Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd / hjelp. Mulig hærverk på min forsterker


Anbefalte innlegg

Nettet er fullt av ting som vil fornærme deg. Du kan bare forlate denne tråden hvis det bryr deg. Er nok du som oppfører deg som en kjærring her desverre ;)

ha det bra!

Tror du skal sjekke hva "fornærmet" betyr, jeg. Du omtaler fyren på en særdeles lite flatterende måte, på et sted han ikke kan forsvare seg. Det er umodent, uprofesjonelt og bidrar ikke akkurat til å løse problemet ditt. At du ikke klarer å løse denne situasjonen uten å trekke vilt fremmede personer inn i den, sier vel egentlig sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stopper vi drittslengingen. Hvem som oppfører seg som kjerringer og ikke har liten betydning. Det er også slik at en sak som regel har minst to sider. Vedkommende trådstarter retter kritikk mot, er så vidt jeg vet ikke bruker her, og kan således ikke forklare seg / legge fram sitt syn på saken, og den eneste måten trådstarter kan løse dette på, på en så fornuftig måte som mulig, er direkte med vedkommende saken gjelder. Det er lite mer eller mindre anonyme brukere på et offentlig forum kan gjøre med det.

Selvfølgelig synd med forsterkeren, men den lar seg nok reparere, og trådstarter har kanskje også lært for framtiden at det er lite lurt å la utstyr stå i lokale der flere har tilgang hvis det er slik at man ikke ønsker at noen andre skal bruke det. Det bør også nevnes at en forsterker kan gå i stykker av mange grunner, og til og med når ingen andre enn eieren selv bruker den. Dog skjønner jeg frustrasjonen, og det faktum at høyttaler-kabelen ikke var koblet, kan jo indikere "misbruk", uten at det er noe som helst bevis for det så fremt ikke den som brukte den sier at "Jeg dro ut høyttaler-kabelen, slo på ampen, skrudde alt på 11, prøvde å spille, men det kom ikke lyd. Så sa det poff og alt ble svart".

Dette innlegget betraktes som moderering, og hvis "persondiskusjonen" fortsetter på et like usaklig nivå, stenges tråden.

Ellers må jeg legge til at jeg selvfølgelig håper dette løser til det beste for trådstarter og at det ikke er mer enn en sikring eller annen filleting som er feil med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal sjekke hva "fornærmet" betyr, jeg. Du omtaler fyren på en særdeles lite flatterende måte, på et sted han ikke kan forsvare seg. Det er umodent, uprofesjonelt og bidrar ikke akkurat til å løse problemet ditt. At du ikke klarer å løse denne situasjonen uten å trekke vilt fremmede personer inn i den, sier vel egentlig sitt.

Grunnen til at jeg startet denne tråden var for å få råd til hva som kan ha skjedd utifra det jeg selv så da jeg ankom åstedet. Jeg hadde ikke skrevet her hvis personen jeg tror er skyldig hadde ringt meg og fortalt hva som hadde skjedd. Han svarer ikke på telefon eller sms men sender heller mail tilbake, hvor i den ene mailen blir han jo tatt i en løgn. Derfor trengte jeg råd her. Saken hadde vært avsluttet forrige fredag hvis personen hadde oppført seg realt.

Nå har jeg fått mange bra råd og skal ta med forsterkeren til en sjekk i morgen før jeg møter "bikkje-lufteren".

Har nå mer en anelse av hva som kan ha skjedd etter hjelp fra utrolige hjelpsomme folk her på forumet.

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle møte han i dag etter kl:16 på øvingslokale for å snakke om hva som skjedde og hva skal gjøre videre. Så fikk jeg jo seff denne meldingen:

Sendte han sms om når han kunne. Fikk ikke svar, så jeg ringte han. Tok ikke telefonen som vanlig.

Ekke lett! Skal ned dit nå og måle sikringene på forsterkeren med en kamerat som har måle-utstyr og har peil på elektronikk.

