Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar har du?


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

...for øyeblikket har jeg...

Suhr Modern 10th Aneversary

Suhr Modern Bengal,

Suhr Pro S3, S5, S6,

Ibanez J Custom 4stk,

Musicman JPM BFR F1

Ibanez Usa Custom USRG30 1994 mod

Ibanez 3550MZ

Ibanez JEM 7VWH

Ibanez RGT320F

Ibanez RG770DX Lazer Blue

Charvel Model 6 1988 mod

Tom Anderson Hollow Drop Top

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en Morgan Legend series(Stratocastor versjon) el-gitar. også har jeg en Morgan akustisk og en Michael Kelly akustisk.

Jeg spiller mest heavy metal

Morganen er solgt og istedet har jeg kjøpt meg Parker pm-10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson Les Paul Standard med WCR BetSet pu's (Dickey Betts replica) og WCR custom wiring/ custom CTS pots.

Fender Stratocaster '72 reissue, CiJ, YellowWhite, Lace Sensor Golds, CTS pots, RBTC tone circuit

Fender Stratocaster '71 premium reissue, lite ash, Texas Specials, CTS pots, RBTC tone circuit

Med oppsettet på Gibson'en låter det lydmessig veldig Dickey Betts (Allman Brothers, Dickey Betts & Great Southern), men det avhenger jo også av amp'en.

Med Stratocasterne "nailer" jeg Ritchie Blackmores tone fra tidlig 70 tall (Machine Head/ Burn/ CalJam), mye grunnet RBTC tone circuiten. RBTC gizmo'n finner du her http://www.mijfenders.com/RBTC.htm

For å gjenskape Blackmores tone i 90 åras utgave av Rainbow, bruker jeg i tillegg en booster- RBTB. Den finner du her http://www.mijfenders.com/RBTB.htm

Er du interessert i Blackmores lyd, anbefaler jeg IKKE de såkalte signaturgitarene da de kun er "lookalikes". Du betaler kun for utseende. Bedre å modde en gitar selv for å oppnå beste resultat. Jeg har prøvd begge deler, og du betaler noen ekstra lapper for å få signaturen til Blackmore på headstocken...for å si det pent!

Amp'en jeg bruker er en Marshall 1987X reissue med Marshall 1960AX cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken el gitar(er) har du og hvilken sjanger liker du best å spille ??? :ninja::D

1. Hagstrøm Ultra Swede II

2. Og en Strat som jeg har fiksa masse på selv... Forskjellige deler.

3. Akustisk av ukjent merke

Liker å spille rock, funk og litt metal. (Klassisk på akustiske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en Lag Arkane AF 200. Er ikke helt fornøyd, så det ligger an til en ny gitar etterhvert.. Fernandes Vortex Elite ligger høyt i kurs om dagen på det området..

Spiller mest prog, metal og rock.. Og kun egenkomponerte saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.