Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

So you think you can play?


Gluke

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja tjo, Paco De Lucia lørver på kassegitar også. Det er ikke sjangerbestemt å lørve........

Paul Gilbert har jo forresten gått på skole i California så han er per definisjon sjeleløs og kjedelig. Jeg har også gått på samme skole så derfor låter jeg akkurat som Paul Gilbert.................. og Stevie Vai..............og Petrucci...........................yeah right, in my føkking DREAMS!

Til gjengjeld så spiller jeg med no jævlig sjel, masse sjel, helt føkkings amazing sjelfult, så sjelfult at jeg også griner når jeg spiller For The Love Of God.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hobbygitarist.

Synes jeg dette var vakkert i 600BPM? Nei.

Er det imponerende hastighet? You bet!

Skulle jeg ønske jeg var like kjapp? Ja, men det har ikke høy prioritet.

Har jeg sjanse til å bli like kjapp? Neppe.

Er jeg misunnelig? Kanskje litt, men ikke på akkurat dette. Men jeg mistenker at denne personen har såpass kontroll på fingrene at han kan spille ting i mer normale tempo med både hastighet og presisjon uten anstrengelse (han gjør jo det i starten av videoen). Akkurat det kunne jeg godt tenke meg også, for om hurtighet og presisjon sitter, så er det vel enklere å trene inn sjelfullheten i gitarspillet enn dersom man er treg og upresis.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hobbygitarist.

Synes jeg dette var vakkert i 600BPM? Nei.

Er det imponerende hastighet? You bet!

Skulle jeg ønske jeg var like kjapp? Ja, men det har ikke høy prioritet.

Har jeg sjanse til å bli like kjapp? Neppe.

Er jeg misunnelig? Kanskje litt, men ikke på akkurat dette. Men jeg mistenker at denne personen har såpass kontroll på fingrene at han kan spille ting i mer normale tempo med både hastighet og presisjon uten anstrengelse (han gjør jo det i starten av videoen). Akkurat det kunne jeg godt tenke meg også, for om hurtighet og presisjon sitter, så er det vel enklere å trene inn sjelfullheten i gitarspillet enn dersom man er treg og upresis.

Kunne faktisk ha svart det samme som deg :) Kommer aldri til å komme i nærheten av farten, men ser absolutt at jeg kan tjene en god del på å øve på dette stykket ndg. presisjon og fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe dummere enn andre rekorder?

Bare fordi rekorden inneholdt en gitar så er det plutselig idiotisk? Og det på et gitarforum..

Hva er forskjellen på å løpe fort kontra det å spille fort?

Jeg skjønner ikke problemet.

Hva er forskjellen på idrett og musikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen av dere kritikere som faktisk har prøvd å spille litt av sangen? sitter her med tabs og gjør noen halvhjertede forsøk. Mener dette er en flott øvelse, samtidlig som jeg har fått ennå mer respekt for mannen nå enn før...

Jepp, men det er lenge og mange mange bpm siden. Nå satser jeg på sjel isteden for bpm...,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen av dere kritikere som faktisk har prøvd å spille litt av sangen? sitter her med tabs og gjør noen halvhjertede forsøk. Mener dette er en flott øvelse, samtidlig som jeg har fått ennå mer respekt for mannen nå enn før...

Stalltipset til dem som skal prøve å sette en BPM rekord:

Sats på et stykke med stort sett bare helnoter, egenkomponert om nødvendig, og du kan lett toppe 1000bpm uten å øve mer enn en kveld - go for it! :P

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.