Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

So you think you can play?


Gluke

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Verdi? Hvor kommer det inn i bilde?

Å spille fort kan sammenlignes med å trikse i det uendelige. Unyttig.

Unyttig å mestre noe? Det var ikke det de sa om mestringsfølelse da jeg studerte.

Tydeligvis har det en verdi for de som driver med det, ellers tror jeg ikke de hadde gjort det. Unyttig å bare kunne klimpre litt på gitar også, men vi er mange som er fornøyd med det - så, kanskje ikke så unyttig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være god til å trickse = god ballkontroll. Å kunne spille jævli fort må vel da være lik god "gitarkontroll" eller hva? Jeg ser på det slik at jo fortere og renere du kan spille, jo færre begrensninger har du når du skal improvisere. Er det ikke greit å vite at samme hva slags lick du kommer på i hodet ditt så kommer du til å klare å spille det? Jeg ser ikke på det som noe mål å spille dritfort i seg selv, men jeg har mange licks oppi hodet jeg skulle ønske jeg hadde teknikken til å realisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være god til å trickse = god ballkontroll. Å kunne spille jævli fort må vel da være lik god "gitarkontroll" eller hva? Jeg ser på det slik at jo fortere og renere du kan spille, jo færre begrensninger har du når du skal improvisere. Er det ikke greit å vite at samme hva slags lick du kommer på i hodet ditt så kommer du til å klare å spille det? Jeg ser ikke på det som noe mål å spille dritfort i seg selv, men jeg har mange licks oppi hodet jeg skulle ønske jeg hadde teknikken til å realisere.

Å kunne øve inn et stykke noen andre har skrevet for så å spille det dritfort, betyr dessverre ikke at man kan improvisere vakkert, pent og evt. fort.

At man kan stå å trikse med ball i evigheter betyr heller ikke at man er en god fotballspiller.

At det er en bakdel å ha teknikk til å spille styggfort? Nei, selvfølgelig ikke, og jeg forstår tankegangen din da jeg også mange ganger kunne ønsket meg bedre teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det slik at jo fortere og renere du kan spille, jo færre begrensninger har du når du skal improvisere.

Har'u ikke skjønt det enda? Det er sånn her, for å komme over 168bpm må du rett og slett selge sjela di til djevelen. Derfor låter alle kjappe gitarister så jævla sjeleløst. det kiipeste er at du aldri får den tilbake. Du kan spille så sakte og upresist og lørvete du bare vil men det forblir sjeleløst. Løpet er kjørt. Tenk god gjennom det gutter før dere setter dere ned med metronomen..... It's a one way ticket to hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har'u ikke skjønt det enda? Det er sånn her, for å komme over 168bpm må du rett og slett selge sjela di til djevelen. Derfor låter alle kjappe gitarister så jævla sjeleløst. det kiipeste er at du aldri får den tilbake. Du kan spille så sakte og upresist og lørvete du bare vil men det forblir sjeleløst. Løpet er kjørt. Tenk god gjennom det gutter før dere setter dere ned med metronomen..... It's a one way ticket to hell.

Nå skjønner jeg endelig hvorfor jeg ikke er så kjapp på gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.