@mms.tele2.no

11:52 (for 51 minutter siden)

cleardot.gif

cleardot.gif

cleardot.gif

til meg

cleardot.gif

Hei Tom. Vi må utsette møtet, har for mye å gjøre etter jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen tvil om at han står bak hele greien..

Sånn nettopp kommet tilbake fra øvingslokale. Sikringen i omformeren (fra 110 V til 220 V) hadde en røket sikring. Sikringen i forsterkeren (den like ved strøm inntaket) var øgså røket.

Byttet begge sikringene. Forsterkeren virket.

Så var heldig sådan. Nå gjenstår det bare å finne ut hvorfor begge disse sikringene røk :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenkes at godeste franskmann faktisk snakker sant?

Sikringer kan ryke ved dårlige strømforhold

Ja, godt mulig det. Men han burde ha ringt på fredagen istedenfor at jeg måtte finne det ut dagen vi skulle øve.

Og utifra mailene jeg har fått av han er det ikke godt å vite hva som skjedde der. Også litt rart at begge sikringene skulle ryke og det ikke var noe galt med han sin forsterker + at forsterkeren min funket fint for 3 uker siden da jeg øvde.

Og jeg plugger alltid forsterkeren ut av veggen når jeg er ferdig å bruke den.

+ at noen har jo tuklet med den (dratt ut jack kabelen bak som går fra forsterker til kabinett).

Er noe fishy her. Men skulle visst møte han i morgen da. Så me for sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg startet denne tråden var for å få råd til hva som kan ha skjedd utifra det jeg selv så da jeg ankom åstedet. Jeg hadde ikke skrevet her hvis personen jeg tror er skyldig hadde ringt meg og fortalt hva som hadde skjedd.........

Jeg tror du skal ta til deg det folk prøver å fortelle deg angående måten du har presentert problemet ditt i denne tråden. Hvis du trengte hjelp til det rent tekniske angående problemet med forsterkeren kunne du droppet å redegjøre for alt dramaet rundt, med gjengivelse av sms'er osv. Ingen her kan ta stilling til noe annet enn det rent tekniske uansett, og ditt forhold til omtalte person er egentlig helt uinteressant i så måte. Han fremstår heller ikke som særlig anonym med såpass mye detaljer angående person/setting.

Og copyright har forøvrig ikke noe som helst å gjøre med om hvorvidt du bør publisere personlig meldinger på et forum som dette. En ting er om mannen var en svindler, eller en utidig selger, men dette er en privatperson som så langt ikke ser ut til å ha gjort all verdens ugang når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er forsterkeren fikset og virker som den skal. Dere har bestemt at deres samarbeid er ferdig og ingen har problemer med det... Da er det jo fint. Hvis franskmannen ikke vil møtes er det bare å glemme ham og gå videre i livet. :)

Jeg føler med deg! Satt her med masse frustrasjon og leste :P men det beste hadde bare vært å glemme hele greia, forsterkeren virker! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist å lese at ingen (få) levner "franskmannen" en liten dose godvilje en gang. Som du selv fant ut, det var snakk om sikringer, og de kan ryke uten at noen i det hele tatt er borti den.

Han skrev selv at han vurderte å la den ene han spilte med få prøve den, da han har erfaring med at vedkommende tar godt vare på sitt eget utstyr. Det var først da de la merke til at ting ikke virket. Dermed feilsøkte de, men fant ikke feilen.

Slik jeg ser det, er det eneste "franskmannen" har gjort feil å ha intensjon om å la kompisen prøve ampen din. Forstår godt at han har skjelvet i buksene, da dette er en meget kostbar amp, og var redd han hadde ødelagt noe.

Om man blander det med en konfliktsky person, som i tillegg ikke har norsk som morsmål (som man lett kan lese), blir det lett kommunikasjonsvansker og det som verre er.

Foreslår at du legger saken død med vedkommende, og om du synes han er en kul kar ellers, og et godt bidrag i bandet, foreslår at dere fortsetter som før - forutsatt at han gjør seg bedre forklart om det skulle skje noe en annen gang.

Og at han kompisen ikke får spille på MESA'n din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.