Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd / hjelp. Mulig hærverk på min forsterker


Anbefalte innlegg

Blir irritert bare av å lese sånt.. Sosekopper må holde seg langt unna andre sine dyre røramper de ikke har peiling på!

Tenk hvor irritert jeg er a :D Fikk nesten ikke sove i går, lå bare og grublet og grublet. Hadde han fjompen bare tatt telefon så hadde det blitt mindre å gruble på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde med engang bassisten din var "hun", men ser nå du skriver han....virker ikke helt slik på skrivemåten osv. Kanskje jeg bare er unormal da jeg ikke prater om "følelser" på den måten med kompisa mine.

Men, videre til forsterkeren din. Har du voltmeter og sikringer slik at du kan måle, samt sjekke hvor evt feilen ligger? Hadde jeg ikke vist helt hva jeg skulle sett etter ville jeg levert inn ampen til sjekk. Du får ihvertfall et svar, samt at det ikke er en enorm kostnad å få sjekket dette. Bedre det enn å kanskje ødelegge noe i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde med engang bassisten din var "hun", men ser nå du skriver han....virker ikke helt slik på skrivemåten osv. Kanskje jeg bare er unormal da jeg ikke prater om "følelser" på den måten med kompisa mine.

Men, videre til forsterkeren din. Har du voltmeter og sikringer slik at du kan måle, samt sjekke hvor evt feilen ligger? Hadde jeg ikke vist helt hva jeg skulle sett etter ville jeg levert inn ampen til sjekk. Du får ihvertfall et svar, samt at det ikke er en enorm kostnad å få sjekket dette. Bedre det enn å kanskje ødelegge noe i den prisklassen.

Fyren er fransk. Han er også veldig emosjonell og lar følelsene styre alt han gjør (som en kjærring).

Nei, har 0 utstyr for å sjekke. Kan generelt lite om strøm, men er ganske detaljert og nøye av meg så jeg ikke gjør noe feil. Takk for tips. Noen steder du vet jeg kan levere den for sjekk? Hornås musikk eller den sjappa nederst i trondheimsveien er nærmeste butikker for meg.

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd å ringe bikkje-luftern i hele dag og sendt sms fikk jeg denne lange mailen. Tror ikke mye på nr. 1 forklaringen. Hvorfor gå gjennom alt dette hvis han ikke skal bruke forsterkeren?

1

Da skal du få en detaljert rapport av det som skjedde. Vi kom inn, begynner å gjøre oss klare. Jeg ser at kontakten (3 støpsler) er ut av boksen. Jeg ser nøye på boksen for å se om det er en "av og på" knapp eller om det står noe om hva som evt. måtte gjøres før man plugger inn. Jeg tar kontakten (euro) ut fra veggen, plugger den 3 støpsler i boksen, sjekke at ampen er av, plugger kontakten fra boksen i veggen. Sjekker på at "stand-by" knappen er i riktig stilling, og setter ampen på "ON", ingen lys, ingen lyd, ingenting. Setter knappen tilbake på "Off", sjekker alle kablene, prøver igjen med en annen vegg kontakt. Det samme. Neste trinn er en selvfølge, sjekke sikringene, sånn ser man at den i boksen er tatt kvelden. Skrev meld til deg, tok ut alle kablene fra alle kontakter og that's it. Etter det ble ikke Mesaen rørt mere. Ingen gitar ble plugged inn, ingenting annet enn det jeg beskrev nå. Vi brukte marshallen resten av tida.

2

Det at Jeg bruker rommet med X og andre er en helt annen sak som angår ikke deg. Det er mellom X (som vi leier fra dersom det er han som har kontrakten og som passer på alt som gjelder rommet) og meg. Vi ble enig, X, X og jeg at de skulle gi litt for de få gangene vi kommer til å spille der. X har prosjekt å kjøpe en forsterker til for å ha i Oslo, fordi han er som deg og er ikke helt glad når andre bruker sine ting, det som fører oss til

3

At X skulle spille på Mesaen og ikke jeg skyldes at jeg må ha misforstått hva du sa om bruk av den. Jeg ville ikke la noen andre en han spille på Mesaen fordi jeg vet hvor mye han tar være på utstyret sitt, og han har stor respekt for andres. X og eg kjenner han veldig godt, og jeg kan garantere at han er veldig proff med musikk, han skal tross alt studere for å være lyd ingeniør og har studio hjemme. Så, som sagt, han VET hvordan man bruker en forsterker. Jeg tror at du tar ting litt for seriøs, selv om jeg skjønner din reaksjon. For min del er vårt "samarbeid" over, og hva du og X bestemmer bryr jeg meg ikke om. Jeg ville gjerne at du skulle vite det før vi møtes, slik at du er forbredt. Jeg kan søndag, en gang etter kl16.

R.

Fyren syns tydeligvis at jeg ikke har rett til å vite hvem som ferdes på et rom jeg har både forsterkeren min og gitaren min og en annen forsterker til sammens verdt ca. 70 000 kr.

Han mener visst også at de andre folkene jeg ikke kjenner skulle betale litt for øvingsrommet uten å si ifra til meg. Sleipingen tar vel de penga i lomma.

Skrev bare tilbake at vi kunne fint møtes etter kl. 16 Søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg snakker for meg selv nå, men jeg hadde vært svært lite tilfreds med om noen la ut mine personlige meldinger ut på den store verdensveven uten mitt samtykke. Du kan få hjelp om ampen, men det mellommenneskelige bør du rydde opp i alene uten at hele gitarnorge.no skal være involvert.

Endret av davidsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg snakker for meg selv nå, men jeg hadde vært svært lite tilfreds med om noen la ut mine personlige meldinger ut på den store verdensveven uten mitt samtykke. Du kan få hjelp om ampen, men det mellommenneskelige bør du rydde opp i alene uten at hele gitarnorge.no skal være involvert.

Var noen her som ville følge saken. Har også merket alle navn med "X" så ingen skal bli gjenkjent. Er ingen copyright på mail heller.

Føler veldig lite sympati for denne dusten så dette gjør meg ingenting :)

Denne saken viser jo hvordan hvem som helst kan bli backstabbet av band medlemmer man har kjent lenge og tror man kjenner godt.

Fyren er jo på overflaten utrolig hyggelig, blid og grei og hjelpsom. Ulv i fåreklær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår denne videoen

til alle kjærringene her inne som ble fornærmet ;)

Hvis du føler ubehag, stopp å les. Ingen som tvinger deg å lese mailen. Har forøvrig x'et ut alle navn.

Dette er en sak som angår deg og ham, ikke GN. Slutt å oppføre deg som en "kjærring", og løs situasjonen dere imellom. Jeg er også frustrert på de andre gutta i bandet mitt innimellom, men jeg plastrer det da for faen ikke utover et offentlig forum som en drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sak som angår deg og ham, ikke GN. Slutt å oppføre deg som en "kjærring", og løs situasjonen dere imellom. Jeg er også frustrert på de andre gutta i bandet mitt innimellom, men jeg plastrer det da for faen ikke utover et offentlig forum som en drittunge.

Nettet er fullt av ting som vil fornærme deg. Du kan bare forlate denne tråden hvis det bryr deg. Er nok du som oppfører deg som en kjærring her desverre ;)

ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.