Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Jeg ser bare på prisen de har gått for det siste halvåret.

De synker sikkert greit framover, men til noen får vite om leveringstid (bekreftet) fra leverandør, så tror jeg fortsatt den har muligheter til å gå for 15k.

Jeg sier ikke at jeg hadde kjøpt den for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu jeg kjøper meg en Kemper Profiling Amp i stedet, bare på trass. Spesielt etter å lest den arrogante, surmagede og ignorante behandlingen Kemper fikk av de monoteistiske fundamentalistene på Fractal Audio -forumet... Karma! :P

DJ

--

Jeg tror at alt annet enn innkjøp av en Axe-Fx II vil bli sett på som trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på pris, tror jeg den kommer til å holde seg relativt stabil.

Grunnen er den at det var ENORM etterspørsel etter Axe FX Standard og Ultra nå som den ble tatt av markedet. G66 hadde ventelister, og det var ikke enkelt å handle en fra Fractal Audio. Standard kostet 1699$ om jeg ikke tar feil, og ultra kostet 1999$...

Nå kommer Axe-FX 2 ut, og koster 2199$... De som ikke hadde tenkt å kjøpe Ultra pga. prisen vil nok ikke ha noen større sannsynlighet for å kjøpe toern. Derfor vil de kjøpe seg en billigere brukt standard eller ultra.

Jeg har sagt det før... Jeg vil tro at den laveste prisen Standard kommer til å ligge på er kanskje 10-11k brukt... 12-13k for ultra. Etterspørselen er enda så stor at jeg tror ikke vi vil få noen særlig prisdropp med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir mer og mer sugen, men det er på en måte for mye. Jeg skulle heller sett en maks 4-5 ampsimmuleringer (type Roland JC-120, MESA/Boogie Rectifier, Marshall JMP1987, Vox AC30 og Fender Twin Reverb) og en ENKEL måte å bytte mellom disse. Den dærre skru-til-du-dør-approachen skremmer meg litt. Når jeg ser på frontpanelet, så ser jeg ikke vrihjul for gain en gang. Det er for mye knapper og for få vrihjul ("potter").

Men nå har jeg aldri brukt en, så det kan hende jeg blir positivt overasket over brukergrensesnitet, men ut ifra hva jeg kan bedømme med å se på frontpanelet er jeg ikke fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med davidsen her, tror en slik boks kunne vært mye mer tiltalende for mange (inkludert meg) om den hadde et mer amp-basert grensesnitt, f.eks. med motoriserte potmetere :)

En «SE-versjon» med et begrenset utvalg ampmodeller hadde heller ikke vært dumt. Typ i Eleven Rack-prisområdet (eller lavere), men med samme lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Bruker POD XT til soveromsøving.. Den har også utrolig mange presets og ting, men det ender med at jeg bruker de samme 3-4 presets hele tiden uansett. Så jeg tror ikke det å ha for mange presets er for mye.. :P

Men sant nok, det var mye knotting og miksing i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før... Jeg vil tro at den laveste prisen Standard kommer til å ligge på er kanskje 10-11k brukt... 12-13k for ultra. Etterspørselen er enda så stor at jeg tror ikke vi vil få noen særlig prisdropp med det første.

Jeg tror du tar feil. Den etterspørselene som var etter Standard og Ultra vil nå flytte seg over til Axe II. I tillegg vil mange av brukerne, ihvertfall alle som henger på Axe forumet, ønske å oppgraderer. Akkurat nå er det et vakum siden Fractal ikke har levert på et par måneder. Så fort Axe II ramler ut på markedet vil interessen for Standard og Ultra avta. Jeg tror vi vil se Standard under 1000 dollar brukt og Ultra mellom 1000 og 1500,- før jul. På denne tiden neste år får man en brukt Axe II for 1750 dollar.

Jeg har aldri sett noe software basert produkt tilsvarende Axe hvor interessen for de gamle modellene holder seg no særlig. Vi snakker jo her om et produkt hvor de nye faktisk er bedre enn de gamle. Man kan krangle om en Plexi eler JCM800 er best, men det vil aldri bli noen diskusjon om Axe II er bedre enn Standard/Ultra.

Men det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AxeFX kan være vanskelig og den kan være enkel. Det blir faktisk hva du gjør det til.

Sett opp en amp og et kabinett. Velg ampen du vil og hold deg til gain, bass, mid, treble. Velg kabinettet du vil.

Ferdig.

Eller du kan grave deg ned i alskens menyer om du har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.