkoblinger på siden, men det går jo an å sette de tett, her med GeorgeL kabler

DSC04202-800.jpg

Askret, kan jeg plage deg med å måle bredda på den Little Green Wonder pedalen, med pluggene i på begge sider?

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner Biltema-koffert, og mistenker at du har samme type koffert som meg. Brettet mitt rommer 8 pedaler, både Boss, MXR, T-Rex i Digitech. På vreng har jeg en MXR GT-OD og en Mudhoney. Strømforsyninga henger på undersiden. Brettet er hjemmelaget, men av samme type som tonetrunk etc.. MXR har mindre footprint, men inngang/utgang på siden samt strøminngang på siden gjør at den tar like mye plass som T-Rex´en i praksis. Derfor blir det 8 pedaler uansett hva jeg putter på det, med mindre jeg går 100% over på Mooer.. Det største pøket med Mudhoneyen er at strøminngang er til venstre for output-jack, så hvis jeg bruker vinklede pachkabler (som man jo gjør) blir det krasj mellom pluggene. Dårlig design..

MXR-pedalene virker solide nok de. Har Dynacomp og GT-OD på brettet, samt både Fuzz, Univibe og 78´ badass i skuffen. Hvorvidt de låter bra får bli opp til hvert øre og avgjøre, men jeg liker dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner Biltema-koffert, og mistenker at du har samme type koffert som meg. Brettet mitt rommer 8 pedaler, både Boss, MXR, T-Rex i Digitech. På vreng har jeg en MXR GT-OD og en Mudhoney. Strømforsyninga henger på undersiden.

Har en helt vanlig Biltemakoffert til under kr. 200,-. Syntes det er tryggere enn bag. Hadde også et hjemmesnekra brett, men skaffet meg et Flexiboard i 2 etasjer nå. Knallfint brett, stødig, solid, og velcroen slipper lakken helt fint. Det går også nedi under lokket på kofferten, med pedelar i 2' etasje. :)

Edit....

Litt trangt for plugger bak på pedalene i 2' etasje, de kommer i konflikt med lokket. Men det er bare å flytte hele 2' etasjen frem ett skruehull på bånnplata, så er problemet løst. Anbefales :)

post-5536-0-09620500-1423000746_thumb.jp

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en god del MXR pedaler opp igjennom årene - Et par av de er "stayers" på pedalbrettet, blant annet Phase 90 og Carbon Copy. Sikler selv på en Phase 99, eller et par andre småsnacks av de.

De er bygd til å tåle det meste, har ikke hatt noe problemer med de - selvom de har blitt slengt litt frem og tilbake i transport, mye tråkking over de siste årene og av og til en eller annen dust som klarer å søle pils på de når man spiller - De har overlevd alt.

Jeg har forøvrig en MXR / Custom Audio Electronics Boost, den du nevner her - som jeg skal selge for en rimelig penge.

Har også en tremolo, dog ikke fra MXR (Har de lagd Tremolo?) men da en Twin Tremolo fra Custom Audio Japan (Altså da Custom Audio Electronics i Japan), meget sjelden sak - veldig kul da du har to helt like Tremoloer som man kan stille forskjellig :) Også noe jeg har sett på å selge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.