Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mac eller pc


suzi-Q

Anbefalte innlegg

Joda! Mac kan nesten være like ille som Windows på feilmeldinger! ( ;) )

"No display connected" er en feilmelding som faktisk eksisterer... Evig optimistiske Office foreslår jo ganske så friskt "fiskespaker" og "fiskeubåter" (Hæh???) istedenfor ordet "fiskebåter".

Men nå skal ikke jeg insinuere at windows er møl og mac er best sånn rent objektivt. Men for min egen personlige del er jeg ikke i tvil om hva jeg foretrekker nå som jeg ikke lengre spiller dataspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kjøre både Mac og Pc. Jeg kunne ikke valg. Jeg har mulighet til å ha begge. Men jeg ville ikke bare hatt mac. Men heller ikke bare pc. En stor forskjell på de er hvordan de bruker systemressursene. Og Virus. På mac trenger man ikke tenke på virus. På en pc med windows spiser windows opp alle systemressursene. Å redigere en film på 1,42 GhZ prosessor går bedre enn på pcen min når den var ny, og den har 3ghz prosessor, 1024 mb ram, 600 gb harddisk. Og alle design, film og musikkprogrammer jeg har prøvd fungerer raskere og mer stabilt på mac. Og jeg har kun opplevd at macen har låst seg 3 ganger. Mens pcen min gjør det ofte. På macen har jeg eksportert film, rendret bilder m.m samtidig uten at den slet! Og det går ikke på en pc! Men på en mac kan man ikke spille alle spill, bruke all programvare, og alt av skjermkort, lydkort. Men Mac Pro er den raskeste arbeidsstasjonen i sin prisklasse og alle prisklasser i nærheten. Men jeg hadde ikke klart å velge. For forskjellig. Ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en mac kan man ikke spille alle spill, bruke all programvare, og alt av skjermkort, lydkort.

Så klart du kan spille alle spill osv på en mac. Er bare å legge inn BootCamp, så kan du lage en egen partisjon til windows og dermed velge mellom windows eller mac os når du booter opp maskinen. Hvis du skal kjøre lettere programmer som ikke krever like mye ressurser som f.eks tunge spill kan du også bruke parallells, som gjør at du kan kjøre et eget vindu med windows i mens du allerede er i mac os. Når det gjelder skjermkort så er jeg ganske sikker på at dette kan byttes ut på mac pro, men ellers er det jo et godt poeng du har der. Macene støtter også det aller meste av eksterne lydkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac støtter mye eksternt. Men å kjøre bootcamp på mac er vel ikke å kjøre mac er det vel? Det er å kjøre windows på en mac. Men det begynner å komme en del spill til mac nå. Står PC/MAC på en god del spill nå. F.eks world of worldcraft. Men Mac Pro er i en ekstrem prisklasse så det skal vel bare mangle at man kan bytte ut. Hvis jeg skulle hatt stasjonær maskin hadde jeg hatt pc og bærbar mac. Akkurat som jeg har. Hater bærbare pcer. Og stasjonære mac´er er for dyre for min del. (bortsett fra mini)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Windows i 11 år, jeg kjenner operativsystemet, dets sterke og svake sider, og jeg vet hvordan jeg beskytter det mot virus etc.

Jeg kunne bytta, men jeg ser ingen grunn til det...

Jeg slår deg. Har kjørt windows i 14 år :) . Hehe. Men jeg jobber en del med design og stuff så derfor har jeg mac. Ellers hadde jeg aldri hatt det.

Edit: Til vanlig normal bruk for normale mennesker er windows og pcer best.

Endret av Vampyro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Windows i 11 år, jeg kjenner operativsystemet, dets sterke og svake sider, og jeg vet hvordan jeg beskytter det mot virus etc.

Jeg kunne bytta, men jeg ser ingen grunn til det...

Jeg og, men syns fortsatt at Mac ruler. Jeg er så utolig lei av å måtte "kickstarte" maskinen min, når man på en mac bare kan la d hele flyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite håp om at når vista kommer så vil ting bli stabile på pc.

I motsetning til xp og alle andre operativsystem fra microsoft, så er det skrevet som en helhet, ikke som et "lappeteppe" hvor tusener av utviklere har skrevet sin del og satt det sammen med resten.

Endret av hkh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vista kommer til å bli den mest gjennomførte windows-releasen noensinne.

Kan du komme med saklige argumenter i stedet for usaklig latter?

Kanskje det. Men vista krever så bra pc at det kommer nok til å bli mye lagg. Mange som må ha ny pc. Windows 2000 var den beste. Stabil som bare det. Xp krever mye minne. Og vista kommer til å kreve ekstremt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.