Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

^ Plekterbrettet m/L-45S har jeg montert. Det originale...

IMG_1866.thumb.jpg.639fb45f929815d2a3ae53632c02a45f.jpg

... satt på når jeg kjøpte den. Her er alt fra ´79, så det eneste som i utgangspunktet har vært byttet på denne gitaren siden den forlot fabrikken, er strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt til alle (potensielle) issues mht Strat´s fra denne epoken - og at kvaliteten var svært varierende. Denne her må nok (etter alle historier, rykter og facts om kvaliteten generelt) sies å være godt over snittet i så måte🙂. Jeg har gått over den i detalj, justert og satt den opp slik jeg foretrekker - og har egentlig ikke noe å utsette på den i så måte. De originale Block sadlene har (vanlig) slitespor og kan med fordel byttes.

Ja, jo - det gikk nok unna når de "høvlet" til og pusset kroppen før lakkering - og, sett opp mot f.eks kroppen på AVRI 70s´n og MIM 70s Classic´n jeg har (og Strat´s fra andre epoker) hadde ikke akkurat ´79´n fortjent å ha noen Contour Body dekal på headstock´n😉, hvilket den heller ikke har:

 IMG_1867.thumb.jpg.e0b62882ae3bd2460df2ecf0c2988746.jpg

Halsen derimot er veldig fin, og langt fra noe "balltre". Et snev tykkere enn AVRI´n.

Vekten er 4,0 kg, hvilket er langt fra galt. AVRI´n (fra 2005) veier 3,8. 

Endret av ptb
  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ptb said:

Jeg kjenner godt til alle (potensielle) issues mht Strat´s fra denne epoken - og at kvaliteten var svært varierende. Denne her må nok (etter alle historier, rykter og facts om kvaliteten generelt) sies å være godt over snittet i så måte🙂. Jeg har gått over den i detalj, justert og satt den opp slik jeg foretrekker - og har egentlig ikke noe å utsette på den i så måte. De originale Block sadlene har (vanlig) slitespor og kan med fordel byttes.

Ja, jo - det gikk nok unna når de "høvlet" til og pusset kroppen før lakkering - og, sett opp mot f.eks kroppen på AVRI 70s´n og MIM 70s Classic´n jeg har (og Strat´s fra andre epoker) hadde ikke akkurat ´79´n fortjent å ha noen Contour Body dekal på headstock´n😉, hvilket den heller ikke har:

 IMG_1867.thumb.jpg.e0b62882ae3bd2460df2ecf0c2988746.jpg

Halsen derimot er veldig fin, og langt fra noe "balltre". Et snev tykkere enn AVRI´n.

Vekten er 4,0 kg, hvilket er langt fra galt. AVRI´n (fra 2005) veier 3,8. 

Bra bilde som viser forskjellen. Takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikke meningen å være frekk her... 😉 men jeg har hatt en '79 Strat, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er en av de desidert verste gitarene jeg noen gang har hatt. Den var usedvanlig tung, hadde sikkert 10 lag med lakk, og selv med bytte av bånd og sadler, hørtes tykk E-streng ut som om den var dempet med filt.

Det er nok adskillig bedre eksemplarer enn den jeg hadde der ute, men den erfaringen gjorde at jeg neppe kommer til å oppsøke en sent '70-talls Fender igjen. Spesielt ikke med de prisene de nå går for. Er vel "vintage" må vite... 😅

Det hører med til historien at jeg fikk dobbel pris av det jeg betalte for min. Jeg har nesten dårlig samvittighet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Audun skrev:

Var egentlig ikke meningen å være frekk her... 😉 

Det ble ikke oppfattet sånn fra min side heller. Jeg leste et snev av glimt i øyet der, og har tidligere registrert din mening/erfaring med de🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.