Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva var din første el-gitar?


johs

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe så originalt som en Squirer Strat i Affinityserien. Sort og hvit og helt grei gitar. Solgte den for nesten samme sum som jeg kjøpte den for 15 år senere. Riktignok med oppgraderte pickuper og elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Legend Strat, Candy Apple Red, med en Roland MicroCube.. må vel være 4 år siden jeg satte mine bein i en gitar for første gang...

Gitaren var helt ok den for en nybegynner, men ble solgt for en stund siden.. MicroCuben har jeg fremdeles, kjekk turkamerat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte meg å spille på min fars Ibanez LP Custom-kopi. Den første gitaren jeg kjøpte for egne penger, var en kremhvit Charvel mod. 4. H-S-S pu-konfigurasjon, Jacksons FR-patenterte tremolo og aktiv elektronikk. (Tror det var i '89 eller '90) Gitaren låt jo ganske bra den, og var god å spille på, men preferansene endret seg en god del, så den ble brukt som delbetaling for en Les Paul Classic. Har egentlig ikke angret noe særlig på det. Det hadde dog vært gøy å vite hvor den befinner seg nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi..... Tror det var en Hagstrøm. Billig. Litt Strat-aktig, SB, masse skyvebrytere, bl.a. en de kalte "Orgel-effekt" :lol: Det var i 1964...

I 1965 ble det en Telecaster. Och der fastnade jag lissom... spiller fremdeles Tele / T-Style... ;)

Edit: Sirkveleif...

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pearl stratocaster, made in Japan, SSS oppsett og 3 veis pickupvelger. Sunburst med hvitt plekterbrett og lønnehals. Gav 800 for den brukt i -93 inkludert koffert og kabel. Gitaren er long gone, men kabelen har jeg faktisk fortsatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min importerte en liten haug med Japan-squiere sent på 90-tallet en gang, der jeg fikk en av de. Ville selvfølgelig ha en svart en, siden svart var tøfft. Konge gitar som jeg angrer på at jeg solgte! (Også for 800 spenn da!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Marlin Strat med laminert kropp ( tung som bly!! ^_^ ).. holdt aldri stemminga, slitte bånd og en jævli dårlig tremolo. Men den åpnet opp en helt ny verden for meg, og jeg var gitargud den første dagen jeg kom hjem å plugget meg i det gamle technics anlegget fra 80 tallet... 15 år siden, å har den fortsatt ...mmmm det var tider det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.