Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MXR pedaler ?


Tommern

Anbefalte innlegg

Jeg har en MXR Modified O.D som jeg liker godt. Badass Distortion ('79 ett eller annet) låter også bra syns jeg. Distortion III er også mye pedal for ikke veldig mye penger, selv om man får to brukbare Mooer/Eno/etc til samme pris...

Signerer på 78 badass distortion, knall pedal. Heldigvis tonekontroll, for eneste minus er at den har altfor mye highs etter min smak. Det kan temmes, men tonekontrollen går aldri over klokka 10 hos meg.

Oh EHX som noen nevner, lager jo endel små pedaler.

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MXR Modified O.D som jeg liker godt. Badass Distortion ('79 ett eller annet) låter også bra syns jeg. Distortion III er også mye pedal for ikke veldig mye penger, selv om man får to brukbare Mooer/Eno/etc til samme pris...

Signerer på 78 badass distortion, knall pedal. Heldigvis tonekontroll, for eneste minus er at den har altfor mye highs etter min smak. Det kan temmes, men tonekontrollen går aldri over klokka 10 hos meg.

Akkurat det med mye diskant syns jeg ofte er noen som gjelder veldig mange dist-pedaler.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker MXR. Men jeg har ikke gått for ett merke, altså. Kunne vært interessant å se en liste over hvilken type pedaler du trenger, synes jeg. Da kunne man komme med litt mer konkrete forslag.

Personlig liker jeg spesielt Phase 90 (men har av en eller annen grunn kun kloner av den, men der har du meg, lissom).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker MXR. Men jeg har ikke gått for ett merke, altså. Kunne vært interessant å se en liste over hvilken type pedaler du trenger, synes jeg. Da kunne man komme med litt mer konkrete forslag.

Personlig liker jeg spesielt Phase 90 (men har av en eller annen grunn kun kloner av den, men der har du meg, lissom).

Knakende godt spørsmål sarge....

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg driver både å snobber ned og koker ned. Har solgt 2 amper og en masse stæsj. Kjøpt meg en flett ny Fender Hot Rod III, og tenker at jeg skal få det til å låte greit nok med en EQ, selv om utgangspunktet er litt papp....

Målet er å ha minst mulig, men tilstrekkelig stæsj. Minst mulig å dra på, minst mulig å vedlikeholde osv.

Brettet mitt inneholder ting jeg har ment er kjekt å ha. Det er en dobbel dist, en trem, chorus, reverb, delay, og tuner. Når jeg kjøpte den siste pedalen, så måtte jeg kjøpe meg et FlexiBoard i 2 etasjer, for å få det ned i biltemakofferten. Og der har jeg liksom satt grensa. Brettet skal ikke bli større enn at det går ned i den kofferten. Og hvis jeg nå kjøpen en dings til akkerten, og plusser på en compressor, så er løpet kjørt. Ikke plass nok.

Nå er det jo reverb på ampen, og så skal jeg se om jeg klarer å få drive-kanalen på hotroden til å låte brukbart. Og Pitchblacken beholder jeg.

Så da trenger jeg innledningsvis:

- chorus

- delay

- compressor

- tremolo

- boost til akkerten

- EQ

Da har jeg også ekstra plass hvis jeg må til med en OD/dist av noe slag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.