Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone VS Gibson


JAH

Anbefalte innlegg

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er enig med deg der, og tradisjonelt sett så er vel Goldtop P90. Hvertfall så er R6'en det. Men det finnes mange goldtoper med buckers også, selv om det blir helt feil, bl.a. Traditional som nevnt, og R7.

!?!

hva mener du er riktig tailpiece på en goldtop; trapeze, wrap around el abr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goldtop fikk Humbuckers veldig tidlig '57 og introduksjonen av bøkkers på Les Paul var derfor på Goldtop.

Jeg har spilt på en '57 Goldtop med P90, men den var antakeligvis produsert i januar '57, og resten av '57 hadde Goldtop'en bøkkers.

Selv om de fleste tenker på '58 Les Paul som Burst, ble det faktisk produsert flere Goldtop'er enn Burst'er i '58.

Derfor er det godt grunnlag for å påstå at Goldtop med bøkker ble produsert i ca. 1 1/2 år før Burst'en kom.

Burst'en på sin side ble produsert litt mindre enn halve '58, hele '59 og litt inn på '60.

Konlusjonen må være at Burst ble produsert under et halvt år lenger enn Goldtop,

og at det ikke er store forskjellen på antall produserte Burster og Goldtop'er med bøkkere.

det blir da en merkelig påstand at bøkkere ikke hører hjemme på en Goldtop.

Eneste forskjellen i forhold til Burst var at Goldtop ikke hadde sentersøm på lønnetoppen, og at toppen også kunne bestå av tre deler.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så org kom Goldtop med P90's også kom det versjoner med Buckers?

Dette er Goldtop som jeg kjenner den.

vanskelig å se på bildet, men antar den har abr. ergo en 55, 56 el 57. også lagde de noen få med p90 i 58 og. forutsatt at opptaket er med en "original" gitar. når er opptaket fra?

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goldtop slik jeg tenker på den. Og det er også denne varianten jeg ville hatt hvis jeg fikk velge fritt.

Dessverre er Goltops med bøkkers mye dyrere enn de med P90.

Goldtop

ville jeg valgt og. men kunne gjerne tatt gi paul og, el en kovertet wrap tail med buckers, de ser kule ut

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.