Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg klarer bare simpelthen ikke å høre forskjell


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Fender Champion er på 100 watt og koster bare 275euro. Det er halve prisen av en Vox ac15.

Halve prisen og ikke i nærheten så god lyd.

Ikke gå i fella og tro at 100W har noe å si på lyden. En AC15 kan spille så høyt at øra blør.

Sammenlign heller aldri transistorforsterkere med rørforsterkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Fender Mustang II...

jeg har ikke fått testet mustang selv, men tror noe slikt ville vært optimalt i dette tilfellet. Gilmour sin strat har vel/hadde charvel hals også om jeg ikke tar feil. Men fender er det jo ikke uansett når kun en del er av fender fabrikat. Husk også å ta oppsett og lyd i betraktning ved sammenligning rottenikken. Har ikke prøvd mange mexer, men ble imponert over den siste med tanke på hals m.m, men ikke lyden i mikrofonene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo som å snakke til en vegg. Eller en prisliste.

100W er latterlig overkill med mindre du skal spille relativt store konserter. Selv en 15W kan få ørene dine til å suse hvis du skrur opp volumet. Men det er dine penger og det er vel blitt gjort ganske klart at det er dine egne meninger som avgjør hva du burde gjøre. Lykke til med valget. Noe sier meg at du vil bli fornøyd uansett hva du velger. :)

Kul strat forresten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 watt? I det minste er det ikke 100w rør, det ville vært nabo kverk...

Jeg har prøvd Fender Mustang ofte, og det er en fin amp (brutter'n har en), mye fine amp simuleringer. Og tar du av alle pedal simuleringene, takler den virkelige pedaler foran (min favoritt? Boss distortion inn i Bassman emulasjonen på bra vreng!). Artig leketøy (og bra nok til spilling live, mener jeg), du kan sitte og skru lyder og sette sammen det du trenger. Noen av presetene fra fabrikken har "Space invaders" aktige swoshe modulasjons effekter skrudd på full guffe, men alt kan justeres til man får lyden man ønsker. Like fin til alle sjangre.

Endret av KimT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier stadig at penger er et problem, men likevel virker du fast bestemt på å blåse nesten €300 på en 100W forsterker.

Om du virkelig har lyst på Champion så kjøp nå hvertfall 40W-versjonen. Den er en fort €100 billigere, og den har mer enn nok effekt. Evt bare gjør som de andre sier og kjøp en Fender Mustang II. 40W, 12" element og såvidt jeg kan bedømme den perfekte hjemmeforsterker. Veiledende pris på den er ca $200, så den blir også billigere enn Champion 100 som du har sett på.

Om du bare skal spille hjemme så ville jeg styrt unna Vox AC15 uansett. Den låter ikke ordentlig tøft før den er skrudd høyt. Har en slik selv, og har aldri vurdert å spille på den hjemme engang. Brukes kun i øvingslokale og på gigs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.