Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til forsterker ønskes


Anbefalte innlegg

Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.

Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?

Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar har også mange små gode hjemmeforsterkere. Har selv to av de; Blackstar HT-1R og Blackstar Fly 3.

Bruker mest Fly 3, faktisk. Den har bluetooth så jeg kan spille etter komp via mobilen (mye fint på YouTube), innebygd delay og går på batteri. Pluss at den koster en slikk og ingenting :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Katana 50 gjør jobben, bor selv i godt isolert rekkehus. Men selv på 0,5W innstilling, så tror jeg at du vil slite med å få god vreng i leilighet. Det er mye vibrasjoner og lave frekvenser som fort forplanter seg over til naboen, noe enklere å få en tilfredstillende clean enn vreng. Dette gjelder etter min erfaring alle type forsterkere, uansett wattstyrke - så skal det godt gjøres å få god vreng uten at naboene hører deg.

Jeg bruker Bias FX fra Positive Grid 90% av tiden jeg øver, og er veldig fornøyd. Lyden går inn/ut via et Focusrite Scarlett Solo lydkort, samt et studioheadsett fra AKG ( K271). God lyd, uten at man plager noen. Kan til og med øve selv om samboer og barn sover i etasjen under :)

Det finnes mange alternativer til Bias FX, som f.eks Guitar Rig - Line6 POD HD osv. Etter min mening låter Bias best mht pris. Lydkort + headsett og program koster deg under 3k. 

Endret av Troll
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evil_Caprino skrev:

Funker Tonebridge ok? Det er vel gratis også?

Jeg synes det er koselig å sysle med ei låt i tabs (spesielt de som har backing tracks). Da funker tonebridge akkurat som det skal :) Er jo kompatibelt med tabs, så det er bare tut og kjør. 

013E85E8-829E-4593-8A35-3501AC2F451C.jpeg

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.