Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Her er det en på Marshall forumet som har kjøpt seg en Kemper:

I got one a couple of weeks ago.

Its a very cool bit of gear.

I also has an axefx2 at the same time.

Sent the axefx back and kept the Kemper.

Caused a bit of a stir among axefx fanboys (anyone ever visited their forum?Crazy)

Har også funnet poster fra folk som har gjort det motsatte, så smak og behag :)

Jeg har lyst til å prøve kempern, men har pratet men en jeg stoler på ørene til som har begge og foretrekker Axe`n så det er ikke noe hastverk uansett...

Aldri vært så godt fornøyd med gitarlyden min som nå..Nesten litt skremt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk II` ern var det ikke kjempeforskjeller annet enn de ekstra funksjonene og nye ampene(samt at den var mye enklere å skru), men med 5.00 oppgraderinga er det det råeste jeg noensinne har spilt på inkludert alt av amper jeg har hatt og prøvd (altfor mange hehe)

Hej Debris, är det verkligen SÅ stor skillnad? Jag har stått på II-väntelistan en god stund och nu när den äntligen är på väg hit (får den nästa vecka) så inser jag att jag inte kommer att ha så mycket tid att leka med den (baby på väg) så jag tänkte kanske sälja den och behålla standarden, men hmmm, det är ju SÅÅÅ roligt med nya leksaker. He, he, ja sänd övertygande bud (på PM såklart) så kanske det gör beslutet lättare :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Debris, är det verkligen SÅ stor skillnad? Jag har stått på II-väntelistan en god stund och nu när den äntligen är på väg hit (får den nästa vecka) så inser jag att jag inte kommer att ha så mycket tid att leka med den (baby på väg) så jag tänkte kanske sälja den och behålla standarden, men hmmm, det är ju SÅÅÅ roligt med nya leksaker. He, he, ja sänd övertygande bud (på PM såklart) så kanske det gör beslutet lättare :) .

Når bestilte du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Debris, är det verkligen SÅ stor skillnad? Jag har stått på II-väntelistan en god stund och nu när den äntligen är på väg hit (får den nästa vecka) så inser jag att jag inte kommer att ha så mycket tid att leka med den (baby på väg) så jag tänkte kanske sälja den och behålla standarden, men hmmm, det är ju SÅÅÅ roligt med nya leksaker. He, he, ja sänd övertygande bud (på PM såklart) så kanske det gör beslutet lättare :) .

En stor forskjell er at nå får man "amp-feelen" av å spille på den også. Litt mer hjelp/give eller hva man skal si kontra første generasjon.

Jeg kaller det "Bogner følelsen" i mottsettning til f.eks VHT/Fryette amper eller Diezel VH4 som er litt "stivere" å spille på (Blir mange rare utrykk da det er nesten umulig å beskrive dette haha)

Men ja, jeg synes det er en betydelig forskjell og du kommer til å bruke kortere tid på å skru deg til hva du vil ha i forhold til Ultraen.

Flere av ampene har blitt redesignet/oppgradet og f.eks Cameron og Friedman ampene er helt rå i II`ern på FW 5.00! Modda Marshall heaven :)

En annen ting er flere nye nyttige features og en helt annen brukervennlighet. Har ikke angret et sekund på at jeg oppgraderte ihvertfall.

Gratulerer med baby forresten :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil her, men er ikke Kemper en "snapshot" sampler, så med mindre du har tilgang til andre amper/effekter så er den av mindre nytte? Så vidt jeg har lest skal vel Axe-FX også ha denne muligheten, men av det folk sier så er den ikke like bra på Axen,

Er jeg den eneste her med Kemper? Det er riktig at man med KPA'en (Kemper Profiling Amplifier) kan profilere forsterkere som man har tilgang på. Nå har ikke jeg så stor tilgang på forsterkere, men heldigvis så deler andre KPA brukere sine profiler gratis med andre brukere på forumet til KPA'en :) Så kan man lett overføre disse med en USB minne penn. I tillegg finnes det endel effekter i KPAen som jeg ihvertfall er godt fornøyd med og dekker mitt behov selvom det ikke har samme muligheter som Axe FX serien angående effekter.

