Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd / hjelp. Mulig hærverk på min forsterker


Anbefalte innlegg

Haha sendte han sms og spurte han hvorfor han ikke kom på øving i dag og hvorfor ikke Mesaen min fungerte etter at han hadde øvd med de andre folka. Nevnte også at jeg så at Mesaen hadde blitt tuklet med da instillinger var endret på og den OHM kabelen var frakoblet. Fikk dette svaret:

Sjekker du din mobil for meldinger av og til? Sendte tekst fredag kveld med en gang jeg så at Mesaen virka ikke. Fikk ikke noe svar så jeg antok at du viste og at du skulle bytte sikringen på adapteren selv. Vi har ikke plugget en gitar i Mesaen engang, brukte bare Marshallen. Hvorfor skylder du på meg nå? Jeg skjønner ingenting bortsett fra jeg begynner å lurer på hvem du er egentlig? Og ja, XXX er viktigere en deg, mye mer, hun er min biske like mye som XXXXX sin, hun er som min unge så back off!!

Jeg har ingenting å si om forsinkelser fordi jeg har sagt hvorfor det ble sånt, og det er ikke mye jeg kan gjøre når slikt skjer på jobben min.

Jeg skal ikke ringe deg nå fordi jeg er så skuffet og forbannet at jeg må ta en lang gå tur, uten telefon, for å roe meg ned, jeg takler dårlig å være slik.

Men du og jeg må ta en prat. Jeg gidder ikke å ha det slik med folk.

Stusset litt over hvorfor han ble så sur. Av erfaring så kommer folk med motangrep når de har noe å skjule.

Svarte han med denne mailen:

Jeg har ikke fått noen sms av deg. Hadde jeg fått en sms anngående at mesaen ikke virket hadde jeg ringt deg med en gang. Når jeg ringer tar du heller aldri telefonen og når jeg sender sms så svarer du veldig sjeldent. Så du bør vel spørre deg selv om du noen gang sjekker telefonen?

Hvis du sier at dere ikke har plugget en gitar i mesaen hvordan vet du at Mesaen ikke virker?

OHM jack kabelen bak på mesaen var koblet ut og den amerikanske strøm kabelen til omformeren var koblet fra i den delen som går inn i omformeren (tre støpsler)

Det var ikke slik jeg etterlot den, så noen har vært borti Mesaen min.

Hvorfor skal jeg bytte sikringer på adapteren? hva er grunnen til dette?

Helt riktig at vi trenger å ta en prat, vi har jo ikke spilt sammen på 2 måneder nå nesten og du bruker et band lokale du, david og jeg betaler for til å spille med andre.

Det beste er hvis du, David og jeg tar en prat sammen. Kan du i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOE har jo åpenbart skjedd, og for min del er det ingenting i hele verden som irriterer meg mer enn folk som skal prøve å ro seg unna når man åpenbart har noe med det å gjøre! Det er ikke en gang sikkert at det er hans skyld, og hadde han vært mann nok til å si hva som hadde skjedd, hadde det jo ikke hvert noe problem (så lenge partene er enige om å finne en løsning så klart).

Det er jo ingenting å bli irritert over hvis folk kan innrømme at de har gjort en feil og er villige til å rette opp i feilene sine, det eneste man kan irritere seg over da, er jo det faktum at ampen har tatt kvelden, men om folk kan oppføre seg som folk, trenger man ikke bli irritert på dem! Men tydeligvis er det noen som ikke har fått folkeskikk inn med morsmelka!

Gleder meg til å følge med videre, regner med at du oppdaterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det meg om det da. Skjønte nada :P

Plugg sammen utstyret slik du vet det skal være, sjekk om det virker. Virker det ikke, så sjekk sikringer, først de i forsterkeren, og så de i trafoen.

Ment som et godt tips- hold deg litt kald. Ikke bli så forbanna. Hold deg til dine egne opplevelser, ikke begynn å diskutere hund eller hvem sin det er eller hvor viktig snuten på hunden er, øvinger, manglende oppmøte, engasjement, SMS-er og alle andre mer eller mindre metadiskusjoner. Noen har tuklet med utsyret ditt, noe du ikke har latt noen få lov til. Det å sende en SMS gir ikke noen carte blache til å tukle med andres forsterkere.

Før du vet ordet av det, handler dette om noe helt annet enn at noen har tuklet med forsterkeren. Er det det viktigste for deg, så hold deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skjekk ALLTID at høyttalerkablen er plugget i før du skrur på en røramp. ALLTID!

