Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mac eller pc


suzi-Q

Anbefalte innlegg

åjoda... går fint an å få seg fin pc.  kabinettet kan moddes, vet du..

flatskjermer gir jo pcen et løft utseendemessig.

Nå sitter jeg med en 12" mac laptop i børstet aluminium i fanget (Ordentlig aluminium... Ikke fake!)... Alle tastene er faste og fine. Ingen ulyder. Bakpå skjermen lyser svakt et hvitt eple og jeg vet at trass i det er strømtidet bedre en på tilsvarende PCer... Alt er fast, fint og glatt og hver detalj er matcha til hverandre. Det er tilogmed matcha til operativsystemet!

Det finnes ingen PC som ser like gjennomført og pen ut som denne!

Var det snakk om biler ville jeg sagt dette er en dyr sportsbil cra mercedes, mens PC er Huyndai hva design angår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har jo aldri sagt at mac er dårlig, bare at jeg ikke har prøvd det, og jeg tror at pc er bedre, siden jeg alltid har brukt det.

Men jeg ER sinnsykt lei av alt tullet med pcer, uansett hvilken pc man kjøper, os man har på den osv, det vil alltid oppstå et problem.

Kanskje ikke et stort problem, men det er irriterendes, og det skjer alt for ofte for min smak.

Jeg har aldri hørt noen si at en pc er en problemfri innrettning, så hvis det du sier om mac er sant, så kan det godt hende at min neste datamaskin blir en mac. Har uansett planer om å kjøpe en laptop av et eller annet slag når jeg engang får penger, så til sommeren kan det godt hende jeg sitter med en liten mac - laptop og ler av den gamle stasjonere pcen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kan ikke stikke under en stol at hva man får for en gitt sum penger når man sammenligner PC og Mac, så får man mer PC enn Mac. Mac er dyrt, og man betaler mye for design og det.. Så derfor er jeg usikker på hva jeg ville valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kan ikke stikke under en stol at hva man får for en gitt sum penger når man sammenligner PC og Mac' date=' så får man mer PC enn Mac. Mac er dyrt, og man betaler mye for design og det.. Så derfor er jeg usikker på hva jeg ville valgt.[/quote']

Sammenlign hvor mye tid du får til å faktisk JOBBE på macen istedenfor å måtte jobbe MED den som man ofte bruker mye tid på en PC.. Desuten koster ikke Mac så fryktelig mye mer en PC nå lenger... Nye iMac G5 er en kraftig klædd og kanskje kuleste maskinen jeg har sett! iBook G4 som koster fra 9000,- er nå så bra at det å betale 12000,- for en PowerBook nesten ikke kan rettferdiggjøres... Men tar du den i betraktning for seg og hvor bra den faktisk er. Er strålende fornøyd!! Blåste over 16000,- på den minste PowerBooken; 12" G4 og syns ikke ei krone var bortkasta! Dette er kanskje skryt, men om det er en stor prisforskjell på mac og PC så syns jeg virkelig de er verdt det...

Til Musikk får du omtrent all mulig rart programvare vil jeg påstå etter å ha sett litt rundt i katalogene jeg har liggende og slenge. Og alle firewire-og usb- lydkort er kompatible..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg greier å få en bærbar mac ned i 9000 hvis jeg kjøper den momsfritt.

Men at de skal ha 900 kroner for 256mb ekstra ram' date=' er litt ille.

Det kan da ikke være så vanskelig å sette inn en slik selv?[/quote']

Helt korrekt! Kjøp ram på komplett.no eller noe!! Det er helt vanlig ram for laps (Husker ikke nøyaktige specs... Sjekk ut på www.mac1.no ) som sitter i Macene og det er kjempeenkelt å oppgradere!

Jeg greier å få en bærbar mac ned i 9000 hvis jeg kjøper momsfritt.....
iBook koster ikke mer en 9000,- med moms... Uten moms kommer den på i overkant av 7000,-
skjermkortene på disse mindre laptopene til apple er jo ikke akkurat noe å skryte av, da...
Ikke noe å skryte av nei. det skal jeg innrømme... Men med GForce toGo 64MB eller hav det heter som sitter i min powerbook kjører jeg Q3 helt på max detalj og 1024x768 oppløsning som er veldig bra for en 12". Og ja, den har virkelig så høy oppløsning trass i størreslen. Unreal Tournament 2004 går også helt superfint i den oppløsninga med høy detalj. På max går det jo litt skralt såklart, men er spillbart... Ting som The Sims 2 på full max er ikke noe å bekymre seg for. Men jeg skal innrømme at på en bærbar PC kan du få bedre spillutelse for like mye penger selv om jeg vil driste meg til å påstå at de ikke er like stabile. En PowerBook som står på kontinuerlig i to uker og spiller musikk og laster for å så bli brukt ei hel helg sammenhengende til spilling, og i løpet av hele perioden ikke mukker syns jeg i allefall er veldig veldig bra!

Jeg skryter fryktelig mye nå, men jeg er virkelig så fornøyd med min investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kjøpte en bærbar Mac til påske (powerbook 15,2")

Har aldri angret og kommer heller aldri til å angre.

Det følger med masse programvare når man kjøper mac. Noen har kanskje hørt om Garageband? http://www.apple.com/no/ilife/garageband/

Mac er plug & play, trenger skjeldent å installere drivere osv hver gang man prøver nytt hardware, og så slipper man å engste seg for virus osv.

Men det betyr ikke at jeg hiver den gamle pc'en min ut vinduet av den grunn. I min verden er det rom for flere OS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg nettopp bestilt denne pc'en på hjemmepc avtale

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...=nodhsdimen&v=d

med P4 3.4 ghz cpu, 2 gb ram, 2x250 gig harddisk i RAid, og et fett radeon x800xt 256 mb skjermkort og 2 19" flatskjermer. Hard dell både på jobb og hjemme, både bærbart og stasjonært og ikke opplevd noe tull

Jeg velger å si at dette er den dyre måten å gjøre det på. Selv om du har kjøpt med masse fint stæsj så synes jeg personlig at det der er skikkelig unødvendig. Først og fremst, hvor my betalte du tilsammen? Det er en konge maskin, men jeg vet ikke jeg. Å bygge selv funker så mye bedre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.