Gå til innhold

basstom

Medlem
  • Innholdsteller

    1 047
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

basstom vant dagen sist Desember 12 2012

basstom hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

29 Excellent

Om basstom

  • Rang
    #&"%¤&#

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Drammen

Nylige profilbesøk

4 093 profilvisninger
  1. Hva er fornuftig pris på en mesa boogie mk3 i dag? Noen som vet?
  2. Du trenger en sånn: http://www.ampsmith.com/mesa_bass400.html Alle trenger egentlig en sånn :D
  3. C5 selges både løst som matchet par, og som overheadmikker i trommemikksettet til Miktek. Akkurat som 184 kunne jeg fint plassert dem både over et trommesett, foran en akk gitar, brukt de til flygel, strykere, som rom-mikker og jeg vet ikke hva
  4. En drøy lapp over budsjett i pris, men sjekk ut Miktek C5. Har kikket litt på det samme selv i det siste, og de går for å ha en bedre bunn enn 184, og ikke så krass i toppen men litt mer avrundet, fin og luftig (uttrykk hentet fra nett ). Har endel andre mikker fra Miktek (CV3, PM10 og PM11), og kan love at det låter særdeles finfint https://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/585458-km184-vs-miktek-c5-help.html Ellers er båndmikker fine som overheads, hvis en vil teste ut dette uten å tømme lommeboka så kjøp et par T-Bone RB100, Thomann sin Royer klone. Har et par selv, og de funker gull til overheads (gjerne sammen med småmembran kondismikker på HH og ride) i tillegg til å mikke opp gitarkabinett http://www.thomann.de/se/the_tbone_rb100.htm
  5. 10k for et hjemmestudio er en budsjettløsning, og vil låte som en busjettløsning uansett hvordan en vrir eller vrenger på det. En kan velge om en skal legge seg på middels lav kvalitet både på pc, lydkort og monitoring eller om en skal legge mesteparten av pengene i en av de tre tingene. Hvis en går for det siste, har en iallefall 1 komponent som varer flere år før det må byttes ut.
  6. Skal du spille inn og mikse i 96kHz/24bit (eller 32 eller 48bit) vil du merke godt at maskinen jobber fælt, og du vil evnt ikke kunne dra på med så mange plugins med mindre du har en veldig sprek maskin. Bare sånn til info
  7. Jepp. 80-tallsbonansa i heavyhylla den dagen, kom hjem med både Judas, Demon, Krokus og Virgin Steele
  8. Havna i avisa i dag gitt http://www.dt.no/Driver_p__lidenskap-5-57-77330.html
  9. En amp-plugin er ikke bare en eq, den simulerer en preamp med gain-stage (vreng), eq og poweramp og i de fleste tilfeller også kabinettsimulator og mikker. Akkurat som at det er rimelig vrient å få et opptak av en mikk til å låte som en helt annen mikk (som diskutert i en annen tråd her inne), skal det ganske mye til å etterlikne gitarforsterkere med noen få "vanlige" plugins. En kan heller diskutere lydkvaliteten på de forskjellige ampsimulator-plugs'a...Gitarrig kontra Amplitube kontra Softtube sine kontra UAD sine, osv osv
  10. 1. 2 kabler i output, enten balansert XLR eller ubalansert Jack, inn i hver sin inngang på lydkortet. 2. Link de 2 kanalene på lydkortet så de blir til 1 stereokanal. Dette gjør du i softwaren som følger med lydkortet. 3. Opprett 1 stereospor i DAW og velg stereokanalen du mekka deg som input til dette stereosporet i DAW.
  11. Den er senere enn en 81....for jeg har en sånn og den er ikke lik. Ene tabellen jeg fant på nett sa 1984. Hvis du demonterer litt kan du kanskje finne dato på halsfestet og pickupene
  12. Til opptak av akk gitar, klapping og andre ting vil nok en kondensatormikk være et mye bedre valg. 57/58 er dynamiske mikker, og er ikke så følsomme eller funker særlig bra på avstander over 10-30 cm på lydkilder med lavt volum. En kondensatormikk tar opp mye mer detaljer over hele frekvensområdet på mye lengre avstand selv på lavere volum. SM mikker funker bra når du synger rett inn i den, mikker opp gitarkabinetter, på skarptromme osv
  13. Det er fordi at pga hetten har de ulike bruksområder regner jeg med. Det går an å synge i en 57 og det går an å mikke opp et kabinett eller en skarp med 58, men generelt sett gjør hetten det til at det er bedre å synge i en 58, og en får ikke fargingen av lyden fra hetten på en 57 slik at den er kanskje bittelitt bedre å bruke på andre lydkilder I tillegg har de kommet med litt forskjellige modeller av 58, bl.a. med av/på knapp som kan være hendig for vokal men ikke nødvendig når den brukes til oppmikking av kabinett
  14. Forskjellen på SM57 og SM58 er vel hetten på utsiden, de har såvidt jeg vet samme elementene inni
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.