Hei, hva skjer hvis denne ikke er koblet i og man skrur på forsterkeren? Jeg prøvde å skru på forsterkeren når denne var frakoblet. Men det kom ingen lyd fra forsterkeren eller noe. Den var bare helt død.

Det var da jeg tittet bak og så at den var koblet ut av forsterkeren og bare var festet i kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOE har jo åpenbart skjedd, og for min del er det ingenting i hele verden som irriterer meg mer enn folk som skal prøve å ro seg unna når man åpenbart har noe med det å gjøre! Det er ikke en gang sikkert at det er hans skyld, og hadde han vært mann nok til å si hva som hadde skjedd, hadde det jo ikke hvert noe problem (så lenge partene er enige om å finne en løsning så klart).

Det er jo ingenting å bli irritert over hvis folk kan innrømme at de har gjort en feil og er villige til å rette opp i feilene sine, det eneste man kan irritere seg over da, er jo det faktum at ampen har tatt kvelden, men om folk kan oppføre seg som folk, trenger man ikke bli irritert på dem! Men tydeligvis er det noen som ikke har fått folkeskikk inn med morsmelka!

Gleder meg til å følge med videre, regner med at du oppdaterer?

Takk for gode råd! Ja skal følge opp. Dette kan jo være en fin lekse til alle som spiller i band :)

Når forsterkeren er fikset skal jeg skaffe meg låsbart rack til den slik at ingen kan røre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nye amper, så skal det gå helt fint å skru dem av/på i en veldig kort periode siden de har en motstand innebygget som hindrer utgangstrafoen i å ryke, ihvertfall en liten stund. Men dette er absolutt ikke å anbefale. I en rørforsterker opererer man med høye strømmer, og dersom man ikke har en høyttaler tilkoblet, så har dennes trømmen ingen vei å gå. Ender opp med at den tar med seg utgangsrørene, sikringer og muligens utgangstrafoer. Mao, kan koste en del.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOE har jo åpenbart skjedd, og for min del er det ingenting i hele verden som irriterer meg mer enn folk som skal prøve å ro seg unna når man åpenbart har noe med det å gjøre! Det er ikke en gang sikkert at det er hans skyld, og hadde han vært mann nok til å si hva som hadde skjedd, hadde det jo ikke hvert noe problem (så lenge partene er enige om å finne en løsning så klart).

Det er jo ingenting å bli irritert over hvis folk kan innrømme at de har gjort en feil og er villige til å rette opp i feilene sine, det eneste man kan irritere seg over da, er jo det faktum at ampen har tatt kvelden, men om folk kan oppføre seg som folk, trenger man ikke bli irritert på dem! Men tydeligvis er det noen som ikke har fått folkeskikk inn med morsmelka!

Gleder meg til å følge med videre, regner med at du oppdaterer?

Han sa han ville prate i mailen da. Prøvde å ringe han i går og i dag. Tar ikke telefonen som vanlig. Sendte sms. Inget svar. Alt som gjenstår nå er å finne ut hva som egentlig skjedde den fredagen med forsterkeren min og få den reparert.

Er jo også lettere å få den reparert hvis jeg faktisk vet hva som skjedde så man vet hvor man skal feilsøke.

Bikkje-luftern har jo driti seg ut allerede da han skrev at han hadde sendt meg sms på fredag om at Mesaen ikke virket, når han også skrev at de aldri prøvde Mesaen men kun den lille marshall forsterkeren. Spurte han jo hvordan han visste at Mesaen ikke virket hvis han ikke hadde brukt den.

Dette lover dårlig ja :/

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hva skjer hvis denne ikke er koblet i og man skrur på forsterkeren? Jeg prøvde å skru på forsterkeren når denne var frakoblet. Men det kom ingen lyd fra forsterkeren eller noe. Den var bare helt død.

Det var da jeg tittet bak og så at den var koblet ut av forsterkeren og bare var festet i kabinettet.

My point exactly! Men hvis ampen er helt død skjer det heldigvis ingen ting. Hvis ampen er i orden og du prøver å spille ryker utgangstrafoen. Men siden du sier ampen er helt død heller jeg mot sikringer. Hvis det ikke er lys eller lys i røra får ikke ampen strøm. Vanligste årsak er at en av sikringene er røket. Det er vanligvis to bak på ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.