Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Mine strat-type gitarer, tok bare med de med plekterbrett så er det da i nærheten av en "ordentlig" stratocaster selv om ingen er Fendere.

MJT strat med Eastgrove pickups.

MJT%2060s%20strat_zps6vwwwhhh.jpg

Så det var der den endte? Denne satte jeg sammen i 2010 og var hovedgitaren med Skambankt lenge. Fano-Man her på forumet klarte å lure den i fra meg for litt siden. :)

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var der den endte? Denne satte jeg sammen i 2010 og var hovedgitaren med Skambankt lenge. Fano-Man her på forumet klarte å lure den i fra meg for litt siden. :)

Liker denne gitaren godt.

Den har vært inne for resetting av halsen som var litt skjev, ellers er den helt super.

Pickupene er endel mørkere enn hva jeg er vant med fra Suhr og Tyler men de låter veldig fint.

Job well done :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke strengetre hvis du vikler strengene rundt skruen ovenfra og ned.

Det er jo staggered tuners på disse gitarene uansett, så det er ikke det som er problemet.

Problemet er at det utgjør en forskjell når det kommer til tension og feel.

De blir merkbart mykere å bende uten strengetre og det liker jeg ikke. Er det samme på Strat Plusen jeg har også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo staggered tuners på disse gitarene uansett, så det er ikke det som er problemet.

Problemet er at det utgjør en forskjell når det kommer til tension og feel.

De blir merkbart mykere å bende uten strengetre og det liker jeg ikke. Er det samme på Strat Plusen jeg har også.

Såpass.. Har du prøvd gitarer med reversert headstock? Jeg tror det er den idelle headstock-løsningen for de fleste elgitarister, som bender mest på de øvre strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er litt gulere i virkeligheten enn på bildet.

Olympic White som går mot gul, og plekterbrett som drar mot grønt er også min favoritt.

Gitaren har den beste bridge pickuppen jeg har vært borte i på en Strat.

Det er også mye mer trøkk i pickups fra '63 enn det folk forventer.

Jeg er litt på gjerdet mellom gulnet Olympic White m/ mint pickguard og shell pink m/ mint pickguard, men den stratten der var virkelig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.