Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva var din første el-gitar?


johs

Anbefalte innlegg

Hva var din første el-gitar?Når fikk du den og hvordan var den å spille på?

Tokai Stratocaster.

Nå kjent som "Lawsuit" gitar :-)

Kjøpte den brukt, det var vel i 1983? Har den ennå.

"Oppgradert" nylig med TexMex pickups og strenget om til 12-58, og tunet til Eb.

Litt sånn SRV :*)

Flott gitar å spille på. Helt uslitelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva var din første el-gitar?Når fikk du den og hvordan var den å spille på?

Min var en Ibanez grg 170dx. Helt grei nybegynner gitar for en billig penge.

AKKURATT samme gitar var den første jeg hadde. Fikk den i bursdagsgave, og spile smoke on the water i timesvis..

Ganske kurant å spille på, den er faktisk når jeg tenker meg over veldig behagelig. Bra fret job fra fabrikk, eneste jeg hater med den nå er at halsen er flat..

Pickups og elektronikken på den var særdeles dårlig, fiksa på den noen ganger før den ble stabil.. Tremoloen kan en kaste i søpla. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en Washburn Lyon, type Strat :) Finishen var sunburst, spillbarheten type eggdeler. Installerte en DiMarzio humbucker med kjøkkenkniv som våpen før jeg solgte den for 1000kr. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg fortsatt hadde den i klesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi..... Tror det var en Hagstrøm. Billig. Litt Strat-aktig, SB, masse skyvebrytere, bl.a. en de kalte "Orgel-effekt" :lol: Det var i 1964...

I 1965 ble det en Telecaster. Och der fastnade jag lissom... spiller fremdeles Tele / T-Style... ;)

Aaaaaaah, den som bare hadde hatt orgel-bryter på gitaren. De var ganske smarte på 60-tallet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første el.gitar: Epiphone Nighthawk II, med 3 OBL pickups: minibucker i halspos, singelcoil i midten og en skråstilt humbucker i bropos.

Kjøpt brukt hos Agder Musikk i Grimstad, senere byttet inn igjen der i en Epiphone LP BB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en Marshall Rock-kit som kom i en pakke med MG-forsterkeren.

Husker den såå godt! Solgte den for 800kr, noe jeg angrer på den dag idag.. Selv om den gitaren ikke var tilå skryte av, så hadde det vært kjekt å hatt den som en symbols verdi.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aria Pro II 80-talls Superstrat, kjøpt av en bandkompis i -90. Har bare blitt lagra i omtrent 20 år til jeg tok den fram og fiksa den opp i sommer. Floyd Rosen fucka opp alt av spilleglede, dessuten var vokal og tangenter hovedinstrumenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gitaren jeg tok i bruk personlig var min fars Arai (nei, ikke det mer kjente Aria) Diamond 1402T fra 1967 eller 1968 (eneste årene den ble lagd)

Det er den gitaren øverst på lista på denne linken: http://www.vintaxe.c...rs_japanese.htm

Ikke helt sikkert om jeg skal kalle den min første gitar da jeg strengt tatt lånte den av min far... fikk den først en del år senere og har den ennå.

Den første gitaren som jeg eide og brukte i band sammenheng er en Fender MIJ Stratocaster fra 1992. Skikkelig god å spille på, ikke så god elektronikk... men dette er skiftet ut og den henger på veggen og er i bruk ennå.

Den er 20år i år faktisk... wohoo :D

Det er ikke denne, men den ser likedan ut... hadde hvitt plekterbrett og hvite pickup's orginalt.

post-1644-0-48287000-1328312630_thumb.jp

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez Blazer fra begynnelsen av 80-tallet, eier den enda.

Faktisk en veldig brukbar strat-type gitar. Synd jeg pakket den vekk og sløste bort penger på dårlige budsjettgitarer bare pga. utsende

edit: Min første "ordentlige" gitar var forsåvidt en 76 eller 77 Fender Strat. Blytung, skarp og skranglete lyd, elendig elektronikk og utslitte bånd...kjøpte den av samme grunner som Debris kjøpte sin.

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en Squier Standart Stratocaster. 20th anniversary heter den vist også, noen som vet om det er noe som er annerledes med den i forhold til andre eller om det bare er et navn siden de hadde 20-års jubileum det året? :P Gitaren er ikke mye å skryte av, men gøy å ha siden det er den første! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.