Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wet/Dry rig - Marshall slp 100W / Ceriatone 100W (Dumble style amp)


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Har to forsterkere som jeg ønsker og kjøre samtidig, gjennom ett 4x12 Marshall 1960AHW kabinett.

Vil kjøre marshall 1959 super lead (master volum) 'Dry' og en dumble style amp, Ceriatone HRM 100W med effekter i FX loop (Wet).

Har lest greit mye på nettet, men fremdeles litt usikker, da kabinettet mitt er mono. Er det i det hele tatt mulig med ett monokabinett?

Noen spesielle pedaler som trengs for dette oppsettet? Hvordan kobles det opp?

Tips, forslag og erfaringer er velkomne :)

Endret av Fredrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Har to forsterkere som jeg ønsker og kjøre samtidig, gjennom ett 4x12 Marshall 1960AHW kabinett.

Vil kjøre marshall 1959 super lead (master volum) 'Dry' og en dumble style amp, Ceriatone HRM 100W med effekter i FX loop (Wet).

Har lest greit mye på nettet, men fremdeles litt usikker, da kabinettet mitt er mono. Er det i det hele tatt mulig med ett monokabinett?

Noen spesielle pedaler som trengs for dette oppsettet? Hvordan kobles det opp?

Tips, forslag og erfaringer er velkomne :)

Så lenge kabinettet er mono så går ikkje dette, men det er jo mulig til å koble om kabinettet og få 2stk 2x12" i kassen. Hvis det bare er 1 input på kassen så må du få installert 2 på ein eller annen måte.

Endret av Jostein Steinsland-Hauge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører mye det samme, men med to kabinetter. Jeg bruker en marshall 2550 og en fender twin reverb med en zendrive foran, hvor marshall kjøres med delay og twin med reverb og evt litt chorus

eric johnson/ bonamassa oppsett. Du kan sjekke ut videoer med disse karene for å finne mer ut av det. Jeg bruker en a/b/y hvor jeg kan velge mellom å kjøre ampene hver for seg eller sammen. Jeg vet også at bonamassa kjører kabinettene sine slik at han kjører 2x12 på hver amp slik som jostein her over sier. Du må nok ha et stereo kabinett eller koble om hvis du vil ha det på denne måten, evt kjøpe deg et nytt kabinett.

Jeg synes selv jeg får dette til å låte kuler og krutt men dette er jo selvsagt en smakssak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Har nettopp blitt introdusert til dette med wet/dry og etter og ha hørt og spilt på en slik rig - Fantastisk !

Så her blir det kabinettskifte. Med et stereo kabinett, er det kun høytalerkabel fra hver av forsterkerne inn i hver input på kabinett? a/b/y boksen, denne står vel mellom gitar og amp? Har du a/b/y før eller etter evt. dist pedaler, tubescreamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IsoOSV ikke ha peiling, men du trenger ikke å skifte kabinett. Det å koble om det kabinettet du har, krever ikke akkurat doktorgrad i elektronikk, og er kanskje et like greit alternativ som å selge/kjøpe nytt og så videre hvis du er fornøyd fra før.

Som andre har vært inne på, så trenger du to innganger på kabinettet, og da driver du 2x12 med den ene forsterkeren, og tilsvarende med den andre forsterkeren. Merk at du da (nesten) har to tolvtomskabinetter og ikke et 4x12. Kabinettet vil da tilsvarende tåle færre watt fra hver forsterker enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

To 100-watts amper på et 1960AHW er langt over det forsvarlige. 30 watts G12H-elementer i dette cab'et, tilsammen 120 watt. Selv èn 100-watter er overkill hvis du kranker opp litt, og bruker boost-pedaler i tillegg.

Jeg har blåst flere elementer i et slikt cab med en 50-watts plexiklone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.