Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar har du?


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, pr idag har jeg følgende:

Ibanez JPM P1

Ibanez JPM P2

Ibanez JPM 90th HAM

Ibanez S9870 J-custom

Ibanez S2020X AV

Ibanez ProLine (1550??)

Ibanez S540

Edwards Explorer

Epiphone LesPaul Tsjekkia

Telecaster prosjekt Warmoth

Gått ut siste uka:

Ibanez RG520IX

Ibanez RG8570 VV J-custom

Kommer inn i nærmeste fremtid:

Fender strat

Fender Telecaster

PGA akutt GAS, forandrer lista seg opptil flere ganger pr uke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg med

Squier Stagemaster HSH, Floyd Rose lisensiert med Gibson LP Studio-mikker montert

Gibson LP Studio, svart lakk med krom detaljer og EMG81/85-oppsett

Ibanez RG7321, svart med Lundgren M7 i bridge

Fender Stratocaster MIM '60s, helt standard

Aner ikke hva jeg spiller.. Jeg liker i hvertfall å spille ting i duren Nevermore, Paul Gilbert, og litt småteknisk nymetall kanskje. Sånn fin blanding haha. Aldri hatt pedaler utenom multieffekt fra Korg og Line6, og første og siste forsterker var en Peavey Rage 158 /cry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgitaren min er en 6 år gammel modifisert Epiphone Les Paul Standard. Den har jeg satt inn Gibson 496R og 500T pickuper, og erstattet stemmeskruene med Wilkinson locking tuners, og ny bro og tailpiece fra GFS. Noen ganger har jeg også en Bigsby B7 på den, men den er for tiden demontert.

Ellers har jeg en Ibanez PF-10 akkustisk gitar som jeg fikk til konfirmasjonen i 1991, den har jeg mest pga. affeksjonsverdi.

Ibanez EW2012ASENT - en deilig 12-strenger med spraglete treverk, og innebygget tuner og preamp med feedbackdemper.

Siste skudd på stammen er en Squier «Obey Propaganda» Telecaster, som jeg kjøpte på timessalg på sound1 i romjulen. Og etter å ha skiftet ut .09 strengene med .11 ble det slettes ikke så verst lyd i den.

Jeg spiller desidert mest på Les Paul, og da går det i god gammeldags rock'n'roll, texasmusikk, beatles og pink floyd. (Lyden modifiseres vha. en Guv'nor plus, Big Muff russian, Small stone russian, Memory man w/hazarai + marshall compressor)

Når jeg plukker frem en akkustisk gitar, er det ofte for å spille på fester (kompe til allsang o.l.), og da går det mye i god gammeldags Lillebjørn Nilsen-stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en LTD M-302, og spiller egentlig det meste, men det går for det meste i hardrock og metal :)

Leter dog etter en Fender Telecaster så jeg kan spille litt mer variert musikk, ettersom LTD'en duger til lite annet enn harde greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.