Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Må si Egnater ie4 Preamp med VHT er uslåelig. Men hvordan skal man få bra lyd ut av Axe? Må du Ha skikkelig Power amp og Cabinett? Fordi Aktive Studio monitorer tror jeg blir for skarpt og jævlig? Noen som kan lære meg noe ?

Det er vel først og fremst for det den er laget? Evt. for PA/aktive fulltone-kasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si Egnater ie4 Preamp med VHT er uslåelig. Men hvordan skal man få bra lyd ut av Axe? Må du Ha skikkelig Power amp og Cabinett? Fordi Aktive Studio monitorer tror jeg blir for skarpt og jævlig? Noen som kan lære meg noe ?

Vi snakker om en simulering av kabinett, som faktisk låter veldig bra - og da er det best med ærlige monitorer. Spiller du Axe rett inn i kabinett uten å skru av kabinett-simuleringen, låter det rart.

Axe FX II er jo til forskjell fra for eksempel Pod laget for å låte bra fremfor å være rimelig, og består av bra komponenter. Jeg har såvidt testet Axe Ultra (som er den forrige modellen), og det er dynamiske saker som minner skummelt om rør-amper.

I tillegg er effektboksene som blir simulert, samt klang og kompressor og alt annet du måtte ønske å putte i en signalkjede utrolig bra. Har ikke vært borti noe som er digitalt som låter såpass bra.

Jeg er på ventelista selv, og gleder meg til å spille med den live. Kommer dog til å få abstinenser til ordinær røramp etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ventelista selv, og gleder meg til å spille med den live. Kommer dog til å få abstinenser til ordinær røramp etterhvert :-)

Helt uaktuelt for min del å bare ha en AxeFx ... Vil alltid ha et par Marshall røramper tilgjengelig da behovet for å føle ampen på kroppen er viktig .. innimellom !

For min del er det ingenting som er bedre enn å kunne vrenge opp volumet på en Marshall amp - koble til en Les Paul - og riffe ivei ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt for min del å bare ha en AxeFx ... Vil alltid ha et par Marshall røramper tilgjengelig da behovet for å føle ampen på kroppen er viktig .. innimellom !

For min del er det ingenting som er bedre enn å kunne vrenge opp volumet på en Marshall amp - koble til en Les Paul - og riffe ivei ...

Har man råd, så har man råd...

Hilsen fattig student :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min ringe erfaring med dette, har ikke noe stack tilgjengelig lenger, så er det jo bare å tappe ut signalet til noe PA- greier man har liggende å slenge.

Ut over det er jeg enig i at trykket fra en skikkelig rig er en fantastisk opplevelse. Bare så trist at jeg har et saftig hørselstap på grunn av det. Totalt sett vil jeg nok si det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veit ikke om jeg vil selge Ultra´n, selv når jeg jeg får Axe II. Fint med en Vintage Axe også :P

Mulig man selger Ultra´n og kjøper en mini Rectifier og en TA-15. Artig med enkle amper også...

Går dog ikke uten Axe. Synes den låter kulere enn alle ampene vi har hatt i sjappa i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter stadig i spenning på Axe FX II og MFC-101-kontrollbrett! Hører at folk som bestilte i juni i fjor nå begynner å få sine, og jeg bestilte i juli :)

Mission expression-pedaler er på vei, så nå er det bare å tvinne tommeltotter og vente på leverings-mailen... :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om jeg vil selge Ultra´n, selv når jeg jeg får Axe II. Fint med en Vintage Axe også :P

Mulig man selger Ultra´n og kjøper en mini Rectifier og en TA-15. Artig med enkle amper også...

Går dog ikke uten Axe. Synes den låter kulere enn alle ampene vi har hatt i sjappa i allefall.

Bare å kvitte seg med Ultra når du får Axe II!

Når jeg fikk II` ern var det ikke kjempeforskjeller annet enn de ekstra funksjonene og nye ampene(samt at den var mye enklere å skru), men med 5.00 oppgraderinga er det det råeste jeg noensinne har spilt på inkludert alt av amper jeg har hatt og prøvd (altfor mange hehe)

Vil forøvrig annbefale alle med Axe FX om å teste Kalthallen IR`s(Nebulla høyt sims), synes de er bedre enn både Fractals egne, Redwirez og Ownhammer sine!

Jeg har egentlig lyst på en til så jeg slipper å drasse min mellom jobben og hjemme :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en på Marshall forumet som har kjøpt seg en Kemper:

I got one a couple of weeks ago.

Its a very cool bit of gear.

I also has an axefx2 at the same time.

Sent the axefx back and kept the Kemper.

Caused a bit of a stir among axefx fanboys (anyone ever visited their forum?Crazy)

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot hverken Axefx eller Kempler. Mitt forhold til boksene er mer filosofisk. De er og blir kopier av andre ting. Vil vi få en generasjon av gitarister som vokser opp på kopier og aldri har prøvd orginalene? Er det noe som forsvinner her?

Jeg liker å tukle med forsterkerkretser for å skape helt nye lyder. Men kanskje etterhvert blir dette en software greie som man gjør med å laste et skjema inn i et program som gjør det om til Axefx kode. Det er sikkert enklere enn å sitte å håndlodde sånne små dippedutter på forhistoriske kretskort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en på Marshall forumet som har kjøpt seg en Kemper:

Mulig jeg tar feil her, men er ikke Kemper en "snapshot" sampler, så med mindre du har tilgang til andre amper/effekter så er den av mindre nytte? Så vidt jeg har lest skal vel Axe-FX også ha denne muligheten, men av det folk sier så er den ikke like bra på Axen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.