Endret av daggis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste her med Kemper? Det er riktig at man med KPA'en (Kemper Profiling Amplifier) kan profilere forsterkere som man har tilgang på. Nå har ikke jeg så stor tilgang på forsterkere, men heldigvis så deler andre KPA brukere sine profiler gratis med andre brukere på forumet til KPA'en :) Så kan man lett overføre disse med en USB minne penn. I tillegg finnes det endel effekter i KPAen som jeg ihvertfall er godt fornøyd med og dekker mitt behov selvom det ikke har samme muligheter som Axe FX serien angående effekter.

OK! Takker for svar! Jeg må si jeg ikke ser helt den store forskjellen (på papiret) mellom KPA og Axe-FX, med tanke på at man lett kan benytte profiler/patcher laget av andre er det enten lyder man liker eller ikke liker. Hvor likt man kommer en original spiller mindre rolle for de fleste av oss som aldri har spilt på originalene. Greit nok, noen originaler har vi hørt, men neppe absolutt alt som finnes av amper. Kemper har jeg hørt så lite om at jeg ikke engang vet hvor jeg skal lete for å finne en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heller lage en egen Kemper tråd dersom det skulle dukke opp flere spørsmål om KPA'en. Så lar vi denne tråden fortsette med Axe FX 2 :)

Lag en tråd du! Jeg er spent på om denne er så bra som folk skriver rundt-om på nettet. Var fysen på denne når de begynte å annonsere, men det var jo i 2010 så fysen er borte.. Evt send den nordover, så skal jeg lett lagre noen amper til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det evt. dukker opp en Kemper tråd, så vil jeg si at uansett hvor bra den låter, og hvor enkel den evt. er å bruke - så kommer jeg aldri til å kjøpe en slik. Å plugge gitaren inn i noe som ser ut som en dårlig rekvisit fra en gammel Star Trek ripoff film gir meg rett og slett for dårlige vibber. I det minste ser Axe'n ut som en proff rack enhet (noe den også er) - og dermed har den "riktige" mojoen, selv om om det for min del (for øyeblikket i alle fall) er uinteresant. For en del år siden hadde jeg sikkert vært blant de første til å hoppe på Axe-bølgen (jeg var den første i Norge som forhåndsbestillte Johnson Millenium ampen i sin tid*). Nå er jeg blitt slik at jeg vil ha en amp som låter kuler og krutt med en gang man plugger gitaren inn - og med færrest mulig innstillinger (men det har jeg vel sagt før? :) ).

* Kan ikke dokumentere dette, men er rimelig sikker på at jeg var først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bestilte du? :-)

Det kommer jag inte ihåg, men länge sedan. Jag fick inget bekräftelsesmail förrän månader senare så jag kan inte checka, dessvärre.

En stor forskjell er at nå får man "amp-feelen" av å spille på den også. Litt mer hjelp/give eller hva man skal si kontra første generasjon.

Jeg kaller det "Bogner følelsen" i mottsettning til f.eks VHT/Fryette amper eller Diezel VH4 som er litt "stivere" å spille på (Blir mange rare utrykk da det er nesten umulig å beskrive dette haha)

Men ja, jeg synes det er en betydelig forskjell og du kommer til å bruke kortere tid på å skru deg til hva du vil ha i forhold til Ultraen.

Flere av ampene har blitt redesignet/oppgradet og f.eks Cameron og Friedman ampene er helt rå i II`ern på FW 5.00! Modda Marshall heaven :)

En annen ting er flere nye nyttige features og en helt annen brukervennlighet. Har ikke angret et sekund på at jeg oppgraderte ihvertfall.

Gratulerer med baby forresten :)

Tack så mycket :) .

Åhh, jag hade hoppats på att du skulle skriva typ "neeejdå, ingen större skillnad" men nej, nej, det förstörde inte direkt viljan till att behålla tvåan :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper inn å svarer her! Jeg bestilte min 14 mai i fjor, og fikk den etterlengtede mailen 5 januar i år.

Det er faktisk veldig greit når folk skriver slikt! Så kan vi som stadig venter få en liten oversikt i hvor langt ventelista til G66 har kommet.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.