Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar har du?


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

DSC_0001_01.JPG1994 Fender Japan-kropp (naturlig relic nå), Musikraft hals (V til C-profil). Fralin Real 54's pickups og ny elektronikk. Tonepros Klusons.

Jaguar_123.jpg2009 Made In Japan Fender Jaguar. Ettermontert Seymour Duncan JB Jr. Fint med humbucker i bridge, men sitter der på lånt tid egentlig...

dsc_0163.jpg1959 Gibson ES125t. Stemmeskruer og all elektronikk er uoriginal. Lollar P90.

dsc_0182.jpg2005 Gibson J-45.

Mangler en tele, men det er på vei. Noen måneder til å vente, men den kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke jeg har postet i denne tråden, så here goes:

orville.jpg

Orville Firebird, Gibson USA pickups, Steinberger tunere.

_ae500.jpg

Yamaha AE500 med GFS Retrotron pickups.

_ginza.jpg

Ginza ES-335 med litt lakkskader :) , har en GFS Mean 90 i neck på den nå.

Dette bruker jeg til å spille pop og rock. Bassene får nok plass i en annen tråd :)

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir brukt mest for tiden:

2003 Fender Telecaster HW1

2004 Fender Stratocaster American Deluxe

1972 Gibson Les Paul Custom

2001 Gibson Les Paul Custom

1987 Guitar Workshop\Esp\Kramer Superstrat (Skikkelig gatemiks, men låter fantastisk!)

2007 Edwards Explorer

Har en haug med andre, men det er disse,som sagt, som blir hamret løs på for tiden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fet. Har hørt mye bra om Orville.

Det er veldig bra greier, konkurrerer med Greco/Burny/Edwards i pris og kvalitet.

Eneste store forskjellen på min Firebird og originalen er at Orvillen har limt hals i stedet for gjennomgående, alt annen hardware og pickups er Gibson USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Carvin DC747 syvstrenger. Jarle H Olssens gamle gitar, faktisk :D Kjøpte den av han personlig før sommeren. Funker fjell, elsker den virkelig. Har også en B.C.Rich Warlock Platinum, men har nesten ikke rørt den siden jeg fikk Carvinen. Jeg lurer på hvorfor folk bruker 6-strengsgitarer over syvstrengsgitarer? Syvstrengere har jo mange flere muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er ganske ny her på forumet og er en ren hobbygitarist. Meldte meg inn etter å ha fått min gamle gitar tilbake etter flere års utlån til min svoger.

Gitaren min er en Ibanez Performer PF230AV med tre humbuckere. Den er nesten identisk med det vedlagte bildet, med unntak av at min har sorte rammer rundt pickupene istedenfor hvite.

En typisk Gibson-etterligning, men fra en tid da Ibanez gjennomførte disse etterligningene veldig bra. Selv om den har fått noen hakk og sår, så er jeg glad i den gamle øksa. Dessverre har utlånsperioden blant annet omfattet en studietid, og den trenger nok en overhaling nå for å yte sitt beste...

post-7779-126591003144_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et moderatorinnlegg.

Jeg bare lurer, hva er feil med å lage en liten tråd i galleriet? Særlig de som tar seg bryet med å poste bilder?

For å være ærlig så er jeg så fersk på dette forumet at jeg ikke visste om galleriet ennå. Takk for opplysningen.

Men ellers føler jeg ikke illustrasjonsbildet jeg brukte er "min" gitar, siden dette er hentet fra en gammel brosjyre og ikke er et bilde av min egen gitar. Skal jeg poste min gitar på galleriet, så skal det være skikkelige bilder av mitt eget eksemplar. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, som sagt, i og for seg ikke noe feil med tråden, men er det ikke litt "smør på flesk" når vi har et galleri? Ikke på noen måte ment som kjefting på de som har brukt tråden. :)

Enig med deg, og det har jeg vel nevnt tidligere i denne tråden. Vi trenger strengt tatt ikke mange tråder der folk ramser opp hva de har av utstyr. Dette er min mening, og betyr ikke nødvendigvis en døyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.