Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mac eller pc


suzi-Q

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har ikke A/B-testa Mac vs. PC noen gang på noenting. Det eneste jeg vet er at du har lettere for å lære SuSE Linux enn PC etter å ha brukt Mac lenge nok. Det at den er bygd for musikk, gjør ikke at du ikke kan oppnå like bra lydkvalitet på en PC. Det er jo samme software og hardware. Har aldri hørt noen si "å gud, hør på bassresponsen i den CPU'en der a", eller ei noen kommentere at stilig design gjør mikseoppgaven lettere. Så for meg er det PC all the way, fordi den kan, takket være Gates (det er ikke ment positivt) brukes til så enormt mye mer enn en mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke A/B-testa Mac vs. PC noen gang på noenting. Det eneste jeg vet er at du har lettere for å lære SuSE Linux enn PC etter å ha brukt Mac lenge nok. Det at den er bygd for musikk, gjør ikke at du ikke kan oppnå like bra lydkvalitet på en PC. Det er jo samme software[b/] og hardware. Har aldri hørt noen si "å gud, hør på bassresponsen i den CPU'en der a", eller ei noen kommentere at stilig design gjør mikseoppgaven lettere. Så for meg er det PC all the way, fordi den kan, takket være Gates (det er ikke ment positivt) brukes til så enormt mye mer enn en mac.

Neppe.. ;) kan du f.eks fortelle meg hvor gammel nyeste logic for pc er? begynner vel å bli noen år siden det ble mac-eksklusivt.. er ikke så inne på mac, men vet det er noe mer som er eksklusivt for mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er, eller vet om noe som er?

Pointet er: Det eneste et lydsignal skal i en pc er, fra lydkort, til PC, til program som kan gjøre om på lyden og ta den opp, og på HDD'en.

Her er vi inne på følgende komponenter: Lydkort, minne, codec, HDD, hvor lyden oppholder seg i banen. Og hva her er forskjellig mellom Mac og PC? Jo programmene som hoster codec'ene. Og jeg vil påstå av Emagic og Cubase lydmessig ikke kan være for forskjellig.

Ellers, jo en PC kan av oss som ikke har doktorgrad i Computer Science brukes til mye mer. Vi kan modde, tweake, modde. I tillegg er det så mye enklere å bruke det i verden i dag. En grunn til at vinneren av CS-kompoen på OsloLAN ikke har Mac, fordi mac'er ikke kjører så mange spill.

Programmeringsspråket Visual Basic er veldig enkelt å bruke til mindre kompliserte programmer, men kan det brukes på en Mac, njet...

For min del har MAC'en et bedre design, medfølgende software som slår veldig mye, og brukervennlig og moderne grafisk brukergrensesnitt. Alt annet som den gjør, kan en PC også gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så og si aldri brukt mac, og tviler på at jeg kommer til å kjøpe meg en noen gang.

Hovedforskjellen mellom en PC og en Mac, er at en PC er et åpent system. Dvs at alle som har lyst til å lage pc-hardware kan gjøre dette. Alt inne i en mac er det apple som lager/setter inn. Og du må sette inn mac ting hvis du skal bytte ut.

Med pc kan du velge mellom en milliard forkjsellige leverandørere i alt fra lydkort til musematter :) Og hvis du da vil ha ett rått lydkort ell. vil jeg tru at det ville bli letter å finne et til PC(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB og FireWire er standarer, så trror de fleste er ganske hybride på det området. Men akkurat som du sier. en PC er mer versatil på nesten alle måter. I stedet for å kjøpe en hel ny PC kan du beholde PS, minne, HDD fra den forrige og sette inn i en ny innstallasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det du liker best. Det kommer til å bli det beste valget for deg.

Jeg er pc bruker og har alltid vært det, så jeg mener pc er best.

Grunner til dette, er at pc er mye mer allsidig enn mac og kan brukes til mye mer.

Med en mac så følger det med en del programmer. Dette betaler du selvsagt en del for, selv om det ikke står spesifikt hva det koster.

Med en pc følger det skjelden med noe særlig med programvare, her lar man brukerne få velge selv hva man vil ha (og folk vil ha det til at microsoft driver monopolvirksomhet? bare se på alt drittet som kommer bundlet med mac... snakk om å stenge andre ute...)

Alle programmene du trenger kan du med en pc laste ned gratis (ikke lovlig, men jeg tror egentlig ikke noen bryr seg, så lenge du ikke bruker de til kommersielle tiltak)

Av komponentene inni datamaskinene er det for det meste hovedkortet og prosessoren som skiller en mac fra en pc. Lydkort, skjermkort, hard disk, ram og alt det der er likt og kan også på en mac skiftes ut etter ønske (tror jeg, ihvertfall, er ingen mac ekspert)

Det vil si at du kan kjøpe det samme heftige lydkortet til en mac som du kan kjøpe til en pc.

Om du har en mac med g5 prosessor eller en pc med pentium 4 prosessor tror jeg ikke har noe å si, så lenge de er passe raske. Moderne prosessorer er så raske at jeg ikke tror det har så mye å si om det er mac eller pc.

ble litt rotete dette her, håper det hjalp litt ihvertfall :)

som sagt, kjøp det du liker best, begge deler funker fett nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids kjøre Windows i Mac OS, og derfra bruke det du trenger av PC vare.

Færre oppgraderingsmuligheter med Mac, og desto mindre nødvendig å oppgradere. Fordi systemet fungerer, noe 78% av tilgjengelige kombinasjoner for PC ikke gjør i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er at folk med peiling som bygger sin egen pc har MYE mindre problemer med pcen enn folk som kjøper ferdig pc på elkjøp.

Selvbyggerpcer er altså mye bedre enn disse merke pcene(dell, hp) som selges f.eks på elkjøp.

mange av disse merkepcene er også satt sammen på en skikkelig tåpelig måte (3.2ghz prosessor og 256 mb ram....) og har heller ikke så god plass til oppgradering. Det kan også hende at man bryter garantien på disse om man åpner opp for å gjøre forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.