Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor argumenter hagler. Axe-Fx låter fett. Det gjør sannsynligvis en Dumble også. Mye som låter fett. Spørs hvem du spør. Og på hvilket tidspunkt. Har man nytt stasj, så synes man det låter fett. Det var en grunn til at det ble kjøpt.

VELDIG mange har GAS for Dumble. Ikke min type lyd(tror jeg), men jeg skulle gjerne hatt en. Skal ikke si at noe låter bedre enn det andre. Bare en ting. Er det noen som har argumentert for at Dumble ikke låter bra? Sikkert ikke. Hvorfor argumenterer noen med at axe låter mindre bra? Da snakker jeg om folk som aldri har testet noen av delene, men som tar det for god fisk at Dumble låter fetest, men axe ikke holder mål. Merkelig. Jeg sikter ikke til noen spesielle her. Det er gjennomgående blant alle gitarister. Egne meninger og preferanser. Minner litt om diskusjon i fylla. Alle vet best... Hehe

Men man kan jo se på det slik: Det er alltid sterke meninger om ting man brenner for....... Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

haha! La faktisk ikke merke til at det var han som la ut, var så mange bilder i innlegget :lol:

Han poster ganske mye på 7s.org, men ja.. "Bulb" eller Misha er nok regner som en av de største forbildene innenfor "Djent" for de som ikke visste det :)

Vet ikke om man må registrere seg for å lese, men her er ihvertfall en kort review osv:

http://www.sevenstring.org/forum/gear-equipment/164984-ngd-i-got-my-axefx-ii-review-pics-videos-inside.html

Hans sitat om Ultra vs II

As far as tone goes i have to say, i wasnt expecting to hear much of a difference after what some people have been saying, but my god, it is seriously better.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Dem driver sikkert fortsatt og "unloader" sine gamle ultra/standard for usannsynlig høye priser så vi får vel ikke høre sanneheten før dem er ferdige med det. Men vhis du er i tvil, Axe II ruler og Ultra/Standard suger baller.... there you have it. Men uansett Axe 3 skal visstnok låter mer ekte enn røramper.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The ugly truth :D Er godt fornøyd med standarden min jeg. Kjøpte den på billigsalg mest som å teste hypen. For meg som er glad i litt sære effekter i tillegg til god grunnlyd er Axe fx det enkleste, billigste og mest brukervennlige utstyret for de tingene jeg vil at mitt utstyr skal gjøre. Har hatt en Pod HD som ble solgt igjen fort som fy, men etter at jeg fikk Axe fx i hus solgte jeg CAA ampen min og koser meg med lettvektsriggen min :)

For meg så handler overgangen til Axe fx fra røramp mer om fleksibilitet og anvendelighet enn tone. Etter å ha eid mange amper var jeg veldig fornøyd med med CAA OD classic + ampen min, men den var et dråg å drasse rundt og trengte litt mer volum for å låte på sitt beste enn det jeg kan dra på med de stedene jeg spiller mest. I en A-B test mellom Axe FX (gjennom en god monitor) og CAA på cleanlyd og OD klarte Axe seg så godt at det å selge CAA ampen nesten ikke gjorde vondt en gang ^_^ Vurderer å oppgradere til 2ern men usikker på om det egentlig er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.