Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Ser vel ut som jeg ryker på en av disse jeg også, hvis de er så bra som man sier.

Er det noen av dere som har bestilt fra g66, hvis ja hvor lang ventetid har dere opplevd?

Skulle trangen etter "vanlige" pedaler forsvinne ut av vinduet hvis man fikk en axefx2 inn døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel ut som jeg ryker på en av disse jeg også, hvis de er så bra som man sier.

Er det noen av dere som har bestilt fra g66, hvis ja hvor lang ventetid har dere opplevd?

Skulle trangen etter "vanlige" pedaler forsvinne ut av vinduet hvis man fikk en axefx2 inn døra?

Bestilte fra G66 og venta vel i et halv år .. men tror ventatida er betydelig mindre nå.

Ja man trenger helt klart ingen pedaler med Axe .. det eneste man trenger er expression pedal(er) og selvsagt MFC-101 el lignende hvis man skal bruke den live.

Men har du noen boutique pedaler idag så funker de sikkert bra med Axe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte fra G66 og venta vel i et halv år .. men tror ventatida er betydelig mindre nå.

Ja man trenger helt klart ingen pedaler med Axe .. det eneste man trenger er expression pedal(er) og selvsagt MFC-101 el lignende hvis man skal bruke den live.

Men har du noen boutique pedaler idag så funker de sikkert bra med Axe også.

Pedaler funker bra med Axe`n. Jeg har brukt Klon Centaur, tc chorus og noen andre men i II`ern er det så mye bra pedaler in the box at jeg ser ikke poenget med å bruke noen.

Har man en favorittpedal man ikke klarer seg uten er det bare å legge den i effektsløyfa og plassere den hvor man vil i preseten, funker glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedaler funker bra med Axe`n. Jeg har brukt Klon Centaur, tc chorus og noen andre men i II`ern er det så mye bra pedaler in the box at jeg ser ikke poenget med å bruke noen.

Har man en favorittpedal man ikke klarer seg uten er det bare å legge den i effektsløyfa og plassere den hvor man vil i preseten, funker glimrende.

Ikke testa det å legge en pedal i sløyfa slik du beskriver men ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere på samme måte som med en amp.

Har haugevis av pedaler selv men ser ingen grunn til å bruke noen .. bortsett fra wah-pedal. Har testa et par av de jeg har (Fulltone Clyde & Morley Vai) og de låter bedre enn de som ligger inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testa det å legge en pedal i sløyfa slik du beskriver men ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere på samme måte som med en amp.

Har haugevis av pedaler selv men ser ingen grunn til å bruke noen .. bortsett fra wah-pedal. Har testa et par av de jeg har (Fulltone Clyde & Morley Vai) og de låter bedre enn de som ligger inne.

Har du prøvd noen av de foreslåtte Wah settingene?

Jeg hadde Morley Bad Horsie, Dunlop Wylde og 535 men solgte de da jeg synnes Axe Wah`en funker knall.

Mulig jeg ikke er så nøye på det når det gjelder Wah, men jeg digger Axe Wah`n og spesielt kontrollen med å booste de forskjellig fra preset til preset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd noen av de foreslåtte Wah settingene?

Jeg hadde Morley Bad Horsie, Dunlop Wylde og 535 men solgte de da jeg synnes Axe Wah`en funker knall.

Mulig jeg ikke er så nøye på det når det gjelder Wah, men jeg digger Axe Wah`n og spesielt kontrollen med å booste de forskjellig fra preset til preset.

Jeg får teste de igjen da på II og se om jeg får en wah til å funke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mission pedalene er veldig bra og solide, jeg bruker en med autoengage (Wah`n går på automatisk når jeg tråkker på den, og av når jeg tar av foten)

Hvordan funker autoengage? Spring load valget? Har bestilt meg en custom Mission Engineering pedal selv :) (ikke til Axe FX dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker autoengage? Spring load valget? Har bestilt meg en custom Mission Engineering pedal selv :) (ikke til Axe FX dog)

Alle innstillingene er i Axe FX`n selvsagt, men spring loaded stemmer bra ja.

Da spretter den tilbake når du tar av foten og da trenger du bare å programmere enheten din til å skru automatisk på og av ved bevegelse.

Er en fordel hvis boksen du skal bruke har "damping" som kan stilles inn via millisekunder for da trenger ikke Wah`n gå så brått på og av og skrur seg ikke av igjen hvis du blir stående litt for lenge med pedalen i "helt tilbake" stillingen.

Fungerer som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.