Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd / hjelp. Mulig hærverk på min forsterker


Anbefalte innlegg

Synes det er trist å lese at ingen (få) levner "franskmannen" en liten dose godvilje en gang. Som du selv fant ut, det var snakk om sikringer, og de kan ryke uten at noen i det hele tatt er borti den.

Han skrev selv at han vurderte å la den ene han spilte med få prøve den, da han har erfaring med at vedkommende tar godt vare på sitt eget utstyr. Det var først da de la merke til at ting ikke virket. Dermed feilsøkte de, men fant ikke feilen.

Slik jeg ser det, er det eneste "franskmannen" har gjort feil å ha intensjon om å la kompisen prøve ampen din. Forstår godt at han har skjelvet i buksene, da dette er en meget kostbar amp, og var redd han hadde ødelagt noe.

Om man blander det med en konfliktsky person, som i tillegg ikke har norsk som morsmål (som man lett kan lese), blir det lett kommunikasjonsvansker og det som verre er.

Foreslår at du legger saken død med vedkommende, og om du synes han er en kul kar ellers, og et godt bidrag i bandet, foreslår at dere fortsetter som før - forutsatt at han gjør seg bedre forklart om det skulle skje noe en annen gang.

Og at han kompisen ikke får spille på MESA'n din.

Vel, mangelen på kommunikasjon var roten til alt ondt her. Drar inn fremmede i lokalet uten å fortelle meg, har planer om å spille på min mesa uten å fortelle, klarer å ødelegge den eller oppdage at den er ødelagt uten å fortelle meg, sier han har sendt sms som jeg aldri har fått. Og før det har han ikke møtt opp på 5 øvinger som han lovte. Forsterkeren var toppen av begeret hvis du skjønner? Grunnet dårlig kommunikasjon begynte jeg å trekke mine egne konklusjoner noe som jeg innrømmer ikke er bra. Var derfor jeg søkte råd her.

Jeg skulle møte han i dag isteden. Han tar ikke telefon, eller svarer på sms eller email.

Har til tross alt dette lyst å fortsette å spille med han da han er en trivelig kar og er flink på sin bass og vi har samme musikk-smak. Men hvis han er så vanskelig å få tak i så blir alt vanskelig.

Lærepenga i denne saken er: Kommunikasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. :)

Men nevnte han ikke at det var slik at han spilte i lokalet dere bruker etter godkjenning av lokalets eier?

Det er selvsagt for dårlig av ham være så vanskelig å få tak i, og for meg ville det vært et større problem enn skade på eiendeler - selv såpass dyrt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. :)

Men nevnte han ikke at det var slik at han spilte i lokalet dere bruker etter godkjenning av lokalets eier?

Det er selvsagt for dårlig av ham være så vanskelig å få tak i, og for meg ville det vært et større problem enn skade på eiendeler - selv såpass dyrt utstyr.

Vi er 3 stk. trommisen har skrevet kontrakt med lokalets eier, jeg og bassisten betaler trommisen penger som han betaler videre til hus eier.

alle 3 har nøkler til lokalet. Er ren selvfølge at man ikke drasser inn andre folk og spiller på utstyret uten å spørre først. Og skal de spille der så får de også betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forresten nå også at du postet en tråd der du har problemer med forsterkeren (hvis det er samme forsterker du snakker om?) før du oppdaget at den var helt død. De problemene du skisserer der kan jo ha en sammenheng med at sikringer har gått.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forresten nå også at du postet en tråd der du har problemer med forsterkeren (hvis det er samme forsterker du snakker om?) før du oppdaget at den var helt død. De problemene du skisserer der kan jo ha en sammenheng med at sikringer har gått.... ?

Nei, det var bare rørene som er litt gamle. Fikk det svaret på forumet her av noen + fikk et par "eksperter" til å komme å høre på den i dag som konstaterte det samme :)

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle rør kan føre til kortslutting. Spesielt hvis det er utgangsrørene som tuller :)

Det var liksom det som var poenget mitt ja. :) Ikke nødvendigvis gamle, men i hvert fall rør som er utslitte eller det er feil på, uavhengig av alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvordan et rør kan forårsake kortslutning i en omformer men :P

Har hatt utallige forsterkere før i forskjellige band og en gang var det en sikring som røk og det var pga. forsterkeren gikk i bakken med et knas :P

Spilte på røra til lyden begynte å bli dau / slapp / dårlig, da bytta jeg dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å forstå elektronikk når man ikke kan det. Jeg gjør det ikke selv heller i særlig grad, men jeg jeg tipper likevel at feil i forsterkeren også kan føre til at sikringen i omformeren ryker da den jo er koblet til forsterkeren. Strømmen går vel ikke bare en vei så vidt jeg har forstått. Regner med folk med peil kan forklare hvis det er slik at jeg har rett i tippinga mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.