Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Lefty Jackson USA King V KV2T


Pikachu

Anbefalte innlegg

For noen dager siden ramlet denne karen fra Amerika inn døren min og sa høflig 'Howdy' :)

Gitaren er lett, veldig balansert og låter gromt. Pickup'ene er Seymour Duncan JB/59 som kom stock fra Jackson,

men de skal jeg bytte ut med et sett Beard Combers fra Fastback Guitars.

Det er noe med halsene på de fleste Jackson-gitarer, tynn (ikke Ibanez-tynn) og utrolig behagelig, men samtidig "mat i hånden".

En annen ting er byggekvaliteten...har hørt solide rykter om Jackson sine USA-produserte gitarer før og først nå kan jeg si meg helt enig.

Jeg har gått over gitaren med lupe (omtrent), men har ikke funnet en eneste antydning til slurvefeil eller andre ting som tyder på at noen har vært trøtte på jobben :)

Jeg er strålende fornøyd og anbefaler alle (som har interesse for Jackson USA) å sjekke ut et Jackson USA Select-instrument.

Du finner de hos 4sound.

post-9108-0-32445100-1393769604_thumb.jp

post-9108-0-06912400-1393769655_thumb.jp

post-9108-0-06474200-1393769701_thumb.jp

post-9108-0-01640600-1393769731_thumb.jp

Endret av Pikachu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tøff gitar. Har hatt fem forskjellige USA-gitarer fra Jackson (tre av de har jeg fremdeles) og alle har vært veldig gode å spille på. Du blir helt sikkert fornøyd med den her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Skala-lengden er 24,75"...noe jeg i utgangspunktet ikke liker, men med et 11-52 strengesett på så ble det ikke så ille likevel :-) Headstocken er utrolig sexy...

Sikler allerede på en Jackson USA RR1T ...25,5" skala og 22 bånd. Men det blir ikke billig i lefty :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Er storfornøyd med gitaren...eneste jeg må venne meg til er V-formen og 43 mm nut.

Utrolig at jeg merker stor forskjell på 43 mm og 42 mm nut (ESP, Schecter, Dean).

Andre som merker forskjell på 42 og 43 mm nut, eller er jeg bare veldig fisefin? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.