Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

AxeFX kan være vanskelig og den kan være enkel. Det blir faktisk hva du gjør det til.

Sett opp en amp og et kabinett. Velg ampen du vil og hold deg til gain, bass, mid, treble. Velg kabinettet du vil.

Ferdig.

Eller du kan grave deg ned i alskens menyer om du har lyst :)

Mnjoda, men om du holder deg til kun en ampsim og cabsim, så skjønner jeg ikke hva man skal med AxeFX. Da kan man vel like gjerne kjøpe nettopp den ampen og det kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjoda, men om du holder deg til kun en ampsim og cabsim, så skjønner jeg ikke hva man skal med AxeFX. Da kan man vel like gjerne kjøpe nettopp den ampen og det kabinettet.

Litt uenig der.. En av grunnene til at jeg sikkler litt etter Axe fremfor en til amp er nettopp muligheten for å spille inn, øve hjemme på soverommet og gjerne slippe kabinett. Og alt dette med god lyd i tillegg til mulighet for bruk som preamp fremfor et sluttrinn.

Det er jo nettopp det som er sjarmen med digitale simmuleringer, at man har mange presets er på en måte bonus for min del. I tillegg til at det låter bra gjør det til et så attraktivt produkt.

Men en forsterker så er du stuck til å spille med høyere styrker og må ha litt andre omstendigheter når man spiller inn osv..

Hvis noen skulle finne på at jeg forsvarer Axe og hater røramper osvosv, så.. Til mitt forsvar så har jeg selv 2 røramper, og eid flere de siste årene.. og ingen Axe Fx..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det som er sjarmen med digitale simmuleringer, at man har mange presets er på en måte bonus for min del. I tillegg til at det låter bra gjør det til et så attraktivt produkt.

Men en forsterker så er du stuck til å spille med høyere styrker og må ha litt andre omstendigheter når man spiller inn osv..

Du har ett halvt poeng på den... Power attenuatoren til AFD100 (YJM100 også vil jeg tro) og Lil' Elvis fungerer veldig greit så jeg klarer å få god lyd med kona sovende i rommet ved siden av... det er selvsagt mer kos dersom jeg kan kjøre på ett høyere gir... men det koster jo også og det er langt ifra alle ampene som har denne muligheten med mindre du får modda inn en London Powerattenuator i ampen din... men jeg tror det blir mer og mer vanlig.

Men allsidigheten er definitivt en bonus...

Hadde vært snadder om noen butikker kunne fått inn en øks til demo... gjerne med noen presets laget av noen med peiling for å sammenligne med de typiske klassikerne som Voc AC30, Twin og Plexi...

Men Fractal gidder vel ikke i og med at de selger ut det de klarer lage likevel.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kulørte magasiner har gjerne en deadline som ligger over en måned før bladet faktisk går i trykken. Dette fordi man jobber mye mer med layout og den korrekte miksen av annonser og redaksjonelt stoff før man sender ut slike blader. Har selv jobbet som deltids frilansjournalist i et slikt blad, og det tok lang tid fra man leverte artikkel og bilder til layout til man faktisk sto med et ferdig trykket blad i hånden (for øvrig en veldig tilfredstillende følelse å se eget materiale på trykk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.