Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mac eller pc


suzi-Q

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

å kjøpe en ferdigbygget pc er egentlig bare dumt! Som regel er det slik at hvis du vil oppgradere den etter hvert bryter du garantien! De jeg kjenner som har kjøpt en ferdigbygget dellpc har mye trøbbel med den også!

Bygg selv og slipp problemer, spar penger og behold garanti! Staslige greier! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen det blir nødvendig å oppgradere hardware i Muthin's nye maskin er nok garantien utløpt for lenge siden allerede :P

Bruker Mac og PC, må si at jeg liker Mac'en best til det meste unntatt spilling.

Jeg sparer opp til å kjøpe studentlisens av et program som heter Pinnacle Liquid Edition, det blir supert da jeg kan redigere video på PC eller Mac, alt etter hva som tiltaler meg.

Cubase finnes for så vidt også på Mac, har man ikke lyst på det kan man kjøpe det utmerkede programmet Logic, som nå er utelukkende for mac.

Og til sist -

IKKE la deg lure av at Mac'er har færre GHz enn PC'er, Mac'en jeg bruker har 1.25 GHz prosessor og 512 MB RAM og går raskere enn PC'er jeg har brukt med f.eks. en Intel Pentium 4 2.0 GHz prosessor med tilsvarende RAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

mac bruker som baron ereksjon sa, mindre prossessorkraft. min onkel bruker mac til profft musikkbruk, og har vist meg en del, det jeg synest er at alt er mye enklere på mac, med tanke på musikk. mac har et smalere bruksområde, men da er det også bedre på sitt område...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer opp til å kjøpe studentlisens av et program som heter Pinnacle Liquid Edition, det blir supert da jeg kan redigere video på PC eller Mac, alt etter hva som tiltaler meg.

jhvis du mener du skal bruke LE på mac så må jeg påpeke at den kun finnes til windows. Men hvis du mener at du skal bruke FCP på mac og LE på pc så er det noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Anbefaler de som er usikre på hva de skal bruke å teste begge plattformer. Både PC og Mac har sine fordeler/ulemper, så er det opp til hver enkelt å finne ut hva som passer best til sitt bruksområde.

Det vil alltid være noen som mener at PC er best eller Mac er best, så å spørre på forumer er håpløst =)

Finn ut hva du trenger, kjøp det, og begynn å tenkte musikk igjen! (eller det du skal bruke systemet ditt til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En relativt fulloppgradert G4 Powerbook dukker opp på min dør neste uke. Jeg er både trist og gla for at jeg forlater PC-verden for Mac-verden.

Det folk sier om at mac skal være så mye mer stabilt og kraftig osv er stort sett bare bull. En godt gjennomtenkt pc (sånn dele-messig) kan lett måle seg med en mac.

Grunnen til at jeg bytter, er at jeg trenger en laptop som er kraftig nok til å kjøre alt det jeg trenger live. Alt må funke i realtime og alt må være feilfritt. om man skal sette opp en laptop pc som er sånn blir det jævli dyrt. Akkurat nå var mac billigste alternativ og jeg får en jævli kraftig og pen laptop som gjør det jeg vil med de programmene jeg vil for en pris som jeg kan takle.

-

Det som er med mac er at man kan beholde maskina si lenger , en mac er ikke helt ute av tida etter 3 år. For mac utvikler systemkravene på program-vare mye saktere enn pcfolka gjør , så man kan kjøre nye programmer på eldre macer. Er en del som fortsatt er på G3 Powerbooker og er totalt happy med dem.

.

Det litt dumme er at det er litt mindre tilgjengelig med pirat-software til mac enn til pc. Men om man først finner stedet der ting ligger så er det ikke no stress alikevel.

.

Designet er også viktig . hehe .. de ser pene ut..

syns det er en ganske viktig ting om man spiller ting live, det blir på en måte en del av det visuelle når man ser det lysende hvite eplet på en scene...

så sånn er det..

jeg er konvertert.. hehe .. macen er i holland :D

Nilsefix

ps.

jeg vet jeg har vært mac-motkjemper før .. er det til dels ennå , men de er jo så pene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er med apple , er at de matcher delene de bruker for å få optimal stabilitet og "tanktekraft" i maskinen. Delene er veldig godt gjennomtenkt og er testet at alt funker perfekt med alt .. Dette kan man fint oppnå med en pc, men da må man vite jævli mye om deler og kunne sånne slitsomme avanserte ting . Derfor er Apple litt dyrere , fordi de allerede har tatt seg av tenkinga..

Carillion audio-pcer er visst litt sånn , og de skal være jævli stabile og fine de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.