Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mac eller pc


suzi-Q

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skjønner ikke hvordan du klarer å få så mye virus. Jeg har hatt pcen min i to år nå og har ikke hatt ett eneste virus.

Noen er mer naive og tillitsfulle enn andre, jeg er nok en av dem..

Men det skal også sies at PC'n min for tiden er en risiko for seg selv. Jeg sitter egentlig bare å venter på at hele greia skal gå i lufta. Den høres litt ut som en gressklipper som ikke får start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg personlig ikke har hatt verken så virus eller virusprogram på pcen på rundt fire år, så er det et ganske vanlig problem på pc. Det som er fordelen med pc fremfor mac slik sett er derimot at det ofte vil være lettere å finne hjelp om du får problemer, da flere kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg personlig ikke har hatt verken så virus eller virusprogram på pcen på rundt fire år, så er det et ganske vanlig problem på pc. Det som er fordelen med pc fremfor mac slik sett er derimot at det ofte vil være lettere å finne hjelp om du får problemer, da flere kan det.

Hørt om mac1.no? Masse folk der som kan det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ihvert fall fullstendig problemfritt for meg å konvertere til Mac uten å egentlig kjenne noen som kunne hjelpe meg!

Det er en omstillingsperiode å bli vant til et nytt OS, såklart. Men på noen måneder kunne jeg jobbe mye mer effektivt på Mac en hva jeg kunne etter årevis på WinPC! Rett og slett fordi at OSX er for meg langt mer intuitivt og jeg brukte mindre tid på å måtte jobbe selve maskinen som istedenfor gjorde akkurat det jeg ville. Mens på WinPC har det alltid vært noe å ta hensyn til, og som alltid må tweakes litt frem og tilbake før man kommer igang! Windows store fordel er at "alle" kan det! Alle har årevis med fartstid bak seg og syns det er guffent med å skulle bytte til noe helt nytt.

Det er ikke så mye arkitekturen i Mac vs. PC det er snakk om! Jeg er en macer som har måtte tåle mye pes av andre macere fordi jeg har ment at PPC har skapt mer problemer for mac en fordeler. Jeg er litt frista til å dra en "hva sa jeg" nå som mac bytter til intel :D Jeg gleder meg kjempemye og har intel-mac på handlelista rett etter ny amp og over en Tele! For min del er det snakk om operativsystemet.. Noen måneder nå med å luke ut barnesykdommer og flikke litt på kompabiliteten så tro jeg mac blir et virkelig seriøst alternativ for flere!

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnene til at jeg holder meg på pc fremfor mac:

-Kjenner rett og slett Windows utrolig godt. Satt opp med riktige drivere og innstillinger lar det meg jobbe veldig effektivt.

-Programmvaretilgang: Selv om det er enkelte programmer man kun får til mac (Final Cut osv), vil man omtrent alltids finne ca likeverdige programmer for pc. Noe som etter min erfaring er mye mer sjeldent andre veien. Tror bare jeg én eneste gang har opplevd å savne et mac-program på pc.

-Drivertilgang: Mange enheter (feks skjermkort) har gjerne mye mer spesialiserte driveralternaltiver på pc enn på mac.

-Enhetstilgang: Mange enheter, spesielt vanlige forbrukerenheter fungerer kun på pc. På proffmarkedet for multimedia slår det desverre heller andre veien.

Ting jeg liker med mac:

-Det meste er rettet rett mot proffesjonelle, noe som gjør at ting gjerne fungerer godt uten timer med konfigurasjon.

-Enhetstilgang: Videre kompitablitet med profesjonelle multimediaenheter.

-En 450MHz Mac fungerer helt fint til å redigere lyd på. Tør ikke tenke på hvordan en tilsvarende pc i samme situasjon ville ha hatt det. (Dette punktet er nok ikke like aktuelt lenger, da dagens pcer (særlig intelbaserte håndterer slike oppgaver minst like bra på samme klokkefrekvens. (Ikke akkurat tilfeldig at mac går over til x86-arkitektur)

Om jeg i nærmeste fremtid får absolutt bruk for mac, så blir det nok dual-boot på pcen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mac er det ultimate innenfor musikkopptak, sagt er sagt, en helt vanlig G4 kan forandres til ett komplett hjemmestudio! Mens ved Pc må du evetulet BYGGE om hele sulamitten. Eller for eks. ta noen av kammeratene mine som faktisk bruker Pro Tools de har en lyd som er like bra som Studio Lyd! Hvor mye Penger må du evetuelt legge ut ved PC bare for å ha en PC fordi du liker PC!? Du kan jo simpelt tilapasse deg til MAc og programmene på meget kort tid og de utrolige snarveiene. Det er også utrolig masse små "Proffe" mindre opptaksprogram på MAC som finnes.post-1714-1142034410_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bytter ut "mac" og "pc" i den filmen så har du faktisk min eksakte begrunnelse for å bruke Mac framfor en PC!

Pussig egentlig... Jeg syns det er en suverene stabiliteten og brukervennligheten til mac som gjør at jeg foretrekker de! Jeg sitter ene og alene med oppfattelsen av at de macene jeg har hatt er maskiner som glatt kunne stå på i dagesvis og hver gang jeg skulle jobbe med noe, så kunne jeg faktisk sette meg ned og jobbe med DET JEG VIL, istendefor å bruke tid på å "tweake" maskina så den kanskje ville samarbeide, som jeg syn er alt jeg har gjort med winPCer! Morro med winPC i den tiden hvor jeg spilte mye dataspill, men nå når jeg egentlig bare vil ha dønnsolid multimediamaskin så savner jeg OSX sååårt!

Jeg kan godt forestille meg at problem nr.1 med mac er at folk har brukt win i all tid og er så vant med det, at omstillingsperioden til et helt annerledes operativsystem framstår som så forvirrende at det er lett å gi opp, men trp meg når jeg sier at jeg etter en-to måneder med Mac følte meg mer komfortabel når jeg hadde "skjønt" operativsystemet, en jeg hadde etter ååååresvis med winPCer.

[EDIT: Noen som har fått med seg systemkravene til Windows Vista?!?!? *grøss*]

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare minne folk på den mest latterlige feilmeldinga en mac kan gi deg.

Fikk pluttselig denne beskjeden når jeg satt og jobba i dag (fått den noen ganger før óg):

"Turn of your computer by holding down the power-button or press the reset-button."

Digger den der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.