Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

So you think you can play?


Gluke

Anbefalte innlegg

Har'u ikke skjønt det enda? Det er sånn her, for å komme over 168bpm må du rett og slett selge sjela di til djevelen. Derfor låter alle kjappe gitarister så jævla sjeleløst. det kiipeste er at du aldri får den tilbake. Du kan spille så sakte og upresist og lørvete du bare vil men det forblir sjeleløst. Løpet er kjørt. Tenk god gjennom det gutter før dere setter dere ned med metronomen..... It's a one way ticket to hell.

Nå skjønner jeg at den seriøse diskusjonen kanskje var over lenge før jeg entret tråden =p

Audun: Jeg mente ikke at man er god gitarist eller fotballspiller bare fordi man kan spille fort eller trickse. Bare at det bringer med seg sine fordeler i det store bildet, som du forsåvidt oppsummerte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skjønner jeg at den seriøse diskusjonen kanskje var over lenge før jeg entret tråden =p

Det er vel begrenset hvor seriøs en tråd om å spille fort kan bli. Når det å spille fort i tillegg blir hengt ut som et problem i seg selv da har man nådd et absolutt lavmål. Jeg har litt vanskelig for å forholde meg til holdninger om at tempo i musikk på noe som helst måte sier noe som helst om kvaliteten. Det finns folk som spiller fort og bra og det finns folk som spiller sakte og bra. Det finns folks om improviserer bra og det finns folk som spiller innøvde soloer bra. At noen måte å spille på er "bedre" enn en annen er en helt absurd diskusjon, HELT ABSURD!

Det er musikken det handler om, ikke teknikken på gitarspillet. Kommunikasjon og følelser og sånn. Det som føles bra er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel begrenset hvor seriøs en tråd om å spille fort kan bli. Når det å spille fort i tillegg blir hengt ut som et problem i seg selv da har man nådd et absolutt lavmål. Jeg har litt vanskelig for å forholde meg til holdninger om at tempo i musikk på noe som helst måte sier noe som helst om kvaliteten. Det finns folk som spiller fort og bra og det finns folk som spiller sakte og bra. Det finns folks om improviserer bra og det finns folk som spiller innøvde soloer bra. At noen måte å spille på er "bedre" enn en annen er en helt absurd diskusjon, HELT ABSURD!

Det er musikken det handler om, ikke teknikken på gitarspillet. Kommunikasjon og følelser og sånn. Det som føles bra er bra.

Absolutt. Jeg beskrev bare hvordan jeg ser på det å kunne spille fort. Jeg syntes shredding er kult. Jeg liker jo Gilbert, Bettencourt og de andre "heavy metal" shredderne, selv om det kanskje ikke er den type shredding som diskuteres/disses i denne tråden. Og selv om man ikke syntes et er kult så er det jo allikevel en kjekk egenskap å ha.

Hurtighetskonkurranser derimot har kanskje ikke så mye med musikk å gjøre... Men det betyr ikke nødvendigvis at det er "teit", eller at de ikke er fantastiske musikere. Du må også være en meget god kunstner for å kunne være flink i "speed-painting", for å dra nok en sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel begrenset hvor seriøs en tråd om å spille fort kan bli. Når det å spille fort i tillegg blir hengt ut som et problem i seg selv da har man nådd et absolutt lavmål. Jeg har litt vanskelig for å forholde meg til holdninger om at tempo i musikk på noe som helst måte sier noe som helst om kvaliteten. Det finns folk som spiller fort og bra og det finns folk som spiller sakte og bra. Det finns folks om improviserer bra og det finns folk som spiller innøvde soloer bra. At noen måte å spille på er "bedre" enn en annen er en helt absurd diskusjon, HELT ABSURD!

Det er musikken det handler om, ikke teknikken på gitarspillet. Kommunikasjon og følelser og sånn. Det som føles bra er bra.

Sånn cirka ganske nøyaktig, ja. Jeg har hørt mye musikk med veldig raske og tekniske passasjer i en smakfull musikalsk sammenheng, og har all respekt for musikerne som står bak - de er riktignok ikke typer som sitter og kverner på Humlens Flukt for å slå forrige mann...

En gitarist som spiller både sakte og fort sa en gang: "sometimes it takes a thousand notes to make one sound".

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var usigelig kjedelig. Greit nok, det akustiske var imponerende, men fy faen så kjedelig kompet på den andre videoen var. Skjønner at hovedfokuset ligger på leadgitaren, men det blir lite annet enn heismusikk for min del når kompet er så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.